Switch to full style
Двигател, окачаване, трансмисия, спирачки, кормилна система.
Добави отговор

Re: M20B28

14 Апр 2017 00:03

TheStorm написа:
M10 написа:Не си ли мислил поне да зацепиш вала като 25цов (аванса никак не е малко - по спомен цели 5 градуса!), би трябвало да коригира част от умирането след пика и да има смисъл да се върти над 6000.


Идеята е да имам въртящ момент и да е приятна за каране .. т.е. плавна ... изообщо не ме интересуват пик конете

А и главата не позволява много "flow" във високи обороти

Буря, то хубаво въртящия момент, който го търсиш, че го имаш, но се замисли с тоя диференциал 4.45, който ползваш, дали това е реален въртящ момент. Аз не казвам, че колата ти не върви, но дино-графиката, която си извадил е малко подвеждаща и то за самия теб.

Ако приемем, че прекъсвача ти е на около 6500, то наистина на 5-та максималната ти скорост ще е около 200 км/ч с тоя диференциал. Като знам как мерят в Овърдрайв (на 3-та до прекъсвач), без оглед нито на предавки на скоростна кутия, нито число на диференциал, нито на диаметър на гуми, то все едно аз с моя диф (3.46) да се пусна на 2-ра предавка да ме мерят (еквивалентно на твоя 3-та), а то това не е като да не е от значение.

Графиката ти е доста "остра" в диапазона на оборотите, което отначало ме озадачи, но после като спомена, че на 200 км/ч си на прекъсвач, ми се изясниха нещата.

Ето виж моята графика колко е по-полегата:

325i dyno.jpg
325i dyno.jpg (187.04 KiB) Прегледано 4750 пъти


Дино-стенда никога не е бил супер-прецизен инструмент за точни коне на гумите, а по-скоро средство за настройка. Дино-стенда в овърдрайв е много хубав, но не мисля, че се ползва пълноценно, иначе наистина би дал доста точен резултат за мощността на гумите.

Ако колата ще я подготвяш за Калояново, това наистина е доста подходящ вариант, въпреки че ако някой забие на подобен на моя мотор диф 4.45, просто забрави... за по-сериозни писти с дълги прави и дълги завои няма да говоря. Сам знаеш, че в моторния спорт (независимо от пистата) се гонят топ-коне и обороти, другото се коригира с предавки и окачване.

Извинявам се, че пак ти се намесих в темата, но мисля, че е хубаво да се споменат тия неща.

Иначе евала за крайния резултат! :thumbsup:

Re: M20B28

14 Апр 2017 01:41

Диффа на тази кола е 3,45

Мерих колата на 4та предавка

// на комбито съм с 4,45 :thumbsup:

Re: M20B28

14 Апр 2017 08:52

Нещо не се връзва...

TheStorm написа:Колата е лека и скоростната е прилично къса. 5та прекъсвач е на 200.


Колкото и да е къса кутията и 5-та да ти е с предавателно число 1, с диф 3.45 и заводски диаметър на гумите, прекъсвача трябва да ти е на над 215 км/ч.

Re: M20B28

14 Апр 2017 10:01

По километраж показва 200

Размера гуми е 195 50 15 което е по-голям от заводския ...

5та числото ми е 1.000

по калкулатор излиза 205км/ч при 6500 оборота .. което е достатъчно близо.

Тия дни ще взема да премеря по GPS колко е реално

Re: M20B28

14 Апр 2017 11:01

Renegade написа:Сашко, и на мен много ми се иска да е така, но уви - не е. ;)

Аз също знам че М54В30 е с железни ризи.

Re: M20B28

14 Апр 2017 18:10

TheStorm написа:Размера гуми е 195 50 15 което е по-голям от заводския ...

Не, не е. Заводския размер на гумата е 205/55/15 и 195/65/14.

При заводския размер обиколката на гумата е 1.904 м. за размер 205/55/15 и 1.912 м. за размер 195/65/14.

При твоя размер обиколката на гумата е 1.808 м.

По калкулатор прекъсвача ти на 5-та е 202.68 км/ч.

Също по калкулатор, прекъсвача е на 5-та при 204.47 км/ч. с Е30-кова кутия (5-та е 0.81), заводски размер на гумите и диф 4.45. ;) Затова и си помислих, че си с такъв диференциал, защото не знаех, че си е Е36-цова кутия и малък размер гуми. В момента даже трансмисията ти е по-къса от най-късата Е30-кова.

Мога и да ти кажа и каква ти е била скоростта на прекъсвач на 4-та предавка на диното - 166.13 км/ч. За сравнение моята максимална скорост на 3-та на диното е 186.26 км/ч. Това ако ти се сравняват графиките. :D

intruder написа:
Renegade написа:Сашко, и на мен много ми се иска да е така, но уви - не е. ;)

Аз също знам че М54В30 е с железни ризи.

Ето един полезен линк, който обяснява какви са промените при М54 в сравнение с М52. Никъде не видях да пише, че вече е със стоманени ризи, а това не е малка промяна:

https://www.scribd.com/doc/79004025/Bmw-m54-Engine

Re: M20B28

14 Апр 2017 18:13

Кутията ми си е заводск гетраг 242 за Е21

a.к.а. close ratio dogleg


само с кутия от е21 мога да имам скоростомер на тази кола :)

иначе макс скоростите на дино бяха там някъде - 16х

както казах ..ще гледам да я замеря по gps и да ти кажа :)

Re: M20B28

14 Апр 2017 18:23

Така вече нещата се връзват. :thumbsup:
И на GPS-а ще извадиш много близък резултат с киломертажа.
Апропо, какви са предавателните числа на останалите предавки на тая dog-leg кутия?

Re: M20B28

14 Апр 2017 18:42

TheStorm написа:Кутията ми си е заводск гетраг 242 за Е21

a.к.а. close ratio dogleg


само с кутия от е21 мога да имам скоростомер на тази кола :)

иначе макс скоростите на дино бяха там някъде - 16х

както казах ..ще гледам да я замеря по gps и да ти кажа :)

Кутията ти е Getrag 245.
Видях й предавките, много близки са до Е36-цова кутия, с изключение на първа предавка, която при твоята кутия е по-дълга (буквално същата като на Е30-кова кутия), което е предимство.

http://www.bmwe21.net/?page_id=124

Re: M20B28

14 Апр 2017 20:12

Грешно съм написал ит телефона...245 си е, да

първа обаче реално я ползвам само при паркиране :D

на тия килограми и нютони... тръгване от втора не е никакъв проблем...и плавно и юнашко :)
Добави отговор