Дата и час: 28 Мар 2024 18:38

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 5
 [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2017 22:29 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
вярно е... по-леки са М50ковите но сложих М20кови

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017 16:56 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
С какви сегменти си?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017 16:58 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
За М54Б30 - каквито стават на буталата.

Да, знам че са предвидени за не-чугунен блок. Говорил съм с други хора каращи така и не са имали проблеми.

Картерната вентилация ми е изведена във въздуха и нямам проблеми или прекомерно "пушене"



Между Другото .. сетих се за едно кратко клипче от миналата година - https://www.facebook.com/danail.daskalo ... permPage=1

тук колата си е със заводската електроника от Е34 М20Б25 и заводския дебиломер от М20Б25 (не-пипани по никакъв начин)

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017 18:20 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Зависи колко километри са минали с тия сегменти.

На М54 (и по принцип на всички алусилови блокове) сегментите са азотирани, а на М20 (и по принцип на всички чугунени блокове) са хромирани. Доколкото аз знам, азотното покритие е много по-твърдо от хрома.

Сегментите на М54 са със следните височини:
1-ви - 1.2 мм.
2-ри - 1.5 мм.
маслообиращ - 2 мм.

Аз бих направил следното:
- За първи сегмент бих обработил канала на буталото, за да влезне сегмент с височина 1.5 мм. (1-ви сегмент от М20 или М50). Операцията е елементарна и изисква средно грамотен стругар. Другата опция е да се шлайфа сегмент от 1.5 на 1.2 мм. Всеки по-грамотен шлайфист на глави би могъл да шлайфа и шесте сегмента наведнъж, работа за 15-20 минути;
- За втори сегмент - втори сегмент от M50B25TU, който е с височина 1.5 мм. (при м20 и м50 този сегмент е с височина 1.75 мм.)
- маслообиращ - пак от M50B25TU, който е с височина 2 мм., за разлика от М20 и М50, които са с височина 3мм.

Това всичкото го пиша не за да критикувам, а за да послужи на някой, евентуално в бъдеще.

П.С. Чухме се с Анатоли наскоро по друга работа, но стана въпрос и за твоя двигател. И той е приятно доволен от резултата. :thumbsup:

Едит: можеш ли да пуснеш по-добра снимка на графиката, искам да я сравня с моята графика? Тя снимкиата на първа страница вече и не излиза, нещо временна била.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 07 Апр 2017 22:02 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Между другото, направих преди малко някои сметки, че до последно не ми се вярваше, че си докарал степен 10:1.

Смятано в кубически сантиметри.

Обем на цилиндъра: 492.97
Обем на недохода (1.36 мм.): 7.53
Обем на гарнитурата (1.75 мм.): 9.42
Фрезенки за клапаните (при сметка 0.5 мм.): 2.77
Обем на горивна камера на 731 (по данни от нетя): 38

Обем на горивна камера, недоход, гарнитура и фрезенки: 58.00
Общ обем на цилиндър, недоход, гарнитура, фрезенки и горивна камера: 550.96

Степен на сгъстяване = 550.96/58 = 9.50

Ако бъркам някъде, моля да ме поправиш, но това е сгъстяването, което показват сметките. И между другото е впечатляващо, че си докарал тези коне и нютони при това сгъстяване. Пак да кажа, че мапера е магьосник. :thumbsup:

Другото което е в плюс, е че товара върху вътрешните компоненти на мотора е по-малък и следователно - ще държи повече.

Аз навремето като правех моя мотор (с недоход 0.5 мм.) степента я сметнах някъде около 10:1, сега пак се заиграх със сметките и излиза 9.93:1, но имайки предвид че съм взел около 2-3 десети от блока и толкова от главата, реалната степен е около 10.5:1. Ако и ти си взел толкова от блок и глава, възможно е и при теб степента да е около 10:1, както и Анатоли мисли, съдейки по това колко е успял да върне аванса.

Сега няколко съвета и приключвам участието си в тая тема:
1. Сгъстяването ти е ниско (както и при мен). Със степен около 11:1 и нагоре до 12 ще усетиш много осезаема разлика;
2. Независимо от колектори и дросел, тази глава с този разпределителен вал запушва мотора при този обем. Ако ми беше пред очите графиката от диното, щях да говоря с цифри.
3. Формата на горивните камери на глава 751 е такава, че да дава сила в ниски и средни обороти, затова си изкарал тези нютони. Формата на горивните камери на глава 885 е ориентирана повече към високи обороти.
4. Тези бутала са се "утепали" за 3 литров вал. Искат сваляне с около 1 мм., даже и по-малко и евентуално фрезенки при готин разпределителен вал. Ако това само ще са ти разходите, помисли си за 220+ конски сили на колелата, на същото дино. Ако пък решиш да се заиграеш и с главата, едни 20 к.с. нагоре от тия 220 не са химера.
5. Сложи правилните сегменти за този блок и не лежи на това кой какво ти е казал и колко дълго му е изкарал мотора, че да не усетиш спад в конете след някое и друго време, казвам го съвсем добронамерено.

Това от мен. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2017 01:44 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17760146_1386341021389329_7364479301229177881_n.jpg?oh=9a492263f0256361d5717555f0c8d239&oe=594FB028

В момента имам това ... Мога да ти покажа графиката на хартия на живо :)

Пак повтарям - целта на мотора беше да е с намируеми части (най-малко без 885 глава :D ) и без преправяне по частите. Има някой друг жокер дребен, но смятам поне тях да запазя като "фирмена тайна" :D

Колата е лека и скоростната е прилично къса. 5та прекъсвач е на 200.

Изоообщо не ми трябват повече коне :D (не смятах че ще го кажа) А за върящия момент съм даже пре-доволен. Примерно нямам никакъв проблем да падна в оборотите на някой обратен ... просто защото и в 2000 - 2500 оборота пак имам почти целия въртящ момент :D

Темата е за двигателя .. иначе сега ще се фокусирам по-скоро върху слагането на тия коне и нютони върху пътя :)

Евентуално някой друг двигател може да се заиграя и да търся мноого коне ... ама ще видим напред в бъдещето :thumbsup:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2017 11:39 
Offline
Аватар

E30: 316 на метан
Местоположение: Пловдив
Регистриран на: 22 Фев 2013 13:28
Пол: Мъж
Мнения: 41
Не си ли мислил поне да зацепиш вала като 25цов (аванса никак не е малко - по спомен цели 5 градуса!), би трябвало да коригира част от умирането след пика и да има смисъл да се върти над 6000.

NEDD написа:
Супер, само да попитам - защо не използва биели от М52/4 135 мм? По леки са от на М20...

Идеята е добра, но са много меки и трябва задължително да се мерят. От комплекта, който бях предвидил за моето м20, отвора на само една беше в допуск, а останалите пет имаха елипса 2-3 пъти превишаваща го! Това са биели от стоков мотор, без превъртани лагери и тн.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2017 13:42 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
M10 написа:
Не си ли мислил поне да зацепиш вала като 25цов (аванса никак не е малко - по спомен цели 5 градуса!), би трябвало да коригира част от умирането след пика и да има смисъл да се върти над 6000.



Идеята е да имам въртящ момент и да е приятна за каране .. т.е. плавна ... изообщо не ме интересуват пик конете

А и главата не позволява много "flow" във високи обороти

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2017 16:16 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Блока на м54 е с железни ризи, така че сегментите не са направени за алуминий. Може всеки да провери с гугълване на книмка на гол блок. https://www.google.bg/search?q=m54+bloc ... aJM:&spf=1


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20B28
МнениеПубликувано на: 13 Апр 2017 21:18 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Сашко, и на мен много ми се иска да е така, но уви - не е. ;)

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 5
 [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade