Дата и час: 28 Мар 2024 17:36

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 20 Май 2017 23:13 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Реално измерване днес:

Прикачени файлове:
IMG_1921.jpg
IMG_1921.jpg [ 1.47 MiB | Прегледано 8918 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1923.jpg
IMG_1923.jpg [ 1.04 MiB | Прегледано 8918 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1924.jpg
IMG_1924.jpg [ 1.52 MiB | Прегледано 8918 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1925.jpg
IMG_1925.jpg [ 1.03 MiB | Прегледано 8918 пъти ]

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 24 Май 2017 13:38 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Вчера измерих и биелата на М50 (благодаря на The Storm за съдействието):

Прикачени файлове:
IMG_1928.jpg
IMG_1928.jpg [ 346.66 KiB | Прегледано 8878 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1930.jpg
IMG_1930.jpg [ 325.75 KiB | Прегледано 8878 пъти ]


Обобщението:

Биела M20B25: 642 гр.
Биела M50B25: 602 гр.
Биела M54B30: 574 гр.

В допълнение на това трябва да се отбележи, че биелите от M50B25 са най-неподходящи (като форма) за монтаж на колянов вал с увеличен ход в M20B25 блок. Евентуално биха могли да се съчетаят с 81 мм. ход на коляновия вал за обем 2.7, но не съм пробвал реално дали ще стане, това е само теоретично предположение.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 24 Май 2017 16:25 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
M52 биели мерил ли си? Или пък някой друг?
предполагам се доближават до тегло към м54-кови :roll:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 24 Май 2017 17:03 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не, М52 не съм, защото нямам такива. Ако някой има някоя биела, може да ми я прати да я замеря.

Но в случая по-важното, при вал с ход 89.6 мм., е дали рамото в долната част на шията на биелата ще опре в долната част на цилиндъра. Освен това, другия въпрос при нормален блок (не-IX блок), е дали долната странична част на биелата ще опре в междинния вал на маслената помпа.

При вал с ход 84 мм. всички гореизброени проблеми не съществуват ако се ползват биели от M20 или M54. За биели от M50 не съм сигурен, трябва да се мери, а за биели от M52 въобще не мога да говоря, защото даже не съм ги сравнявал с останалите биели.

Има и един трети момент... всички гореспоменати съображения важат за диаметър на цилиндъра 84 мм. Аз ще разширявам на 86 мм. и след това ще видя какво е положението с биела от M54B30, демек дали ще опира в дъното на цилиндъра.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 25 Май 2017 21:55 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Биелите на М52Б28 и М54Б30 са едни и същи (realoem.com). Аз използвах такива точно защото са по-леки от на М20 (по мои проучвания и по здрави, противно на всеобщите мнения, но нямам конкретни цифри). При 84мм цилиндър и М52/4 биела и ход 89.6 биелата опира в долния ръб на цилиндъра при крайно положение, но съвсем малко, мисля, че с 86мм ще е точно. Болтовете на биелата минават много близко, но не опират в блока, Вала на маслената помпа задължително трябва да се изтъни, иначе тежестите на коляновия вал търват в него. Инфото е от първа ръка едно време имах и такъв вал, но ми се стори прекалено трудно да го навра и минах на 84мм ход, както и изискването на къстъм бутала с много ниска компресионна височина. Следя темата, икам да го видя реализиран в проекта, успех :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 25 Май 2017 22:25 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Благодаря за информацията! :thumbsup:
Значи тогава надеждата е при диаметър на цилиндъра 86 мм. биелата да не опре, защото никак не ми се пипа цилиндъра точно в тази зона, която се явява стабилизираща за буталото в ДМТ. Но трябва да има поне 0.4-0.5 мм. разстояние, иначе ще се отнема в тази област.
Относно противотежестите на коляновия вал - при мен няма да опират никъде, защото мисля и без това да му махна около 0.5 - 1 кг. от теглото и то точно от противотежестите.
За компресионната височина на буталото не се притеснявам, защото по спомени и по сметки излизаше над 24 мм., а аз доколкото знам абсолютния минимум е 20 мм.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 04 Юни 2017 19:57 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Днес направих някои сравнения между всмукателната част на мотор M54B30 и мотор M20B25.

Благодарение на Valtera и на Intruder, която ми предоставиха съответно пластмасов колектор и хАлуминиев такъв, свалих някои мерки.

Прикачени файлове:
IMG_1949.jpg
IMG_1949.jpg [ 433.67 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1950.jpg
IMG_1950.jpg [ 429.92 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1951.jpg
IMG_1951.jpg [ 499.33 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1953.jpg
IMG_1953.jpg [ 544.57 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1954.jpg
IMG_1954.jpg [ 441.86 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1955.jpg
IMG_1955.jpg [ 431.91 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1956.jpg
IMG_1956.jpg [ 520.15 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1957.jpg
IMG_1957.jpg [ 339.11 KiB | Прегледано 8770 пъти ]


Сметката относно площта на един проходен отвор на колектор M54B30 е малко груба, но относително точна и в полза на по-голяма площ. Общо-взето изчислявам лицето на правоъгълника, след това лицето на малкия тригълник, който се образува като излишен и накрая вадя от лицето на правоъгълника лицето на малкия триъгълник, умножено по две. Пи принцип реалната площ е по-малка, но това засега няма значение. Площта на проходния отвор е 1025.76 квадратни милиметра.

Както се вижда от снимките, формата на проходния отвор на колектор M20B25 е елипсовидна и затова в случая ползваме формулата за изчисляване на лице на елипса, а именно S=3.14*a*b/4, като в случая "a" и "b" са диаметрите на елипсата. Получената стойност е 934.54 кв.мм.

В процентно измерение, разликата между двете сечения на проходните отвори е в полза на пластмасовия колектор и е 9.76%. Тук е редно да се отбележи, че за разлика от пластмасата, хАлуминиевия колектор търпи корекция на портовете и то значителна, защото тръбите нагоре стават доста по-широки, а при пленума диаметъра им е 45 мм. (не ме питайте как успях да го измеря... :hihi: ). Та такава корекция ще има и защото колектора трябва да се напасне към главата, която също ще претърпи намеса, но каква ще е крайната площ на отвора не мога да кажа отсега, но най-вероятно ще е равна или по-голяма от тази на пластмасата.

Другия важен елемент е диаметъра на дроселите. При пластмасата той 69 мм., а при 25-цата е 60 мм. Разликата в проходното сечение е 15% в полза на пластмасата. Хубавата новина е, че отвора за дросела в 25-чковия колектор е 64.70 мм., а самия дросел може да се разшири безопасно до 64.5 мм., като тогава процентът се изменя на 6.98% в полза на пластмасата.

Но тук идва следващия важен въпрос - защо дроселът на пластмасата е по-голям с цели 15%, а проходните сечения на тръбите са по-големи "само" с около 10%? Отговорът се определя от няколко параметъра:

1. Пластмасата има увеличен работен обем на двигателя с 19.37% спрямо 2.5л.;
2. Пластмасата има много по-добре "дишаща" 4-клапанна глава;
3. Пластмасата е двоен ванос (ще уточним защо това е важно);
4. Дължината на тръбите на пластмасовия колектор е по-къса (виж снимките по-горе).

И сега по-подробно:

По т.1: мисля, че няма нужда от коментар.

По т.2: 4-клапанната глава е с доста по-голяма волуметрична ефективност от 2-клапанната, което позволява постъпването на доста повече въздух в цилиндрите. Оттук и нуждата от по-голяма всмукателна система на двигателя.

По т.3: ванос ситемата променя фазите на газоразпределителния механизъм, което един вид ви дава опцията да имате "един" вал с определени параметри за ниски обороти, "втори" вал с други параметри за средни обороти и "трети" вал с трети параметри за високи обороти. Цялата всмукателна система е изчислена да работи оптимално през целия диапазон на оборотите, като някъде се разчита повече на скорост на потока, а в други сектори на работния диапазон се разчита повече на дебит.

По т.4: Ако разгледате дължината на тръбите на колекторите (на чист български - рънъри), ще видите че при пластмасата тя е доста по-къса, а пленума е много по-голям от този на 25-цата. Това обслужва в достатъчна степен целите на пълненето при М54. При М20 дължината на тръбите е фиксирана (около 50 см.), което дава предимство на мотора най-вече в средния диапазон на оборотите.

Какви са практическите изводи от всички тия сметки и сравнения?

- Заводския всмукателен колектор е напълно достатъчен за М20 строукър до 2.8л. Препоръчително е да се разшири умерено дросела до около 62 мм. ако се ползва голям разпределителен вал.

- За М20 стоукър над 3л. (и особено 3.2л.) заводския всмукателен колектор става недостатъчен. Задължително дроселът и фланеца в колектора трябва да се разширят възможно най-много. Има 25-цови дросели разширени до 64.5 мм., аз ще видя дали не може да се разшири още повече. Фланеца позволява разширение над 66 мм. Освен това проходните сечения на тръбите на колектора към главата също трябва да се разширят в зависимост от това как е портвана главата. Това няма да е проблем, защото в пленума тези тръби са с диаметър около 45 мм., което дава площ от 1589.63 кв.мм. и е с около 70% по-голяма от тази в краищата на тръбите към главата.

Въпреки всичко това, всмукателния колектор на М20В25 остава ограничаваща система за строукър над 2.8л. поради дължината на тръбите (рънърите :hihi: ), малкия пленум и ограничения диаметър на дросела, дори и след като бъде разширен до максимума.

В сравнение с ползване на система от индивидуални дросели, при заводския колектор мощността в ниски и средни обороти ще е даже малко по-добра, но ще има загуби във високите обороти, т.е. ще има загуба на максимална мощност.

От тази гледна точка възниква дилемата - повече максимални коне (и много повече пари за индивидуални дросели) или по-малко коне и заводски вид на двигателя в коша? :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017 18:00 
Offline
Психонавт

Регистриран на: 24 Ное 2013 18:32
Мнения: 156
Right this way, sir ---> http://racehead.com.au/products-page/th ... b-kit-e30/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017 18:08 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
Дори има кой да ги донесе, барабар с буталата. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ход 89.6 мм.
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017 20:01 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Paul Rosche написа:

Знам ги тия дросели, те засега са най-добрите за М20.

Проблемът е, че не са "bolt-on", както твърдят хАмериканците, а има да се дооправят един куп неща, като:
- TPS (заводския вече не става);
- жило за газта (заводското не става);
- трябва да се кълчи тръбичката за пръчката за маслото;
- вакуумни маркучи към сервото (от 6-те дросела към общ колектор и след това към сервото, но въпреки това спирачките губят острота);
- празен ход (само чрез електроника и настройка на дроселите, защото вече няма моторче за празен ход);
- друга електроника (вече не може да се ползва оригиналния Мотроник, а само афтермаркет лайна, които се настройват по Alfa-N);
- да засмуче пленума студен въздух е голям зор, трябва да се елиминира единия ляв фар.
- вече няма как да се монтира разпънка на предните бомбета.

Но най-големия недостатък според мен, е загубата на заводския вид вътре в коша. Особено за шосейна Е30-ка, която си е нагиздена със всичко (или почти всичко :hihi: ). Нещо не ми се връзва да отворя предния капак и да гледам някакви изделия, които нямат щампата на БМВ.

Kroki написа:
Дори има кой да ги донесе, барабар с буталата. :)

Дай на ЛС по тоя въпрос. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 11
 [ 109 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade