Дата и час: 28 Мар 2024 17:17

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 9 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017 14:40 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ето на тази снимка се вижда добре колко е "налято" отвътре буталото на М54:

Прикачени файлове:
M54B30pistonImage2.jpg
M54B30pistonImage2.jpg [ 85.54 KiB | Прегледано 9266 пъти ]

Освен това и полите му са по-широки. Но пак ми се вижда голяма разликата.

Краси, ти твоето бутало да не си го мерил заедно с бутален болт и сегменти?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017 21:57 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
С бутален болт са мерени, без сегменти. Мисля, че го бях написал в моята тема.
Явно от тука идва огромната разлика. Не бях обърнал внимание, че ти си мерил без.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 10 Дек 2017 22:04 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мармот написа:
С бутален болт са мерени, без сегменти. Мисля, че го бях написал в моята тема.
...

Не си.

Имаш ли под ръка кантар и бутален болт да го премериш, че аз ще мога чак след 3-4 дни?
Да видим реално каква е разликата? Според мен, не трябва да повече от 10-20 грама в едната или другата посока.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2017 02:57 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Значи, цял ден ги оглеждам тия бутала и все повече ме кефят.
Много мисъл е вкарана в изработката.
Където трябва са си усилени, а където може е отнет материал.
Няма никъде остри ръбове, даже вътрешността на фрезенките за клапаните е с R-чета.

Прикачени файлове:
IMG_2612.jpg
IMG_2612.jpg [ 249.45 KiB | Прегледано 9243 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2613.jpg
IMG_2613.jpg [ 234.21 KiB | Прегледано 9243 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2615.jpg
IMG_2615.jpg [ 264.17 KiB | Прегледано 9243 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2616.jpg
IMG_2616.jpg [ 273.81 KiB | Прегледано 9243 пъти ]

Звънах преди малко един телефон до Щатите и си поговорих със собственика на доставящата фирма - Top End Performance. Много отзивчив човечец, казва се Стийв.
Сподели ми, че заготовките се правят от JE по технология, лицензирана от Mahle, а финалната изработка се прави от тях по спецификации на клиента.

Тъпото е, че за да дойдат тия бутала до България, излиза с 50% по-скъпо, отколкото да си ги поръча някой хАмериканец.

Независимо от това, качеството на материала и изработката са безупречни. И са копирани много решения от "рацинг" бутала, но със съответния баланс за надеждност.

Турил съм едно бутало до възглавницата за тая нощ, иначе няма заспиване без него. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2017 03:53 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Малко лирично отклонение - ARP шпилките:

Прикачени файлове:
IMG_2624.jpg
IMG_2624.jpg [ 339.19 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2617.jpg
IMG_2617.jpg [ 290.87 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2619.jpg
IMG_2619.jpg [ 627.53 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2620.jpg
IMG_2620.jpg [ 418.33 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2621.jpg
IMG_2621.jpg [ 322.8 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2622.jpg
IMG_2622.jpg [ 237.75 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2623.jpg
IMG_2623.jpg [ 335.99 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2626.jpg
IMG_2626.jpg [ 413.75 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Прикачени файлове:
IMG_2618.jpg
IMG_2618.jpg [ 275.04 KiB | Прегледано 9241 пъти ]

Силно препоръчителни са за атмосферни двигатели с висока степен на сгъстяване, както и за турбо двигатели. А за пластмасови мотори с хАлуминиеви блокове, са просто задължителни, ако не се ползват т.нар. "пружинки".

За стоманени гарнитури за глава като Cometic-a, който съм взел, също са задължителни.

Заради високата си якост могат да се ползват многократно.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 11 Дек 2017 15:21 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Renegade написа:
Мармот написа:
С бутален болт са мерени, без сегменти. Мисля, че го бях написал в моята тема.
...

Не си.

Имаш ли под ръка кантар и бутален болт да го премериш, че аз ще мога чак след 3-4 дни?
Да видим реално каква е разликата? Според мен, не трябва да повече от 10-20 грама в едната или другата посока.

Около 98 гр. е буталния болт. Т.е. буталата са с почти еднакви тегла и предишните сметки не са верни. :hihi:
Аз няма да оставя толкова тежки бутални болтове, ще се махнат около 20-25% от теглото им.

Сегашно положение относно разликите в теглата:

- бутало: 478 - 403 = 75 гр.
- биела: 627 - 578 = 49 гр.
- обща разлика на бутало и биела = 124 гр.
х 6 = 744 гр.

Олекотяване на буталния болт с минимум 20%:

- бутало: 478 - 383 = 95 гр.
- биела: 627 - 578 = 49 гр.
- обща разлика на бутало и биела = 144 гр.
х 6 = 864 гр.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 12 Дек 2017 23:49 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Когато се прави високо компресионен атмосферен двигател и особено с развъртане до високи обороти, трябва да се има предвид нещо много важно - баланс.
- Биелите трябва да са балансирани в границите на 1 грам (заводските имат отклонение до 7-8 грама);
- Буталата трябва да са в същите граници;
- Буталните болтове, също;
- Коляновия вал трябва да е балансиран до 1 гр.;
Някои от операциите може да извършите сами, с помощта на специализирани инструменти. За други си трябва специално оборудване.

Но никога не пречи да си намерите подобна аналитична везна:

Прикачени файлове:
Sartorius i1000s_1.jpg
Sartorius i1000s_1.jpg [ 61.35 KiB | Прегледано 9201 пъти ]

Прикачени файлове:
Sartorius i1000s_2.jpg
Sartorius i1000s_2.jpg [ 71.13 KiB | Прегледано 9201 пъти ]

Прикачени файлове:
Sartorius i1000s_3.jpg
Sartorius i1000s_3.jpg [ 53.02 KiB | Прегледано 9201 пъти ]

Прикачени файлове:
Sartorius i1000s_4.jpg
Sartorius i1000s_4.jpg [ 54.78 KiB | Прегледано 9201 пъти ]

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2017 07:44 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Това с биелите май не важи ако са от един и същ двигател демонтирани. Или поне при по-съвременните BMW двигатели като M52/M54. Тези, които аз ползвах бяха с разлика в теглото +/-1гр като четири от тях нямаха дори разлика.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2017 10:47 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Значи си извадил късмет.
Аз навремето като вземах биели от M20B20, разликата между най-леката и най-тежката беше около 7 грама, а бяха комплект от един мотор.
Относно М54 биелите в скоро време ще знам какво е положението, чакам да дойде един Sartorius I1000S (този на снимките в предишното ми мнение) и тогава ще мога да кажа със сигурност. М54 биелите също са комплект от един мотор.
Виж това клипче и разликата в теглата на М54 биелите, но обърни внимание, че първо изравнява горните шийки (още оттам има разлика с близо 3 грама) и след това изравнява общо биелите с остатъчната разлика в теглото (близо 5 грама между най-леката и най-тежката):
https://www.youtube.com/watch?v=Fz_21Ow6IpE

Тоя от клипа скраперее, но не е в това въпроса. :hihi:
По принцип трябва да се ползва подобен стенд:
https://www.youtube.com/watch?v=_3bjKHweUjw

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2017 20:40 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
Да кажа няколко думи за измерването, защото ми стана интересна везната ти.
За да се избегнат неточни резултати от измерванията е важно да се вземат предвид следните фактори;
1. Везната трябва да е поставена на подходяща повърхност. Масата/плота трябва да е стабилна, да не предава вибрации, да не се клати, да не потдава и тн. Идеален вариант е дебел гранитен плот, а изключително лош е например везната да е върху картон. В твоя случай везната ми се струва, че отгоре това малко кръгче е балон за нивелация. Ако има регулация на крачетата, преди започване на работа везната трябва да се нивелира.
2. Въздушните течения оказват негативно влияние на измерванията. Везната трябва да не е срещу климатик например. Не е нужно да спирате да дишате, но все пак теченията определено са фактор, който не трябва да се подценява.
3. Температурни разлики също са от значение за точни измервания. Идеален вариант е везната да е в помещение със сравнително постоянна температура без големи вариаций, като час преди започване на измервяния везната трябва да се включи за да се "темперира". Също недобър вариант е да измерваш бутало например и то да е много по студено/топло от измервателната платформа на везната.
4. Статичното електричество също оказва влияние. В твоя случай мисля, че няма да имаш проблеми, но все пак го споменавам.
Везната ти е прецизна, а не аналитична. Аналитичните везни са 0.0001 g и нагоре, в зависимост от производителя и обикновено са с т.н. Draft Shield на чист български, въпреки че има и прецизни везни с щит.
Има т.н. measurment uncertenty. Когато мериш близо до капацитета на везната нараства възможността резултатът който изписва на дисплея да не е истински.
Везната е хубаво както всеки друг измервателен уред да се калибрира.

Стана ми интересно как смяташ да отнемеш 20-25% от теглото на буталните болтове, без това да ги отслаби?
Ще постна една брошурка на Metric mechanics, където видях че пише(стр.10), че лагерите който BMW ползват са с 200* канал за смазване, а те предлагат 360*. Ако може да коментираш.
http://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/M42-Engine-Booklet.pdf


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 9 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade