Дата и час: 28 Мар 2024 18:20

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: м20б20 потенциал
МнениеПубликувано на: 03 Мар 2016 14:24 
Offline

Регистриран на: 05 Юни 2015 11:02
Пол: Мъж
Мнения: 31
Темата я пускам с разузнавателна цел.
Идеята ми е малкия м20б20 мотроник да стигне б23 и да е малко по ''вървежен''.
Причината е скъсах ангренажен ремък ,което налага ремонта на мотора освен глава, ще сменям вероятно сегменти и лагери ,за да се каже че мотора е ревизиран и здрав !
Колебанията са ми между глава 731 и 885 като до колкото знам разликите не са много големи ,но на теория и практика 885 е по-добра .
При б23 и глава 885 налага ли се смяна на смукателен колектор дебитомер гуфрета и прочия ??? Или по-лесно и бюджетно ,ще е да се портне 731 след като се сменят клапани гумички повдигачи и тн.
Другото сериозни питане е за дюзите при б23 и глава 885 или портната 731 предполагам дюзите на б20 ще са слаби .Та кои дюзи ще са подходящи ??
Друго компа предполагам ремап тря да се направи ??
Коляновия вал от м21 кован.А биелите са 2 вида 135 и 130 нз дали трябва да се сменят ??
И май на оставава охлаждане ще трябва ли радиатор от дизел или няма да е проблем с този от м20б20 ??

Така на 18 съм и много работи не знам държа да ме поправяте, ако нещо само си фантазирам.


Ако някой е правил тази процедура нека сподели + и - на цялата забава и заслужава ли си според вас спрямо едно м50/2 б25/28
Аз лично предопичатам м20 заради оригиналност и защото смятам ,че дори да е 2.3 колата няма да е бавна няма и да е мега бърза ,но мисля ,че ще стане доста приятна за каране .


Последна промяна turtle на 05 Мар 2016 17:47, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Мар 2016 20:37 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Преместих темата :thumbsup: Съжалявам, че си скъсал ремък ...

Има много варианти б20ката да и вдигнеш кубатурата ...

Може да се разстърже блока на 84мм ... и от там да играеш с м20б25 сетъп или разните строукове ...

С оригиналния размер имаше някакъв вариант за 2.5, но не помня какви бутала се ползваха ...
Зумера да каже :D

Глава - 885 зорлем се намира вече, та може би по-добре да си се ориентираш към наличната 731 ...
Колектори, дюзи (за 2.5 2.3 може от м20б25 според мен да ползваш) и тн. според пътя, който избереш ...

В общи линии въпрос на пари е всичко ...

Виж и темата за вдигане на обем тук в силовия, може да ти даде насоки :thumbsup:

пп. смяната на мотора с по-нов ... м5Х и тн. води до много други проблеми и разходи
Не, че няма смисъл, но зависи какво искаш от колата и какви са ти нагласите за вървеж и разходи ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Мар 2016 19:22 
Offline

Регистриран на: 05 Юни 2015 11:02
Пол: Мъж
Мнения: 31
Като цяло не мисля да скачам на повече от 2.5 .(не, че няма смисъл или нямам желание, но е обременено с пари)

Та идеята ми е за 30ка, която да се кара всеки ден ,зиме ,лете ,планини и градско с газово инжекцион и бензин разбира се :hihi: . От което следва икономичен мотор ,но искам и да е сравнително вървежна над 150 коня .(следователно може да се направи компромис с икономията :oops: )

След ориентировачната концепция за колата идва ред и на план за реализирането.

Скъсания ремък ми дава 2 варианта правя главата и затварям ,но това не ме кара да се чувствам добре и мотора си гори масло и тропка.В бъдеще смятам да си я карам живот и здраве ,от което следва ,че мотора ще бъде направен, както трябва.

За строук на блока нз не ми се иска да оставям 3 мм стени.Та май ще се придържам към дизеловия вал (Не съм запознат с дизеловите мотори, всички ли са с един и същи колянов вал или само м21д24 ??)


Трябва ми рецепта за двигател ,като за момента се разполага с м20б20.
Не мисля ,че съм достатачно грамотен или дорасал да пиша своя...

Малко бакалски сметки: вариянт 1
885 глава около 400 лв и нз колко за ревизия ,ако се налага.
731глава нямам идея е колко струва качествена процедура.Ще има смяна на клапани гумички вероятно шлайф и тн. предполагам около 200 300 лв.
Блока може да му се налага шлайф чиято стойност не знам
Колянов вал от дизел м21 също нз колко вървят ,около 60-120 лв
Нямам идея колко струват сегменти за м20б20 и биелни лагери (като предполагам сегментите зависят от буталата които се ползват)
дебитомер за б25 100лв горе доло
комп за м20б25 пак около 100 лв предполагам
колектор за б25 със стъпков мотор ,дросел и всякакви други дреболийки нямам идея колко струва (и принципно може ли да се ползва този от м20.Като гуменото гуфре от дебитомера до колектора е с различен размер.И като цяло май ще е спънка и слабост в концепцията за по-добър и силен м20б2.3 или б2.5 )
Дюзите мисля ,че може да се ползват и от м50б25.Имам спомен ,че варираха от 60 до 100лв.
Подходящ регулатор за обратното гориво мисля около 30лв (ако се налага смяната)
И вече неща като алтернатор и стартер радиатор дали трябва да се сменят спрямо новата конфигурация ?

Като тегля чертата нещата реално излизат около 1000лв и нагоре.

Вариант 2 е за м50/2 б25/28
там под 1500 няма да се мине моторите са по около 1000
радиатор,скоростна кутия кардан картер от е34 и тн и тн и тн.
Ще се получи силен автомобил с добър разход ,но минусите са мотор който не е ревизиран и 30ка която не е с оригинален мотор .


Но при вариант 1 ще имам един оригинален мотор, който ще пасва на колата и ще е ревизиран ,доказано здрав ,а идеята е тази да съм сигурен в качеството на мотора.

Утре мисля да се пусна до сбирката и да точа инфо от първоизточника.
Прочетох днес доста и това ,което разбрах ,че получените степени на сгъстяване са много важни , пасване на глава и бутало , и при спортните двигатели настройките.Разпределителните валове и компромисът във ниските обороти спрямо вървежът във високите, също теглото на карантиите в мотора и много други. (това при двигатели без турбини)

Просто някъкси в този диапазон на кубатура между б20иб25 нямаше толкова инфо ,докато при б25нагоре до б30 или дори повече там имаше доста варианти и ''рецепти'' :lol:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Мар 2016 22:49 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Да не те отказвам, но ако искаш всико да стане както трябва, отношението хвърлени пари/вървеж ще е плачевно... Поне според мен.
Минали са ми няколко М20 през ръцете, Б20 е най-кофти основата. А и вече станаха трудни за намиране правилните части.
Това със стъргането на блока на 84мм е малко под въпрос, проучвах го и в крайна сметка гласувах против. Има мотори правени така и държат, но дали твоя ще е от тези..? Малко е лотария там. Главата си остави 731, може да и сложиш клапани от 885 (по голми са по 8-10лв нови и не си вземай OSVAT ), малко порт... Но буталата ти трябва да са с равни чела.
Ако го строукнеш до 2.4, слагаш дюзи от М52Б20, може да ползваш регулатор за налягането от Б25 (на 3 бара е), но и с товоя ще стане, твоя си комп, дебитомер, всичко...Дросел и смукален колектор от Б25 и си готов. Не се филмирвай, ако си с мотроник 1.3 и читава сонда, няма да има грижи.
Рецепта обаче за блока нямам. Никога не ми е бил интересен и незнам размери и височини на бутала и т.н... Та там ако няокй който го е правил да ти удари рамо.
Ако имаш въпроси ще ти помогна колкото мога.
Успех :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2016 12:01 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
Значи колега, бях разиграл вариант с м52б20 бутала с компресионна 31.7мм, биела от м50б20 без ванос 135мм и вал от 24тд със строук 81мм. На снимката се вижда степента която се получава с гарнитура 1.85мм. Това е чисто теоретично, но според мен ако вземеш от челата на буталата, както при колегата с м20б30,за да няма среща бутало клапан, може и да се получи. Буташ 2 зъба на дебиломера и газ : D


Прикачени файлове:
12615383_1080357995337869_3976736377752066765_o-1-1.jpg
12615383_1080357995337869_3976736377752066765_o-1-1.jpg [ 108.1 KiB | Прегледано 6605 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2016 12:40 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
А относно дизеловите валове само от м21 става без преправяници. Ако искаш от тдс му е нужна направата на легло за шпонка и една втулка, каквато се слага и при вграждането на м50,м52 валове в м20.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2016 13:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
NEDD написа:
...Главата си остави 731, може да и сложиш клапани от 885 (по голми са по 8-10лв нови и не си вземай OSVAT )...
...Дросел и смукален колектор от Б25 и си готов...

Излишни разходи.
По-големите клапани на глава 731 без сериозно портване, ще влошат нещата.
Общо-взето максималното портване на 731 я довежда до състояние, близко до оригинална глава 885 и тогава би имало смисъл от по-големи клапани. Но на основа Б20 пак няма смисъл, че даже ще е и контрапродуктивно.
Дросел и смукателен колектор от Б25 също ще влошат нещата вместо да ги подобрят, защото пада скоростта на потока заради увеличените проходни сечения, без съразмерно увеличаване на обема на мотора.

Ако ще се ползва Б20 основа и при читав блок, аз бих заложил на едно хубаво обслужване на мотор и глава, а ако ще се ползва колянов вал от М21 - а бих го олекотил, както и маховика. И толкова. И е добре да се ремапне електрониката, за да стане всичко адекватно. Дюзите няма да се изтаванят.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Мар 2016 19:58 
Offline

Регистриран на: 05 Юни 2015 11:02
Пол: Мъж
Мнения: 31
Благодаря за отделеното време :thumbsup: и за идеите ви .
За момента ми падна добра оферта за м52б28 от добър приятел и съм разколебан ,но имам време да мисля .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2016 03:42 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
М52б28 е чудесен двигател...и обем има... И мощност и икономичност

НО

има мноого дреболии които трябва да направиш и оправих за да стане колата наистина все едно заводски е този двигател. Честно казано аз БИХ се наел да го правя това, но бих казал че имам известен опит и имам разни части из гаража които ще помогнат.

От друга страна...there is no replacement for displacement..та ако ще правиш твоята М20ка я направи понеее 2.3
Ако не и малко повече. Строукъри има много...избираш си вариант..смяташ си го и го правиш

Успех!

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Мар 2016 10:46 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
TheStorm написа:
има мноого дреболии които трябва да направиш и оправих за да стане колата наистина все едно заводски е този двигател.

Към това бих добавил, че ако колата ще се регистрира с м52б28, ще има и доста допълнителни разходи ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade