Реших да споделя прогреса на един двигател който сглобявам от известно време.
Целта е да сглобя атмосферен двигател с висока степен на сгъстяване, като използвам минимален бюджет (в рамките на разумното), което от своя страна налага използването на минимален брой пърформанс части.
Някой хора твърдят че следната рецепта е възможна:
М20Б25 блок с всички карантии от М54Б30. Този сетъп има следните недостатъци - при него има 2мм свръх ход (89.6/2+135+28.3), някой хора твърдят че може буталото да се свали с 2мм и да се кара така, но този подход има 2 проблема 1 - разстоянието от ръба на буталото до първия компресионен сегмент е 4мм, което оставя около 2мм след като се скъси буталото. Това е проблем, който ще доведе до отдаване на прекалено много топлина към сегментите. 2 - втория проблем е дебелината на челото - в най тънката си част буталото е дебело 7мм, и като се отнемат 2, ще стане 5. Тази дебелина е поносима но все пак не е много препоръчителна.
След като се има предвид горе казаното, реших да заменя буталата от М54Б30 с такива от М54Б25 - разликата 27.8 компресионна височина (0.5мм по-ниски от М54Б30), 5мм разстояние до първия сегмент (като се има предвид и по-малкото KH, реално печеля 1.5мм) единствения недостатъка на това бутало спрямо буталото от Б30 е че дебелината на челото е 6мм в най тънката част (реално ако се свали достатъчно за да няма свръх ход дебелината ще бъде 4.5мм)
Този проблем го реших, като буталото го свалих само с 1мм. Така дебелината на челото остава точно 5мм
Да оставим буталата намира за момент и ще започна с всеки един детайл по реда си:
Блок: Плозвам блок то М20Б25 IX, понеже такъв имам в наличност и знам че блока е читав (челосан, замерен и разпробит за маслени пръскалки понеже преди щеше да става турбо)
Блока е бил от високите (206.7) но за съжаление при челосването се наложи да се свали 0.5мм понеже беше доста крив. Резултата е въсочина на блока 206.2мм (колко нисък М20Б25 блок)
Колянов вал: М54Б30 шлайфан на първи ремонт.
При монтажа на вала в блока нямаше драми - въртеше си се без проблем без да опира никъде.
Биели: 135мм биели от М54Б30
Тегло 609-10 грама с биелния лагер (575-6 без)
При монтажа на биела и бутало към коляновия вал, се оказа че биелата опира в ъгъла на цилиндъра, като при въртене опираше съвсем леко, но като се вземат предвид температурните разширения и високите обороти ще е проблем.
Решението което направих го изплагиатствах от един друг член на форума, той си знае кой е
Не е особенно красиво но мисля че ще върши работа:
Така разстоянието от биелата до блока е 3+мм
И отново се връщам на буталата.
Ако буталото се скъси само с 1мм, клапаните ще ударят в буталото и ще стане мазало.
За това реших да издълбая буталото до където стигато оригиналните фаски за клапаните. След малко мерки се оказа че слизат долу горе колкото фаските на М20б25 буталото.
Та ето ги двете опции за дизайн (2те страни на буталото)
След кратък размисъл, реших да ползвам първия дизайн. Въпреки че втория оставя повече разстояние до сегмента, има значително повече остри ръбове, които ще са проблем при високата степен на сгъстяване. Също така всмукателния клапан минава адски близо до стърчащото зъбче.
Буталото в ГМТ
И така завърших със следното бутало:
След малко мерки, се оказа че има достатъчно разстояние от клапана до буталото и реших ниската част да не е толкова ниска (при първия дизайн беше 1.5мм по-ниска от челото, а сега е 0.75)
Теглото на буталото с бутален болт и сегменти - 389гр
Днес най сетне имах време и да сглобя долнището, като преди това сложих едно бутало, главата и зацепих мотора.
Превъртях го няколко пъти за да измеря разстоянието от клапана до буталото и резултата е 2.4мм
Ето и няколко снимки на буталата монтирани в блока:
И ако някой е изчел глупостите ми до тук - ето малко повече инфо и за останалата част от двигателя:
Глава: 885 глава, сток. Няма да я портвам. Пружини Catcams, тарелки VacMotorsport Разпределителен вал престърган от стандартен на 288 градуса и 9.7 лифт.
Раздвижено колело Nuke Performance
Маховик 6.3кг
Електроника MS1 Extra
Стандартен всмукателен колектор от Б25 със стандартен дросел.
Панелен филтър K&N в оригиналната кутия.
Изпускатели Hartge, крайно гърне G-Power
За сега толкова, следващите дни, още ъпдейти като напредна