Привет колеги,
прегледах темата за строук на м20бхх, но не намерих много информация относно това което искам да правя. Бях пуснал тема и в бмв-форума, но един от колегите там ме насочи да опитам тук, ако искам някой да се отзове за малко помощ. Та в момента колата е м20б20 турбинирано, без разреждане с по-големи дюзи и мега на 0,4-0,5 бара и върви прилично. Идеята ми е да се строукне с колянов вал от 24тд, м20б20 биели и бутала от м50б20.
какво намерих до тук:
(ето и линк към изображението, защото излиза малко :
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 4561_o.jpg )
друга важна информация - вала от м20б20 има строук 66мм, а този от м21д24 има строук 81мм.
сега сметките:
Буталата от м20б20 имат КН=43,4мм, но както се вижда на снимката имат и UH=2,1мм. След събирането им се получава 45,5мм, прибавяме строука 66/2=33мм и биелите не ги смятам, защото остават същите. 45,5мм + 33мм=78,5мм.
Буталата от м50б20 имат КН=42,4мм и нямат UH => към 42,4мм прибавям строука на дизеловия вал 81/2=40,5мм. 42,4мм + 40,5мм=82,9мм
Така погледнато ГМТ на новия сетъп ще е 82,9мм-78,55мм=
4,4мм над стария сетъп.
мисля за отнемане на буталата отгоре и дебела гарнитура с о-ринг, но ме притеснява, че ще остане доста сгъстен мотора. Очаквам вашето мнение относно строука