Дата и час: 28 Мар 2024 15:26

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 6 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 14 Юни 2017 23:02 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Клапата на М30Б35, 65 мм. ли е?
И съвпадат ли отворите за винтовете в клапата през оста? Или се ползва цялата клапа с оста от М30Б35?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2017 22:20 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Спомням си, че взех само клапата и стъргах дросела на машина. Това с болтовете не се сещам, но рязах самата ос за да влезе клапата, а всичко друго да си е като М20 дросел...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 15 Юни 2017 22:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Много благодаря за информацията! :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 04 Юли 2017 22:59 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Клапаните още са в процес на доработка, това е междинно състояние.
Но предполагам, че разликите вече се виждат ясно.

Прикачени файлове:
IMG_2067.jpg
IMG_2067.jpg [ 268.21 KiB | Прегледано 3929 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_2068.jpg
IMG_2068.jpg [ 261.59 KiB | Прегледано 3929 пъти ]

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2017 00:46 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
След много търсене и преговори накрая се спрях на JE.

Оказва се, че те са едва ли не единствените, които пасват челата на буталата към горивните камери на глава 885, точно както са изпълнени и заводските бутала.

Прикачени файлове:
JE Sample.jpg
JE Sample.jpg [ 140.5 KiB | Прегледано 3830 пъти ]


Отделно предлагат и много опции за буталата:

https://www.racetep.com/manufacturer/en ... crown.html

За по-голяма яснота пускам и обяснението на по-голямата част от опциите, които предлагат:

Прикачени файлове:
JE chart.jpg
JE chart.jpg [ 693.03 KiB | Прегледано 3830 пъти ]


Аз се спрях на няколко от тях, които мисля, че ще са полезни за моя проект:

- Accumulator Grooves
- Contact Reduction ( Anti-Detonation ) Grooves
- Brushed / Smooth Dome Crowns
- Milled Side Relief Lightening

Мисля материалът да е 2618, но времето ще покаже дали съм бил прав. Ще поръчвам и гарнитура Cometic от TopEnd, защото не ми се рискува с местни софийски експерименти.

Демек, дупе да ми е яко. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2017 14:23 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Искам да внеса малко яснота относно М20 "строукърите", глава 885 и ползваните бутала. И защо всичко това е важно, когато се прави "строукър" на базата на М20В25.

Неслучайно челата на буталата на М20В25 имат такава "крива" форма. Направено е, за да се напаснат към горивната камера на глава 885. Няма да се впускам в дълги обяснения, защото ще ви отегча. Само ще отбележа, че горивната камера на глава 885 е била"върха на сладоледа" за 2-клапанна глава навремето и продължава да е такава и досега, макар че вече такива глави не се ползват и произвеждат. Това е наложило и формата на челото на буталото да е такава.

На долната снимка ще видите три бутала - Mahle MS (разработено за специфичен строукър 2.8 л. със сгъстяване 10:1 за американския пазар, където бензина е ниско октанов и вал 284/280), заводско бутало със сгъстяване 8.8:1 и IE бутало с неуточнено сгъстяване, но едва ли е по-високо от 10:1-10.5:1.

Прикачени файлове:
mahleMS_stock_IE.jpg
mahleMS_stock_IE.jpg [ 94.76 KiB | Прегледано 3814 пъти ]


Прикачени файлове:
mahleMS_stock.jpg
mahleMS_stock.jpg [ 119.8 KiB | Прегледано 3814 пъти ]


Забележете как буталото на Mahle копира почти идеално ъглите на профилите на челото на заводското бутало. В същото време, забележете как буталото на IE се "опитва" да наподоби челото на заводското бутало, но доста по-неточно.

Защо е нужно това уточнение, когато се прави по-засилен строукър? Защото при "по-рошав" вал като Шрик 288, който иска относително висока степен на сгъстяване и високооктанов бензин и глава 885, формата на челото на буталото е от изключително значение за това колко ще може да се "дръпне" аванса на запалването. А това влияе страшно много на мощността, особено след около 4000 оборота.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2017 14:41 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Renegade написа:
Неслучайно челата на буталата на М20В25 имат такава "крива" форма. Направено е, за да се напаснат към горивната камера на глава 885. Няма да се впускам в дълги обяснения, защото ще ви отегча.

Аз бих желал да се "впуснеш в дълги обяснения" :) Бъди сигурен, че ще е интересно не само на мен :chug:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2017 15:00 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Глава 885 е от типа semi-hemi (полусферична), като тази специфична форма се налага от разположението на 2-та клапана и запалителната свещ в горивната камера. Преди това са се ползвали почти пълносферични горивни камери при 2-клапанните глави, но самите профили в горивната камера, които се създават от клапаните и запалителната свещ е водело до неравномерно запалване и изгаряне на въздушно-горивната смес, оттук и невъзможност за максимален аванс, поради появата на детонации, заради различното отстояние между профилите на горивната камера и бутало с право чело (на англ. език - squish). В съвременните 4-клапанови глави това е решено от самите 4 клапана и централно разположената запалителна свещ.

БМВ според мен са направили горивната камера на глава 885 във възможно най-близко до идеалното състояние, за да се справят с гореописаните проблеми. Полусферичната глава, в комбинация с профила на челото на буталото създава почти идеални зони на еднакво отстояние между повърхностите на горивната камера и челото на буталото, което води до равномерно изгаряне и разширяване на горящите газове по цялата повърхност на буталото, намалявайки драстично възможността за детонации.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 07 Окт 2017 19:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Това по-горе беше краткия вариант. :hihi:

Сега да разгледаме още няколко фактора:

Пълнене на горивната камера с гориво-въздушна смес при такт "всмукване" след такт "изпускане" като следим процесите от момента на "изпускане" към "всмукване" и особен интерес представлява позицията на буталото, когато наближава ГМТ. Това са двата такта при 4-тактовия двигател, които са определящи за мощността на мотора в най-голяма степен. Тук разпределителния вал има решаваща роля, но освен него - и горивната камера.

Какво се случва? Ще се опитам да обясня на език, който може да се разбере. Нямам претенции, че съм някакъв голям капацитет, просто споделям наблюденията си и разговорите си с хора, които отдавна са в моторните спортове и са направили не един или два двигателя, състезателни.

При напускането си на цилиндъра през изпускателния клапан изгорелите газове създават под-налягане, което увлича свежата гориво-въздушна смес през всмукателния клапан. За тези, които не знаят, когато буталото е в ГМТ между тези два такта, са отворени и всмукателния, и изпускателния клапан едновременно, за да позволят и улеснят този процес. Това е само грубата теория. Колко успешно изгорелите газове ще "дръпнат" свежа гориво въздушна смес, която максимално да запълни цилиндъра, зависи от много фактори, като:
- горивна камера;
- профил на челото на буталото;
- характеристики на разпределителен вал;
- всмукателни колектори;
- изпускателни колектори;
- генерация след изпускателните колектори;
- степен на сгъстяване;
- температура на изгорелите газове;
- разположение и геометрия на клапаните в горивната камера;
- други.

Почвам точка по точка:

- горивна камера - има изключително значение към процесите на завихряне в една или друга посока. Не се лъжете от това кое изглежда добре или не. При глава 885 нещата са мислени буквално от гении;

- профил на челото на буталото - споменато е по-горе за squish-а, което е основното, но тук челото на буталото спомага допълнително за термодинамиката, която се случва в цилиндрите между такт "изпускане" и такт "всмукване". Т.е. челото на буталото "гаси" завихрянията в горивната камера и спомага за по-бързото постъпление на смес.

- характеристики на разпределителен вал - тук наистина ще се въздържа от пространствени обяснения, защото са намесени още много други фактори. Но основното е презастъпването на фазите в ГМТ, което до голяма степен определя ефективния диапазон на мотора, както и къде той постига максимална мощност, както и състоянието на празния ход, но това всичкото е свързано с динамичното сгъстяване на двигателя, което от своя страна определя и статичното му сгъстяване;

- всмукателни колектори - това е доста подценявана област при тунинговане на двигател. Неслучайно БМВ създават системи като VANOS, защото се опитват да се преборят с един основен проблем - оптимално КПД през целия диапазон на оборотите. При стари двигатели като М20 трябва да се реши какво се търси и за какво ще се ползва колата. Заводския всмукателен колектор е доста добър, ограничаващия фактор е по-скоро дросела. Индивидуални 6 дросела биха дали преимущество във високите обороти, но ще отнемат много от ниски и средни обороти и ще навредят на употребата на колата за нормални цели, ако е шосейна. Затова би трябвало да се ползват само в състезателни приложения.

- изпускателни колектори - изключително подценявана материя. Както беше споменато по-горе, увличането на гориво-въздушната смес от изгорелите газове е важен аспект. Но той зависи от това колко бързо (по-точно казано с каква скорост и при какви обороти) изгорелите газове могат да "освободят" място за свежия въздух, примесен с бензин, и даже да го "издърпат", за да влезе в цилиндъра възможно най-бързо и възможно в най-голям обем.

- генерация след изпускателните колектори - добре проектираната генерация след изпускателните колектори усилва процесите, описани по-горе.

- степен на сгъстяване;
- температура на изгорелите газове;
- разположение и геометрия на клапаните в горивната камера;
- други.

На тези 4 точки ще се спра частично акумулативно, защото искам да се върнем към въпроса за горивната камера. Степента на сгъстяване, ако е подбрана подходящо спрямо разпределителния вал, спомага на процесите на отвеждане на изгорелите газове от цилиндъра и максималното му запълване със свежа гориво-въздушна смес. Температурата на изгорелите газове трябва да се държи максимално висока след напускането на двигателя, затова се ползват термо-ленти и керамични покрития. Целта е газовете да се движат максимално бързо през изпускателната система, защото колкото са по-горещи, толкова по-бързо се движат. Това спомага не само за "увличането" на свежа смес, а също и за охлаждането на мотора.

- разположение и геометрия на клапаните в горивната камера - този аспект е много важен за геометрията (формата) на горивната камера. Това може би е най-сложното нещо и най-голямото предизвикателство, което е стояло пред инженерите, които са проектирали глава 885. От една страна, клапаните трябва да са ниско в горивната камера, за да се улеснят процесите по "увличане" на гориво-въздушната смес от газовете, а от друга, се създават проблеми със детонациите по този начин. Оттук се е и преминало към полу-сферична глава.

Дано не съм отегчил всички с писанията си. Спирам, че ще взема да се увлека и да напиша роман. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 08 Окт 2017 00:35 
Offline

E30: Touring М20В27 Touring M20B25
Местоположение: Софето
Регистриран на: 24 Апр 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 87
Тези с М20 няма как да ги отегчиш, да мислят другите...


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 6 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade