Дата и час: 28 Мар 2024 10:38

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 5
 [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: m20b20 turbo -> m20b24 turbo
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2016 15:30 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
Привет колеги,
прегледах темата за строук на м20бхх, но не намерих много информация относно това което искам да правя. Бях пуснал тема и в бмв-форума, но един от колегите там ме насочи да опитам тук, ако искам някой да се отзове за малко помощ. Та в момента колата е м20б20 турбинирано, без разреждане с по-големи дюзи и мега на 0,4-0,5 бара и върви прилично. Идеята ми е да се строукне с колянов вал от 24тд, м20б20 биели и бутала от м50б20.
какво намерих до тук: Изображение
(ето и линк към изображението, защото излиза малко : https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 4561_o.jpg )
друга важна информация - вала от м20б20 има строук 66мм, а този от м21д24 има строук 81мм.
сега сметките:
Буталата от м20б20 имат КН=43,4мм, но както се вижда на снимката имат и UH=2,1мм. След събирането им се получава 45,5мм, прибавяме строука 66/2=33мм и биелите не ги смятам, защото остават същите. 45,5мм + 33мм=78,5мм.
Буталата от м50б20 имат КН=42,4мм и нямат UH => към 42,4мм прибавям строука на дизеловия вал 81/2=40,5мм. 42,4мм + 40,5мм=82,9мм
Така погледнато ГМТ на новия сетъп ще е 82,9мм-78,55мм=4,4мм над стария сетъп.
мисля за отнемане на буталата отгоре и дебела гарнитура с о-ринг, но ме притеснява, че ще остане доста сгъстен мотора. Очаквам вашето мнение относно строука :help: :help: :help: :help:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2016 18:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Грешка е да събираш KH и UH и затова сметките ти не са верни.

Реалното положение е:
М20В20: 43.4 + 33 = 76.4
С дизеловия вал и бутала от М50: 42.4 + 40.5 = 82.9
Свръхход: 82.9 - 76.4 = 6.5

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 20 Яну 2016 19:43 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
Значи свръххода става още по-голям,което не ме устройва. Какво ще кажете за биели 135мм и бутала от м52б20. Тогава има недоход от 1.3мм мисля


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2016 00:16 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
извинявам се имам грешка и тя е ще съм прибавял UH към KH. Реално дължината при оригиналния сетъп е 43,4мм+33мм+130мм=206,4мм. Това което пресметнах в момента за най-удачен вариант е този който е написал колегата горе, а именно буталата от м52 с KH=31,7мм биели от м50б20 с дължина 135мм плюс дизеловия вал се получава следното: 31,7мм+135мм+40,5мм=207,2мм. Свръхход: 207,2мм-206,4мм=0,8мм което мисля че подлежи на коригиране :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2016 01:14 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
ако ги пилнеш и ги направиш на същото ниво да са, не забравяй че заради по-дългия ход вече имаш далеч повече обем който сгъстяваш в същата горивна камера => имаш по-голяма степен на сгъстяване.

направи си един ексел и ще можеш да си я сметнеш ... аз набързо го сметнах 9.9 : 1

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2016 09:48 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
stoil.k написа:
Колега,видях че си се озовал, мерси за което. Това с пресмятането на сс не можах да го изчисля точно как идва. Ти казваш,че ще получа 9.9:1 ако взема тези 0.8мм от буталата и при стокова гарнитура? Можеш ли да ми кажеш ако реша да сложа малко по-дебела гарнитура някъде към 2мм или 2.2мм как ще дойде? И още нещо - клапаните как ще дойдат така, защото буталата са за 4 клапана.



Ще ти отговоря тук за да е на едно място информацията.

За да си направиш ексела ти трябват две формули и малко функции да вкараш

така

формула за обем на цилиндър : ПИ * радиус * радиус * височина (иначе казано pi*r*r*h )

Формула за степен на сгъстяване : обем в долна мъртва точка ДЕЛЕНО НА обем в горна мъртва точка

(работен ход (обем) на буталото + обем в гарнитурата + обем в главата + недохода (с плюс ако има недоход, с минус ако има свръхход) ДЕЛЕНО НА ( недоход + обем в гарнитурата + обем в главата)

Обема в гарнитурата е цилиндър пак
Обема на глава 731 е 36цц или 36000 кубични милиметра
Обема на работния ход е диаметъра на цилиндъра; а по височина - хода на коляновия вал

внимавай като пресмяташ всичко да е в еднакви мерни единици.

обема във фаските на буталата в момента не го вземам предвид .. но отклонението е малко


по втора точка .. какво ще стане с клапаните и прочее - не съм смятал, не съм сглобявал такъв сетъп и не знам

:thumbsup:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2016 13:15 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Буталата от М52 ползват сегменти за алусилов блок и ако искаш да ги ползваш, трябва да провериш дали могат да им се сложат компресиращи сегменти за чугунен блок и съответно маслообиращия сегмент.

Отделно, при нормален М20 максималния луфт при буталния болт и шийката на биелата е 0.008 мм. За астматик това e критична стойност предвид товарът върху коляно-мотовилковата група, но би било доста по-добре да е в долната граница - 0.004 мм.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Яну 2016 14:40 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
Добре, относно сегментите нали правят същия строук на м50б20 с бутала от м52. Не става ли да се ползват такива сегменти от м50 на бутало м52?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2016 19:09 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
Сегменти от м50б20ту са същия размер като на м52б20,а ако не се лъжа м50б20ту е с чугунен блок и затова смятам да ползвам такива. Буталата ще бъдат фрезовани 0.8мм, а там където е леглото за клапана ще се фрезова по челото на буталото 1,3мм - колкото е леглото на оригинално м20б20. Идеята я откраднах от колегата с м20б30 проекта :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Яну 2016 10:24 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Практиката показва, че минималното разстояние между клапан и бутало трябва да е 1.6 мм., като при това отстояние се ползват възможно най-твърдите пружини. Ако може да се направи повече, без да се застрашава здравината на челото на буталото - по-добре.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 5
 [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade