Дата и час: 28 Мар 2024 16:46

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  Страница 1 от 3
 [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: M20B30
МнениеПубликувано на: 09 Яну 2016 23:37 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Реших да споделя прогреса на един двигател който сглобявам от известно време.

Целта е да сглобя атмосферен двигател с висока степен на сгъстяване, като използвам минимален бюджет (в рамките на разумното), което от своя страна налага използването на минимален брой пърформанс части.

Някой хора твърдят че следната рецепта е възможна:
М20Б25 блок с всички карантии от М54Б30. Този сетъп има следните недостатъци - при него има 2мм свръх ход (89.6/2+135+28.3), някой хора твърдят че може буталото да се свали с 2мм и да се кара така, но този подход има 2 проблема 1 - разстоянието от ръба на буталото до първия компресионен сегмент е 4мм, което оставя около 2мм след като се скъси буталото. Това е проблем, който ще доведе до отдаване на прекалено много топлина към сегментите. 2 - втория проблем е дебелината на челото - в най тънката си част буталото е дебело 7мм, и като се отнемат 2, ще стане 5. Тази дебелина е поносима но все пак не е много препоръчителна.

След като се има предвид горе казаното, реших да заменя буталата от М54Б30 с такива от М54Б25 - разликата 27.8 компресионна височина (0.5мм по-ниски от М54Б30), 5мм разстояние до първия сегмент (като се има предвид и по-малкото KH, реално печеля 1.5мм) единствения недостатъка на това бутало спрямо буталото от Б30 е че дебелината на челото е 6мм в най тънката част (реално ако се свали достатъчно за да няма свръх ход дебелината ще бъде 4.5мм)
Този проблем го реших, като буталото го свалих само с 1мм. Така дебелината на челото остава точно 5мм

Да оставим буталата намира за момент и ще започна с всеки един детайл по реда си:

Блок: Плозвам блок то М20Б25 IX, понеже такъв имам в наличност и знам че блока е читав (челосан, замерен и разпробит за маслени пръскалки понеже преди щеше да става турбо)
Блока е бил от високите (206.7) но за съжаление при челосването се наложи да се свали 0.5мм понеже беше доста крив. Резултата е въсочина на блока 206.2мм (колко нисък М20Б25 блок)

Колянов вал: М54Б30 шлайфан на първи ремонт.
При монтажа на вала в блока нямаше драми - въртеше си се без проблем без да опира никъде.

Биели: 135мм биели от М54Б30
Тегло 609-10 грама с биелния лагер (575-6 без)
Изображение

При монтажа на биела и бутало към коляновия вал, се оказа че биелата опира в ъгъла на цилиндъра, като при въртене опираше съвсем леко, но като се вземат предвид температурните разширения и високите обороти ще е проблем.
Решението което направих го изплагиатствах от един друг член на форума, той си знае кой е :)
Не е особенно красиво но мисля че ще върши работа:
Изображение

Така разстоянието от биелата до блока е 3+мм

И отново се връщам на буталата.
Ако буталото се скъси само с 1мм, клапаните ще ударят в буталото и ще стане мазало.
За това реших да издълбая буталото до където стигато оригиналните фаски за клапаните. След малко мерки се оказа че слизат долу горе колкото фаските на М20б25 буталото.
Та ето ги двете опции за дизайн (2те страни на буталото)
Изображение
Изображение
След кратък размисъл, реших да ползвам първия дизайн. Въпреки че втория оставя повече разстояние до сегмента, има значително повече остри ръбове, които ще са проблем при високата степен на сгъстяване. Също така всмукателния клапан минава адски близо до стърчащото зъбче.
Буталото в ГМТ
Изображение

И така завърших със следното бутало:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След малко мерки, се оказа че има достатъчно разстояние от клапана до буталото и реших ниската част да не е толкова ниска (при първия дизайн беше 1.5мм по-ниска от челото, а сега е 0.75)

Теглото на буталото с бутален болт и сегменти - 389гр
Изображение

Днес най сетне имах време и да сглобя долнището, като преди това сложих едно бутало, главата и зацепих мотора.
Превъртях го няколко пъти за да измеря разстоянието от клапана до буталото и резултата е 2.4мм
Изображение

Ето и няколко снимки на буталата монтирани в блока:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


И ако някой е изчел глупостите ми до тук - ето малко повече инфо и за останалата част от двигателя:

Глава: 885 глава, сток. Няма да я портвам. Пружини Catcams, тарелки VacMotorsport Разпределителен вал престърган от стандартен на 288 градуса и 9.7 лифт.
Раздвижено колело Nuke Performance
Маховик 6.3кг
Електроника MS1 Extra
Стандартен всмукателен колектор от Б25 със стандартен дросел.
Панелен филтър K&N в оригиналната кутия.
Изпускатели Hartge, крайно гърне G-Power

За сега толкова, следващите дни, още ъпдейти като напредна


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2016 09:54 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Каква степен на сгъстяване ще докараш? Готино изглежда, успех с проекта!

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2016 10:19 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
степента я сметнах на приблизително 11.3-4:1
Тази вечер ако имам време смятам да монтирам главата и да почна да нареждам периферията


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2016 10:30 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Успех и от мен със строукъра! Ще следя с интерес :thumbsup:

Разпред. вал кой/къде е правен и какви пари?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 11 Яну 2016 20:21 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
intruder написа:
Успех и от мен със строукъра! Ще следя с интерес :thumbsup:

Разпред. вал кой/къде е правен и какви пари?


Правен е в Първомай. Човека се казва Владислав Василев.
като цена по спомен май беше 180лв на вал


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 13 Яну 2016 20:00 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Малко прогрес :)

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016 13:55 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16 Юни 2015 08:55
Мнения: 8
Изглежда уникално колега!!! Ама с тая степен с кво гориво смяташ да се движи :dunno: ???


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016 17:36 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Еми ще хапва само 100 октана бензин.

Реших че ръждата по блока ме дразни прекалено много и ето го резултата от днес:

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016 18:46 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
ZoomeR написа:
Еми ще хапва само 100 октана бензин.

Реших че ръждата по блока ме дразни прекалено много и ето го резултата от днес:

Изображение

Дано да е здраво, поне колкото е красиво :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B30
МнениеПубликувано на: 14 Яну 2016 21:17 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
IvanB написа:
ZoomeR написа:
Еми ще хапва само 100 октана бензин.

Реших че ръждата по блока ме дразни прекалено много и ето го резултата от днес:


Дано да е здраво, поне колкото е красиво :thumbsup:


Силно се надявам да е така :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  Страница 1 от 3
 [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade