e30reload
http://e30reload.com/forum/

Проблем с инсталация на Е30 М50Б25
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=757
Страница 1 от 1

Автор:  Mitaka R1 [ 21 Юни 2014 09:01 ]
Заглавие:  Проблем с инсталация на Е30 М50Б25

Здравейте колеги,вчера за малко да ми изгори колицата. Както си я миех чух странен шум от към бензиновата помпа,която работеше'а колата е загасена и ключа е в джоба ми !!! Отварям вратата от таблото излиза дим на прегрял кабел,забелязах,че и всички лампи на километража светеха все едно съм дал на контакт. Успях бързо да махна плюсовата клема,и почнах да търся причината за проблема. Прегледах бушоните за изгорял или стопен такув,но нямаше,почнах да ги махам един по един докато изчезне проблема. Предполагах,че е 11 за бензиновата помпа,но като го махнах помпата спря,но сумати системи по колата си продулжиха да работят и бучат. Като стигнах до бушон номер 27(30 амперов) всичко угасна и се оправи. Колата си пали работи нормално,иредите по таблото също. Помогнете спешно със съвет куде да търся проблема,че по законите на всеобщата гадост ми се случи по време на отпуска ,на вилата ,далече от от софия и най близкият ел техник. Автобояджия съм и добър механик :) не съм с вързани раце,ама с токовете сум кръгла нула и жиците ги гледам като петел бобово зърно !!! Както казах без този бушон колата си работи идеално,но все пак ме притеснява да не се запали таратайката.

Автор:  nikito7 [ 21 Юни 2014 10:34 ]
Заглавие:  Re: Проблем с инсталация на Е30 М50Б25

Щом се е случило докато я миеш е доста възможно водата да е окъсила нещо под таблото.Компютъра ти на оригиналното място ли е?Виш под кората на волана,какво се случва там има доста кабели с постоянен +.

Автор:  Mitaka R1 [ 21 Юни 2014 12:13 ]
Заглавие:  Re: Проблем с инсталация на Е30 М50Б25

Да прав си,проблема се полчи докато я миех,някъде е намокрило. Ще проверя кабелите около кормилото,за някой стопен. Компютъра е сложен в жапката,проверих го и него,нямаше нищо обезпокоително.

Автор:  Petrolhead [ 22 Юни 2014 08:57 ]
Заглавие:  Re: Проблем с инсталация на Е30 М50Б25

Колега бушон 27 отговаря за вътрешното осветление, борд комп и радиото (ако няма и нещо допълнително вързано). Мисля, че и запалката също.
Щом си чул бензиновата помпа да работи без причина огледай голямата букса над ръчката за отваряне на предния капак. Там инсталацията от бушониерата влиза в купето. При запушени отводнителни канали около левия рог в подкалника там се събира вода и ламарината прогнива над тонколонката в краката на шофъора. Откъдето може да е намокрило голямата преходна букса след мивката (то за да се получи този ефект вероятно не й е първото мокрене).

Ако не видиш нищо притеснително там огледай кабелите около маншона на ламарината която дели двигателното от купето (файъруол-а). Можеш да отвориш и бушониерата за да погледнеш от другата страна. Обърни внимание как са наредени кабелите при входа на шината с бушоните.

Търси за нещо което не ти изглежда оригинално.
БМВ инсталациите никога не създават проблем, ако не ги е пипал някой Ганъо-майстор де...
Кабела за бензиновата помпа е дебел с цвят зелено-лилаво, [а ако колата е била от първите м10-ки по спомен беше зелено-червено с жълти точки, може да бъркам (за да си сигурен за цвета можеш да видиш какъв излиза от бушон 11)] , тръгни по него и със сигурност ще откриеш проблема!

Най-лесно ще ти бъде ако:

имаш мултимер под ръка извади бушоните 11 и 27, пусни го на веригопроверител и търси късото между захранващия кабел за помпата и кабела от бушон 27. Разкачаш буксата за която говорех преди малко, "боцкаш" се на обувчиците на двата бушона и ако изписка проблема е до нея. Не е изключено да е и в самата бушониера! Ако не - вероятно е някъде веднага след куплунга. След него кабелите се разделят в различни посоки - тези за помпата слизат надолу по левия праг, а тези за подсветката и вътрешното обурудване тръгват под таблото, т.е. практически няма как да се окъсят.

Вариант 2 - с пробна лампа:
Първо разкачаш големите букси под таблото, вадиш бушон 11, но оставяш 27 включен. Закачаш крокодилчето на маса и гледаш дали пробника ще светне като се закачиш на пинчето за помпата. Ако да - разплиташ и търсиш проблема някъде напред. Не е изключено и в самата бушониера! Ако не - отново веднага след куплунга.

Вариант 3:
Прибираш се с разкачен бушон 27 - без подсветка на таблото и радио...

Дано съм бил полезен, успех!

Автор:  Mitaka R1 [ 25 Юни 2014 23:08 ]
Заглавие:  Re: Проблем с инсталация на Е30 М50Б25

Колега ,благодаря за подробното и добре обяснено напътсвие :thumbsup: Докарах колата с откачен бушон 27,сега си принтнах всичко което си написал и утре в работата почвам да проверявам по начина който си ми написал .Хубаво нещо са форумите :) Безценни источници на полезна информация за не знаещите и закъсалите :chug:

Страница 1 от 1 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/