Като цяло не мисля да скачам на повече от 2.5 .(не, че няма смисъл или нямам желание, но е обременено с пари)
Та идеята ми е за 30ка, която да се кара всеки ден ,зиме ,лете ,планини и градско с газово инжекцион и бензин разбира се
. От което следва икономичен мотор ,но искам и да е сравнително вървежна над 150 коня .(следователно може да се направи компромис с икономията
)
След ориентировачната концепция за колата идва ред и на план за реализирането.
Скъсания ремък ми дава 2 варианта правя главата и затварям ,но това не ме кара да се чувствам добре и мотора си гори масло и тропка.В бъдеще смятам да си я карам живот и здраве ,от което следва ,че мотора ще бъде направен, както трябва.
За строук на блока нз не ми се иска да оставям 3 мм стени.Та май ще се придържам към дизеловия вал (Не съм запознат с дизеловите мотори, всички ли са с един и същи колянов вал или само м21д24 ??)
Трябва ми рецепта за двигател ,като за момента се разполага с м20б20.
Не мисля ,че съм достатачно грамотен или дорасал да пиша своя...
Малко бакалски сметки: вариянт 1
885 глава около 400 лв и нз колко за ревизия ,ако се налага.
731глава нямам идея е колко струва качествена процедура.Ще има смяна на клапани гумички вероятно шлайф и тн. предполагам около 200 300 лв.
Блока може да му се налага шлайф чиято стойност не знам
Колянов вал от дизел м21 също нз колко вървят ,около 60-120 лв
Нямам идея колко струват сегменти за м20б20 и биелни лагери (като предполагам сегментите зависят от буталата които се ползват)
дебитомер за б25 100лв горе доло
комп за м20б25 пак около 100 лв предполагам
колектор за б25 със стъпков мотор ,дросел и всякакви други дреболийки нямам идея колко струва (и принципно може ли да се ползва този от м20.Като гуменото гуфре от дебитомера до колектора е с различен размер.И като цяло май ще е спънка и слабост в концепцията за по-добър и силен м20б2.3 или б2.5 )
Дюзите мисля ,че може да се ползват и от м50б25.Имам спомен ,че варираха от 60 до 100лв.
Подходящ регулатор за обратното гориво мисля около 30лв (ако се налага смяната)
И вече неща като алтернатор и стартер радиатор дали трябва да се сменят спрямо новата конфигурация ?
Като тегля чертата нещата реално излизат около 1000лв и нагоре.
Вариант 2 е за м50/2 б25/28
там под 1500 няма да се мине моторите са по около 1000
радиатор,скоростна кутия кардан картер от е34 и тн и тн и тн.
Ще се получи силен автомобил с добър разход ,но минусите са мотор който не е ревизиран и 30ка която не е с оригинален мотор .
Но при вариант 1 ще имам един оригинален мотор, който ще пасва на колата и ще е ревизиран ,доказано здрав ,а идеята е тази да съм сигурен в качеството на мотора.
Утре мисля да се пусна до сбирката и да точа инфо от първоизточника.
Прочетох днес доста и това ,което разбрах ,че получените степени на сгъстяване са много важни , пасване на глава и бутало , и при спортните двигатели настройките.Разпределителните валове и компромисът във ниските обороти спрямо вървежът във високите, също теглото на карантиите в мотора и много други. (това при двигатели без турбини)
Просто някъкси в този диапазон на кубатура между б20иб25 нямаше толкова инфо ,докато при б25нагоре до б30 или дори повече там имаше доста варианти и ''рецепти''