Дата и час: 28 Мар 2024 21:59

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 4
 [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2015 19:19 
Offline
Другаря
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2012 20:51
Мнения: 264
Искаш ли жокери кой прави бг койлойвери ако закъсаш нещо? :roll:

_________________
I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 03 Юли 2015 19:26 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Днес премерих някои неща.

Вътрешен диаметър на тръбите: 51.20 мм.
Външен диаметър на тръбите: 62.60 мм.
Вътрешен диаметър на пружините: 61.00 мм.

Появява се проблем, защото задните амортисьори по някаква причина са с по-голям диаметър от предните.

Със сигурност външния димаетър на тръбите ще падне под 60 мм. но това не е достатъчно, защото носещата гайка на пружината трябва да има центрираща фаска, на която й трябва определена дебелина. Т.е. външния диаметър на тръбите трябва да падне до допустимия минимум за нарязване на резба.

Затова ще ми трябва един заводски кол (преден) от Е30, за да му измеря дебелината. Вече съм се уговорил с виден ентусиаст от форума да ми донесе един преден кол за мерене, но ако някой има подръка и може да измери дебелината на стената, просто за сравняване на резултатите от меренето, ще съм му много благодарен! :thumbsup:

slatanic написа:
Искаш ли жокери кой прави бг койлойвери ако закъсаш нещо? :roll:

Тавариш, време е да се видим на теферич, че нещо пишеш уморен, струва ми се. :hihi:
Ако беше видял на живо предните койловери, нямаше въобще да ти мине през главата подобно предложение. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2015 01:06 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
След измерване на предния кол, се оказва, че ефективната дебелина на кола под резбата за амортисьора е около 2.5 мм. При резбата е около 1.5 мм.

Което ме навежда на мисълта, че за задните койловери, ефективната дебелина спокойно може да е около 2 мм.

Т.е., изхождайки от изходните параметри, а именно:

Вътрешен диаметър на тръбите: 51.20 мм.
Външен диаметър на тръбите: 62.60 мм.
Вътрешен диаметър на пружините: 61.00 мм.

Външния диаметър на тръбата може да се свали до 57 мм. и след това да се нареже резба. Тогава дебелината на центриращата фаска на опорната гайка за пружината ще е около 2 мм. (в радиус), което е напълно достатъчно.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юли 2015 01:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Друго много специфично съображение специално за тези койловери (а не за евентуални за Е30-ков мост) е, че от едната страна ще има заварена тапа, а от другата страна ще има тапа на резба. Досега идеята ми беше заварената тапа да е отдолу, а тази на резбата да е отгоре. Но концепцията се завърта на 180 градуса - заварената тапа ще е отгоре, а тази на резбата ще е отдолу. Причината е много проста - да се избегне застъпване на външни и вътрешни резби по дължината на кола.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2015 22:22 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
След пробен монтаж в събота (затова изпуснах и разходката по Подбалкана), се оказа, че поради спецификата на захващането на кола към шенкела, горния тампон на амортисьора ще стои под напрежение, поради значително увеличен надлъжен и в същото време умерен страничен наклон на задния койловер. В комбинация с това, че тампонът не е изчислен въобще да носи и пружина (т.е. цялото тегло на задницата), преминавам към нова (всъщност вече стара) концепция за захващането на амортисьора към задното бомбе:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За да стане монтажа прецизен, обаче, трябва да се изработи стойка за сферичния лагер, която най-ветоятно ще е в три части и в две различни равнини, които ще са под определен ъгъл една спрямо друга.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Юли 2015 22:36 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Забравих да спомена, лагерът е с вътрешен диаметър 40 мм. Ето го, сравнен със заводския тампон:

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 14 Юли 2015 14:46 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ето и едни от най-добрите купешки усилени задни "тампони" със сферичен лагер:

Изображение

https://store.vacmotorsports.com/tck--- ... hread=True
_____________________________

Изображение

http://www.vorshlag.com/product_info.ph ... cts_id=592

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Юли 2015 21:35 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Работата със стругари и фрезисти става все по-тегава. Дал съм тръбите да им нарязват резби на едно място, но няма да ги почнат тая седмица. Имали много работа.

Днес намерих човек, който има и фреза, и струг и съм му дал сферичните лагери за обработка. Ако се справи добре, ще му поверя и следващите задачи, които са доста по-сложни.

Ако се окаже читав като изработка и срокове, ще пиша в темата, която беше създадена за целта, а именно:

viewtopic.php?f=97&t=384

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Авг 2015 19:48 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Най-накрая тръбите са резбовани и горните тапи са заварени.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Авг 2015 21:48 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
След значително забавяне са готови и горните лагерите на тампоните.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 4
 [ 40 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade