Между другото, направих преди малко някои сметки, че до последно не ми се вярваше, че си докарал степен 10:1.
Смятано в кубически сантиметри.
Обем на цилиндъра: 492.97
Обем на недохода (1.36 мм.): 7.53
Обем на гарнитурата (1.75 мм.): 9.42
Фрезенки за клапаните (при сметка 0.5 мм.): 2.77
Обем на горивна камера на 731 (по данни от нетя): 38
Обем на горивна камера, недоход, гарнитура и фрезенки: 58.00
Общ обем на цилиндър, недоход, гарнитура, фрезенки и горивна камера: 550.96
Степен на сгъстяване = 550.96/58 = 9.50
Ако бъркам някъде, моля да ме поправиш, но това е сгъстяването, което показват сметките. И между другото е впечатляващо, че си докарал тези коне и нютони при това сгъстяване. Пак да кажа, че мапера е магьосник.
Другото което е в плюс, е че товара върху вътрешните компоненти на мотора е по-малък и следователно - ще държи повече.
Аз навремето като правех моя мотор (с недоход 0.5 мм.) степента я сметнах някъде около 10:1, сега пак се заиграх със сметките и излиза 9.93:1, но имайки предвид че съм взел около 2-3 десети от блока и толкова от главата, реалната степен е около 10.5:1. Ако и ти си взел толкова от блок и глава, възможно е и при теб степента да е около 10:1, както и Анатоли мисли, съдейки по това колко е успял да върне аванса.
Сега няколко съвета и приключвам участието си в тая тема:
1. Сгъстяването ти е ниско (както и при мен). Със степен около 11:1 и нагоре до 12 ще усетиш много осезаема разлика;
2. Независимо от колектори и дросел, тази глава с този разпределителен вал запушва мотора при този обем. Ако ми беше пред очите графиката от диното, щях да говоря с цифри.
3. Формата на горивните камери на глава 751 е такава, че да дава сила в ниски и средни обороти, затова си изкарал тези нютони. Формата на горивните камери на глава 885 е ориентирана повече към високи обороти.
4. Тези бутала са се "утепали" за 3 литров вал. Искат сваляне с около 1 мм., даже и по-малко и евентуално фрезенки при готин разпределителен вал. Ако това само ще са ти разходите, помисли си за 220+ конски сили на колелата, на същото дино. Ако пък решиш да се заиграеш и с главата, едни 20 к.с. нагоре от тия 220 не са химера.
5. Сложи правилните сегменти за този блок и не лежи на това кой какво ти е казал и колко дълго му е изкарал мотора, че да не усетиш спад в конете след някое и друго време, казвам го съвсем добронамерено.
Това от мен.