Дата и час: 28 Мар 2024 11:59

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 14 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 08:30 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
Днес почнах да чета.... за минаване от дебитомер тип стар с порта ... към "проходен" дебитомер... или иначе казано AFМ към MAF конверсия.

Изхождайки от тази тема :
http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=5732

реално АФМ има вграден датчик за температура докато МАФ няма .. и трябва или да ползваш резистор (и да законтриш температурата което не е добре) или да добавиш датчик.

Там в темата предлагат кит на http://www.splitsec.com/products/mafkits/MAFkits2.htm които по думи са около $800 ... което не ме устройва :D пък и ползват дебиломер от форд :hihi:

ТУК има също информация :
http://www.track-tv.co.za/forum/viewtopic.php?f=10&t=26

попринцип аз търся за М42 ... ама мисля че принципа ще е еднакъв и за М40/М20

Хубавото е, че фирмата предлага и схемите ... но май ел мисълта ми е ограничена ... мнения и/или идеи ?

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 18:17 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
Аз съм навит да съдействам !
за м40 и м20 съм пробвал какво ли не ! НЕСТАВА ! принципа е различен !

за М42 съм си мислил за конверсия към М44 електроника и дебитомер ... но цените не ме устройват. Знам, че няма да стане за 50 лева, но все още са скъпи компютъра и "дебитомера" на М44

сега, ще видя линковете които си дал защото живо ме интересува /не че дебитомера не работи, но и те станаха трудни за намиране читави/

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 18:33 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
аз цял следобед се почесвам по главата ..... защо моята М40ка и М42ката, дебитомера ми е с КРЪГЛА букса ? Това означава ли че мога да забия МАФ от М50 или от М52 директно ?

Даже мога по-късно тази вечер да пробвам от една 320 36ца

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 18:53 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
нестава ... не пробвай ... влиза в авариен режим ;) пробвано е ... държи се кофти колата ...

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 19:01 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
То не е само до буксата.
Самия Мотроник трябва да разпознае MAF-a като валиден датчик, за да му обърне въобще някакво внимание и да чете данни от него. Иначе все едно го няма и влиза в авария, както отбеляза Дафинчо. ;)

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 19:47 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
пробвано е и с МАП, МАФ ... информацията се възприема по различен начин от ЕКУ-то
АМФ работи като потенциометър - от Х ома до ХХХ ома... и съответно ЕКУ му подава захранване и чака изменение на това напрежение в някакви граници ...

при МАП-а /mass air presure - датчик за налягане и/или вакуум/ напрежението се изменя в зависимост от вакуума в смукателния колектор тъй като нямаме принудително пълнене с въздух, напълно наопъки се движи напрежението от високо към ниско и естествено го инвертирах за да получа обратното и да ми свърши работа ... да ама не ... вакуума в всмукателния колектор намалява с отварянето на дроселовата клапа и съответно при 40% отворена - минимален вакуума ... а къде е тя 100% отворена - излиза, че не е толкова чувствителен при атмосверни мотори ...

МАФ - mass air flow - /датчик за въздушен поток/ тук нещата стоят по подобен начин, изменението на въздушния поток при отворена дроселова клапа над 40% е близко до това при напълно отворена дроселова клапа ...

сега си задай въпроса защо аджеба в дебитомера АМФ има пружина да движи клапа ... точно тая пружина създава съпротивление на клапата която се движи и съответно бързо успява да претвори клапата при ниски обороти и да даде ниско напрежение на еку-то от потенциометъра който е отгоре в кутията ... най-лошото е, че изменението на съпротивлението в дебитомера не е линейно ... което е най трудно за измагаряване ...

мога да ти разкажа за един проект за измерване на въздушния поток с прахусмукачка с регулатор на обороти която смуче през дебитомера и се мерят стойности които после се опитах да интерпретирам с процесор, който казваше при еди колко си оборота си на еди какво си съпротивление, а на другия датчик при същите обороти имаш еди каквоси съпротивление и процесора смята в несвяст и подава вярна информация на Еку-то ... абе остави .. голяма глупост е ...

БМВ не са малоумни явно е имало защо да е с дебитомер !

за мен най-правилния вариант остава ЕКУ и дебитомер от М44 незнам само дали не е с електронна клапа на газта ... че там ще стане филм ... другото предполагам няма да е проблем ...

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 20:31 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
С жило е задвижването на дросела и при М44


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 30 Окт 2013 21:09 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Какво общо има задвижването на дроселовата клапа с това дали е с дебитомер или масметър? Нищо. Виж парт номер 13621736224 къде се ползва.
Единствената разлика е дали ще има стъпково моторче за празния ход или не.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 31 Окт 2013 18:46 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
някой, ако докопа МАФ и/или ЕКУ от М44 на примамливи цени нека се обади !

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: AFM to MAF
МнениеПубликувано на: 21 Авг 2015 17:25 
Offline

Регистриран на: 21 Авг 2015 17:05
Мнения: 2
Здраво,Јас Сум од Скопје Македонија,незнам дали ке ме разберете,ако не ке писувам на англиски :) .

Јас имам направено конверзија на Е30 М20B25, на дино показа 208 КС.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Последна промяна maksracingteam на 21 Авг 2015 17:45, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 14 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade