Дата и час: 21 Юли 2019 12:27

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 11 от 11
 [ 107 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 19:04 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4954
Обаче имаме и ново двайсе...
Братята хАмериканци са решили да проявят креативност и са направили болта с един милиметър по-дълъг от стандартния. Което означава, че опцията за ползване на оригинални болтове отпада и отиваме към поръчкови бутални болтове.
Евала на братята. :censored:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2017 11:12 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 899
Къде смяташ да правиш бутални болтове? Навремето възстановявах един М10В20, и понеже и на мен не ми допадна хлабината в буталата, правих нови болтове, при това за всяко бутало индивидуално, а вече по тях и нови втулки в биелите. Болтовете тогава ми ги правиха в Дружба Разград, ама бе някъде 1995-96, и не знам дали завода въобще работи. Между другото по официален път не стана, та намерих началник цеха, и с малко кеш на ръка нещата се наредиха.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 15 Дек 2017 11:30 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4954
За буталните болтове - нямам вяра, че вече някой може да ги направи в България. Не и с точност до микрони. Нито пък от необходимия материал, който е специална високоякостна стомана. Ако беше нещо друго, иди-доди, но бутални болтове - не.

Мисля да поръчам Riken, те изработват болтове по спецификации на клиента и ползват някакви изродски стомани.

http://www.riken.co.jp/english/products/engine/

Буталата нямат разлика, всичките са с еднакви отвори, но ще ги премеря отново, за да хвана максимално точен размер при 20 градуса температура.

При всички положения втулките на биелите ще се райбероват, мисля че знам кой може да я свърши тази работа.

Най-важното е да се премерят прецизно буталата, защото те ще зададат размера на новите бутални болтове и с колко да се райбероват втулките.

Има оправия, ама пак разправии и пара.
Да им го :censored: на братята...

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 16 Дек 2017 22:56 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4954
Преди малко измерих буталата и втулките на биелите. Нямат разлика. Под 1 стотна са и двете (на око около 6-7 микрона).
Микрометърът ми още не е калибриран (чакам калибър за вътрешен микрометър), но разликите (ако ги има) се хващат, независимо от това.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 17 Дек 2017 15:28 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4954
Едно от нещата, на които малко хора обръщат внимание (включително и моя милост в недалечното минало), е че когато се сменя колянов вал и/или бутала и биели, не само че буталата и биелите трябва да се изравнят като тегла, но и самия колянов вал трябва да се балансира. Съществуват два типа колянови валове:
1. Външно балансирани - при тях маховика влияе като балансно тегло;
2. Вътрешно балансирани - балансът се постига само с противотежестите на самия вал. БМВ валовете са такива.
Ето едно образователно клипче, което показва нагледно за какво иде реч. За съжаление, тези, които не са англо-говорящи ще гледат само картинки.

https://www.youtube.com/watch?v=XjuGkXpha8Q

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 21 Дек 2017 21:40 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4954
Днес си калибрирах вътрешния микрометър...
Нещата сават все по-интересни...
Втулките на биелите са точно 22.005 (допускът по БМВ е 3 до 8 микрона, така че биелите са идеални).
Буталата обаче са 22.020.

Това при темперирани бутала и биели на стайна температура. Преди бяха мерени в студа и затова разликите бяха минимални.

Утре ще ги дам за контролно премерване на един приятел, който разполага със същия Mitutoyo, но разлика едва ли ще има, при положение, че микрометрите са калибририрани.

Краси, какво разправяше за каръка? :hihi:

Братята хАмериканци днес отнесоха много честитки относно родата им.

Положението към момента е, че със сигурност се отива към поръчкови бутални болтове и райбероване на втулките на биелите.

:censored: :censored: :censored:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 09 Юли 2019 14:03 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 4954
Още една главица 885. Ако се окаже читава, ще приберем и дъното.

Прикачени файлове:
885_1.jpg
885_1.jpg [ 806.1 KiB | Прегледано 87 пъти ]

Прикачени файлове:
885_2.jpg
885_2.jpg [ 838.47 KiB | Прегледано 87 пъти ]

Прикачени файлове:
885_3.jpg
885_3.jpg [ 844.6 KiB | Прегледано 87 пъти ]

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 11 от 11
 [ 107 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade