Дата и час: 28 Мар 2024 13:06

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 8 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2017 10:51 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Колко тежи едно такова бутало? Силно прилича на такова от м54б30, като изключим 'екстрите' по него и формата на челото :D Каква степен ще постигнеш с тях?

Оформя се доста интересен проект! :clap:
Перформанс лагери не си ли поръчал?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2017 14:34 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Прикачени файлове:
IMG_2564.jpg
IMG_2564.jpg [ 1.05 MiB | Прегледано 8663 пъти ]


Ползвайки твоите замервания за бутала M20B25 и биели M20B25 и М54Б30, се получават следните разлики:

- бутало: 478 - 305 = 173 гр.
- биела: 627 - 578 = 49 гр.
- обща разлика на бутало и биела = 222 гр.
х 6 = 1332 гр.

Поръчаната степен е 11.5:1, но реално ще е по-висока, защото имам контролен шлайф на глава и блок, който е отнел 1-2 десети общо.
Към момента не е ясно гарнитурата с колко ще компенсира, защото е 1.78 мм. (с три стотни по дебела от заводската), но не се мачка като оригиналната. Като сваля главата, ще премеря колко е дебела смачкана гарнитура и тогава ще знам.
Общо взето сгъстяването ще е между 11.5:1 и 12:1.

Какви са тия перформанс лагери? :dunno:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2017 16:43 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
В Ireland engineering имаха някакви усилени доколкото си спомням. Предполагам и на други места се предлагат подобни. Не съм търсил. Това имах предвид под перформанс лагери.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2017 17:00 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Според мен това с усилените лагери е по-скоро маркетингов трик.
По принцип масления филм между шийките на вала и черупките на лагерите би трябвало да предотврати евентуален контакт между двете повърхности и не би трябвало да има директно триене, освен когато се върти на стартер и помпата не е качила необходимото налягане. Но дори и в този случай, предпочитам лагерите ми да не са "усилени", защото по-лесно ще ги сменя тях (ако стане необходимо), отколкото да търся друг колянов вал, който да е читав.

Отделно, виж на линка, че основните лагери на М40 са същите като на Е36 М3 3.0/3.2 и Е46 М3/М3 CSL.

http://bmwfans.info/parts-catalog/11211717526/

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2017 18:59 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Позачудих се малко относно сериозната разликата в теглата между поръчковите бутала и тези на М54 и ги разгледах отново. Оказва се, че поръчковите отвътре и отдолу са доста по-изпразнени от тези на М54.

Прикачени файлове:
IMG_2571.jpg
IMG_2571.jpg [ 331.6 KiB | Прегледано 8649 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2572.jpg
IMG_2572.jpg [ 295.03 KiB | Прегледано 8649 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2574.jpg
IMG_2574.jpg [ 392.13 KiB | Прегледано 8649 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2575.jpg
IMG_2575.jpg [ 374.68 KiB | Прегледано 8649 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2576.jpg
IMG_2576.jpg [ 452.24 KiB | Прегледано 8649 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2578.jpg
IMG_2578.jpg [ 384.52 KiB | Прегледано 8649 пъти ]

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 09 Дек 2017 23:25 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Според мен разликата от 100гр. идва от сплавта, от която са направени. Конструктивно изглеждат доста еднакви.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017 00:58 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
По принцип и двата вида бутала са ковани, т.е. разликата от теглата между сплавите би трябвало да е много минимална на единица кубичен сантиметър.
Отговорът на този въпрос е точно в конструкцията на буталата. Ако се загледаш, М54 буталата са доста по-масивни отдолу и отвътре...
Здравината на буталото се определя и от състава на сплавта. При масовата продукция на бутала (както при М54) липсата на скъпа сплав се компенсира с усилване на буталото в определени зони, което е много по-евтино, но осигурява същата якост на буталото, но вече при увеличено тегло.
Отделно, буталото с повече материал поема по-добре топлинните натоварвания, това е един голям плюс за М54 буталата. Неслучайно отворите на поръчковите бутала за охлаждане на долната част на буталото са с доста по-голям диаметър.
И не на последно място, М54 буталата със сигурност ще са по-дълготрайни от моите поръчкови бутала.
Ама, who wants to live forever? :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017 10:22 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
дупките за маслото на буталото защо са толкова големи? или просто снимката ме лъже... изглеждат 4мм ?!?
сигурно е сметнато ... просто имам тука едно бутало м44б19 и дупките му са доста по малки ...
ще стане интересен проект ;) браво !

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017 11:27 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Около 3 мм. са дупките.
Най-вероятно са сметнати по маслообиращия сегмент.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017 13:46 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
:thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 8 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade