Накратко за монтажа.
Използвах оригиналното ръководство, което и GEORGIEV е пуснал в неговата тема.
http://www.e30-talk.com/attachments/ele ... eba-1-.pdfМахате кората под волана, волана, таблото с уредите и радиото за по-лесен достъп.
Хубаво е да има още 2 ръце, които да ви помогнат. Прекарвате кабела отзад, така че синята букса да отиде в жабката, където се намира компютъра на темпомата.
По принцип, той има стойка, но аз нямам, така че, просто го сложих над компютъра на колата, в предната лява част на жабката. За целта трябва да махнете малката черна кора и да разглобите стойката на компютъра на колата. Така компютъра си седи скрит в таблото, не се вижда въобще и не хлопа.
В таблото слагате зелената букса/аз я имах/ и в нея включват е един от 3-те възможни дупки.
Можете да монтирате таблото.
Централната конзола се разглабя, като махнете 4-те болтчета. На долната част от пласмасата си има заводско щамповано място, само трябва да се изреже. Ръчката на темпомата се монтира, пред тази на чистачките, като се използва нейното захващане. В ръководството, дупката за захващане се пробива със бургия 5.5мм и се използва друго болтче, аз не го направих, но ръчката ми играе малко повече от нормалното, не е фатално, но ще го направя по-нататък. Имате и една маса в инсталацията, аз я сложих при тази на ръчките. Сглабяте всичко и може да монтирате волана.
Включвате буксата на ръчката към буксата на инсталацията. След това малката 2-на букса, се включва ето тук горе в дясно.
ВНИМАНИЕ За колите с двигатели 1.6/1.8 буксата ще е празна, защото не са предвидени темпомати, да го имате предвид. Та трябва да си пуснете отделно ток.
Слагането на планката на прекъсвача
на съединителя е доста пипкава работа. Сложете първо планката, а после прекъсвача, по-лесно е така. За да го промушите през дупката издърпвате черното палче, бутате червения пръстен, така ще може да се щракне и го регулирайте направо със съединителя. После включвате бялата букса в него. Темпомата, трябва да се изключва от лоста, от натискане на спирачката и от натискане на съединителя.
Монтирването на акуатора е доста лесно, използвате едното болтче на кутията на филтъра и си застава като по учебник. За колегите с М20, монтирването на жилото е доста лесно. При мен се наложи лека модификация.
Черната планка се сваля и в кръглата дупка се изпилват 4-ри точки, колкото да влезне квадратната букса на темпомата. Трябва да се отнеме малко и от бронята на жилото, за да влезне до жилото на газта.
Понеже жилото е от M20, идва прекалено дълго, трябва да се сложи, нещо което да обере дължината на жилото. Използвах медна тръбичка, при мен е дълга 76мм. Монтирва се на свободна позиция на дросела, в ръководството е опоменато, че трябва да има луфт от около 2мм м/у тръбичката и дросела.
Остава ви само да прекарате черния кабел от акуатора, до инсталацията под волана, трябва да разпробиете една от големите дупки на гумата долу в краката. Доста е пипкаво самото прекарване, нужни са ви още 2 ръце, за да е по-лесно. Ние махнахме изцяло гумата, промуших отгоре кабела и колегата Мармот го хвана отдолу, така по-лесно вкарахме кабела през дупката заедно с гумения пръстен, използвахме малко веро, иначе е доста трудно. Включвате 2-те черни букси и сте готови.
Слагате кората под волана и може да тествате. Включва се над 40км/ч. Като бутнете ръчката напред към таблото( ускорявате ), не става на момента, а трябва да задържите една идея. Ще усетите леко придърпване. Това важи и при намаляване на скорота( дърпате лостчето към себе си ) Всяко бутане на лостчето за ускорение или намаляване променя скоростта с 1км/ч. За да изключите темпомата( ръчката надолу ) или да възвърнете последната зададена скорост( ръчката нагоре ) не е нужно задържане.
Голям кеф е.
Благодаря на Камен, Марто и Краси за помоща и информацията, която получавах, когато ми беше нужна.