Дата и час: 28 Мар 2024 23:37

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 4
 [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2015 19:14 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Здравейте колеги,

Може би някои от вас са прегледали темата ми за предните койловери, които си произведох сам:

Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Както и да е, идеята за задното окачване е подобна на тази за предното, т.е. включва освен заден мост от Е34 М5 ( :hihi: ) и задни койловери, собствено производство.

След много перипетии успях да си събера частите, които бях дал на един несериозник, уж да ги почва да ги прави, но след повече от 7-8 месеца "отлежаване", накрая са при мен.

Първата успешна операция, а именно борщанга на вътрешния диаметър на тръбите, вече е факт и дори този факт ме кара да се радвам като малко дете. :hihi:

Целта на борщангата е, освен да увеличи леко вътрешния диаметър, за да могат да влязат амортисьорите в тръбите, също така да центрира вътрешния отвор на тръбите, който беше изместен с няколко десети в тръбната заготовка (навсякъде ги продават с такова качество).

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

На снимките се виждат и пружините, които съм приготвил, както и чашките отгоре към тампона. Също така се виждат и четири "филии" неръждавейка, които ще се превърнат в гайките под пружините.

Тръбите са в суров вид все още, дебелината на стената е почти 6 мм., но тя ще се редуцира до 3 мм. и след изработване на резбите, ефективната дебелина на стената ще стане около 2 мм. Съответно и теглото на тръбите ще падне с повече от половината от сегашното.

Следва доста мерене и умуване, но съм оптимист за крайния резултат. Големия проблем е намирането на читав стругар и това е задача номер 1 засега. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2015 21:38 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
А предвижда ли се някакво усилване на купето в точката на захващане на амортисьорите, все пак ще трябва да понесат значително по-голям товар?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Юли 2015 22:51 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Да. Няма как иначе.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2015 06:50 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Мога да ти дам кординати на един много добър стругар в Плевен.

Отзад тампони от Е34 ли ще слагаш? Ще правиш ли усилване на захващането и ако да, какво ще е то? Защо си се спрял на използването на този хоум-мейд вариант? Мислиш ли, че ще мине при Декра?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2015 19:02 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Верно, дай да видим по колата каква ще е играта... Самите амове няма кво да ги гледаме (шегичка, не се пАли) кат' се знае колко човека са тръгнали да насаждат заден мост от е34 м5  :hihi: поправка: задния мост от 540 не е същия като на м5


Последна промяна Paul Rosche на 03 Юли 2015 14:48, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Юли 2015 19:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не са еднакви. :hihi:

Сашко, не си си написал домашното. :idea:

Относно коментарите на Паварския мод:
1. Не ми трябва стругар в Плевен. а в САЩ. Можеш ли да ме уредиш?
2. "Отзад", каквото и да означава това, засяга много тампони. За кои точно питаш?
3. На кое захващане да правя усилване? Има доста захващания "отзад".
4. Спрял съм се на собствено производство по много причини и няма да мога да ги изброя всичките. Не са финансови, ако за това питаш.
5. Да, мисля, че ще мине Декра, мекра, тюв или каквато и да е друга чекиджийска сертифицираща кръчма в БГ.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2015 06:25 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
2. За тампоните на амортесьорите.
3. На захващането на амортесьора към бомбето.
3. Как точно пресметна пружината която ще използваш.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2015 10:19 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Renegade написа:
Не са еднакви. :hihi:

Сашко, не си си написал домашното. :idea:

Можеш ли да обясниш, моля. И двете са са с тип 210 със сиг. От къде идват разликите? 540 има въртящ момент колкото с38б38, не е ли това решаващо? Дифовете би трябвало да са на 100% взаимно-заменими, за останалото предполагам.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2015 11:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Kroki написа:
2. За тампоните на амортесьорите.
3. На захващането на амортесьора към бомбето.
3. Как точно пресметна пружината която ще използваш.

Въпросите ти, освен че се преплитат, се прекалено ранни. Нали затова съм пуснал темата, за да покажа процеса в развитие и кое как ще стане.

Относно пружините - не съм ги "смятал" с каква твърдост ще бъдат, защото все още има много неизвестни, като окончателния баланс предница/задница, сцепление на задните гуми (което пък зависи и от разположението на кривите на въртящия момент и мощността в оборотния диапазон) и т.н. Но пружините не ме притесняват, защото може да бъдат сменени по всяко време с по-твърди или по-меки.

Paul Rosche написа:
Можеш ли да обясниш, моля. И двете са са с тип 210 със сиг. От къде идват разликите? 540 има въртящ момент колкото с38б38, не е ли това решаващо? Дифовете би трябвало да са на 100% взаимно-заменими, за останалото предполагам.

Това, че са взаимозаменяеми дифовете, не означава, че мостовете са еднакви. То на М5 можеш да монтираш и мост от 520 с диф 188... както и диф 188 да го местиш от Е30 на Е34, както всички знаем.
Разликата, за която знам със сигурност е, че М5-цовия мост има реглаж за сходимост. За други разлики ще ми трябват и двата моста един до друг, които евентуално да бъдат приведени в жертва, но от 540 нямам. :D
От човек, който през годините се е занимавал изключително много с Е34 М5, Е24, Е31 и други екзотични модели, ми е споделено, че Е34 М5 е с усилен мост, в сравнение с всички други Е34-ки, включително и 540. Навремето можех да взема мост от 540 на много изгодна цена, но предпочетох да чакам докато се намери мост от М5 на двойна цена, че и малко отгоре.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2015 12:38 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Paul Rosche написа:
Верно, дай да видим по колата каква ще е играта... Самите амове няма кво да ги гледаме (шегичка, не се пАли) кат' се знае колко човека са тръгнали да насаждат заден мост от е34 м5 ИЛИ 540 (еднакви са) :hihi:

Самите "амове" са интересни в случая, точно защото няма много хора, които са насадили заден мост от Е34.
Такива койловери могат да се направят за Е30 и то много по-лесно от това, което правя аз. Това е и целта на темата, да покаже, че няма нищо сложно, даже напротив. Особено за Е30-ков заден мост.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 4
 [ 40 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade