Дата и час: 28 Мар 2024 23:13

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 10 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 02:17 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
boskomancera написа:
Да кажа няколко думи за измерването, защото ми стана интересна везната ти.
За да се избегнат неточни резултати от измерванията е важно да се вземат предвид следните фактори;
1. Везната трябва да е поставена на подходяща повърхност. Масата/плота трябва да е стабилна, да не предава вибрации, да не се клати, да не потдава и тн. Идеален вариант е дебел гранитен плот, а изключително лош е например везната да е върху картон. В твоя случай везната ми се струва, че отгоре това малко кръгче е балон за нивелация. Ако има регулация на крачетата, преди започване на работа везната трябва да се нивелира.
2. Въздушните течения оказват негативно влияние на измерванията. Везната трябва да не е срещу климатик например. Не е нужно да спирате да дишате, но все пак теченията определено са фактор, който не трябва да се подценява.
3. Температурни разлики също са от значение за точни измервания. Идеален вариант е везната да е в помещение със сравнително постоянна температура без големи вариаций, като час преди започване на измервяния везната трябва да се включи за да се "темперира". Също недобър вариант е да измерваш бутало например и то да е много по студено/топло от измервателната платформа на везната.
4. Статичното електричество също оказва влияние. В твоя случай мисля, че няма да имаш проблеми, но все пак го споменавам.
Везната ти е прецизна, а не аналитична. Аналитичните везни са 0.0001 g и нагоре, в зависимост от производителя и обикновено са с т.н. Draft Shield на чист български, въпреки че има и прецизни везни с щит.
Има т.н. measurment uncertenty. Когато мериш близо до капацитета на везната нараства възможността резултатът който изписва на дисплея да не е истински.
Везната е хубаво както всеки друг измервателен уред да се калибрира.

Стана ми интересно как смяташ да отнемеш 20-25% от теглото на буталните болтове, без това да ги отслаби?
Ще постна една брошурка на Metric mechanics, където видях че пише(стр.10), че лагерите който BMW ползват са с 200* канал за смазване, а те предлагат 360*. Ако може да коментираш.
http://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/M42-Engine-Booklet.pdf

По т.1 - нямаме разногласия;
По т.2 - нямаме разногласия;
По т.3 - нямаме разногласия, с изключение на темперирането на измервания детайл. Неговата маса не се променя от това дали е топъл или студен.

Прав си, че везната не е аналитична. От толкова търсене, гледане и следене в нетя, вече съм си объркал понятията. Везната, за която става въпрос, е прецизна, не аналитична.

Относно Metric Mechanics ще отговоря в следващ пост, защото сега ме мързи да им чета документите. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 10:07 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
т.3 нямаме разногласия. Напълно съм съгласен, че масата не се променя, но с везната ти не мериш маса, а тегло. Това имам предвид>>>
Изображение

There is a temperature gradient between the weighing sample and the surroundings
that leads to air currents along the weighing vessel. The air flowing
along the side of the vessel generates a force in an upward or downward
direction that falsifies the weighing result. This effect is called dynamic
buoyancy. The effect does not die away until a temperature equilibrium is
established. The following applies: A cold object appears heavier, a warm
object lighter.

Тук говорим за много чувствителни везни и ако вадиш пробата(буталото :hihi: ) от фурната или от фризера. При теб се съмнявам да има голямо значение.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 10:54 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
В случая става дума за мерене и сравнение на разлики в теглата. И ако едното бутало (или биела) наистина не се вади от фурната, а другото от фризера, разликата би трябвало да бъде показана точно от везната. Но дори едното да е от фурната, а другото от фризера, мисля че няма да повлияе значително върху тази разлика, като говорим за точност до десета от грама. Подобно отклонение би могло да се хване реално наистина само от аналитична везна, която мери до хилядни и десетохилядни от грама. Но, както и твоят пример сочи, не става дума за промяна в теглото, а за поведение на околния въздух около измервания предмет. Тоест, ако поставиш предмета във вакуум, няма да има никакво отклонение между горещ и студен предмет.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 11:42 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Renegade написа:
boskomancera написа:
...
Стана ми интересно как смяташ да отнемеш 20-25% от теглото на буталните болтове, без това да ги отслаби?
Ще постна една брошурка на Metric mechanics, където видях че пише(стр.10), че лагерите който BMW ползват са с 200* канал за смазване, а те предлагат 360*. Ако може да коментираш.
http://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/M42-Engine-Booklet.pdf

...
Относно Metric Mechanics ще отговоря в следващ пост, защото сега ме мързи да им чета документите. :D

Прочетох го документчето. :D
Относно буталата, ММ малко се презастраховат според мен. Да, наистина подобни лагери се ползват в "изпилени" състезателни двигатели, но там говорим за много сериозни обороти (8К и нагоре) в продължителен период от време (примерно час и повече) и много по-висока температура на маслото. За целите на умерено засилена атмосферка (която ще вижда 7-7.5К оборота) оригиналните лагери са си перфектни. Аз и в момента на 25-чката съм с оригинални лагери, въртя си я всеки път до 7.2К и нямам проблеми. Според мен, тук по-важното е състоянието на маслената помпа и качеството на маслото, което се ползва, както и навременната му смяна. Много хора не си дават сметка, че след като са давали газ цял ден на Калояново и са държали мотора в относително високи обороти, след това маслото трябва да се смени, а не да се гледа пробег.
Другото важно нещо е да се подберат основни и биелни лагери според износването на коляновия вал (защото винаги има износване, което обикновено е в хилядни при колянов вал в добро здраве). Неслучайно БМВ дават лагери с цветови кодове, които се различават едни от други с хилядни и са предназначени точно за това - да компенсират износването на коляновия вал и да се докара прецизно допускът, който е сметнат от производителя.
Като заключение - не е лошо да се вземат и лагери с 360* канал, но не знам дали ММ предлагат различни размери по цветови код (ако не - това е страхотен проблем и подобен лагер, който не е с необходиия допуск ще създаде повече проблеми, отколкото да допринесе с 360*-вия си канал). Иначе, заводските лагери са се доказали във времето и в много приложения, че си държат спокойно до 7500 оборота и са надеждни. За справка (отново) - Е46 М3 CSL ползва същите лагери като М40, М20 и т.н.

Относно буталните болтове - това с 20-25% е по-скоро желание, отколкото точно число. :hihi:
Ще отнема колкото е необходимо без да застрашавам здравината на болта, пък колкото излезе, все ще е от полза. Отнема се конусовидно от краищата на болта към центъра.
Прави ми впечатление, че "американските" бутални болтове, които дойдоха с буталата на JE са с по-голям вътрешен отвор, но цилиндричен. Т.е. те вече са по-леки от оригиналните (не съм мерил с колко, чакам везната).

Като стана дума за "американските" бутални болтове, няма да ги ползвам, защото имат проблем, а той е, че не са 22.00 мм. (мерен оригинален бутален болт), а 19.95 мм. Най-вероятно са правени в някоя бЕсна китайска манифактура... и братята хАмериканци вече взеха яко да се циганьосват за по-ниска цена. Буталата са си в спецификации на БМВ. Болтовете най-вероятно не са на JE, а са поръчани от TopEnd, които окомплектоват поръчките на клиентите.

Ето по тази причина си трябват прецизни измервателни инструменти и прибори. Ако бях събрал двигателя с тези бутални болтове, нямаше да мине и 50 км. и щеше да каже "мяу". И всичко щеше да е за кофата - бутала и биели.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 12:22 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
Renegade написа:
и братята хАмериканци вече взеха яко да се циганьосват за по-ниска цена

ДА ЖИВЕЙ КАПИТАЛИЗъМА!
MM имат листовка и за M20. За всеки случай слагам линк. Благодаря за отговора. :thumbsup:

http://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/M20-Engine-Booklet.pdf


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 12:52 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
За М20 гледам, че не са писали нищо за основни лагери... :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 12:54 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
Е, значи е ясно кой е РЕЙСИНГ двигателя!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 13:40 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Че те на М42/М44 са същите лагери. :hihi:

Сега като се замисля, 360* канал повишава леко и изискванията за дебит и налягане на маслената помпа. Не че БМВ-ските помпи не са със запас, но е хубаво да се спомене. Едно турбо, примерно, което също иска мазане, няма да повиши в аналогична степен изискванията към маслената помпа, в сравнение с 4-тири основни лагери с 360* канал. Но не мисля, че това е някакъв проблем, просто ми е интересно защо го пускат като някакъв страхотен ъпгрейд при М42, а при М20 - ни гък, ни мък... :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 16:50 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Ако правилно разбирам, буталата са ти за болтове 19,95 мм, а ти смяташ да ползваш 22 мм болтове на БМВ. Отворите в буталата ли ще разстъргваш в такъв случай? Другият въпрос ми е каква е тази уж БМВ окомплектовка? Ако приемем, че производителят предвижда употреба на болтове с този диаметър, то какво правим с втулките в горната глава на мотовилката? Или в крайна сметка буталата са си за болт 22 мм, а при пакетажа са сложени други болтове, нямащи нищо общо с конкретните бутала?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Дек 2017 18:41 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
michev написа:
Ако правилно разбирам, буталата са ти за болтове 19,95 мм, а ти смяташ да ползваш 22 мм болтове на БМВ. Отворите в буталата ли ще разстъргваш в такъв случай? Другият въпрос ми е каква е тази уж БМВ окомплектовка? Ако приемем, че производителят предвижда употреба на болтове с този диаметър, то какво правим с втулките в горната глава на мотовилката? Или в крайна сметка буталата са си за болт 22 мм, а при пакетажа са сложени други болтове, нямащи нищо общо с конкретните бутала?

Моя грешка, писах от телефона по-горното си мнение...
Американските буталните болтове са 21.995 мм., т.е. с 5 микрона надолу от стандартните на БМВ, които са точно 22.000 мм. или с по някоя и друга хилядна отгоре (да, имат разлики и при различните комплекти бутални болтове, но тя винаги е над 22.00 мм., а не под).
Максималния допуск за болта в шийката на биелата е 8 микрона при номинален размер на болта. С американските болтове този допуск ще стане 13 микрона и ще разбие втулките на биелите, както и буталото, което си е в спецификации, т.е. около 7-8 микрона над 22.00 мм.

То се усеща и на ръка. "Американския" болт влиза айляк и в биелата, и в буталото и като ги наклониш, си пада сам от тях. БМВ-ския болт влиза стегнато и с леко усилие както си трябва и си стои там, докато не го избуташ с леко усилие.
Аз така се и усетих, че "американците" нещо са засрани и ги замерих.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 10 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade