Switch to full style
Двигател, окачаване, трансмисия, спирачки, кормилна система.
Добави отговор

Re: Ход 89.6 мм.

14 Дек 2017 19:04

Обаче имаме и ново двайсе...
Братята хАмериканци са решили да проявят креативност и са направили болта с един милиметър по-дълъг от стандартния. Което означава, че опцията за ползване на оригинални болтове отпада и отиваме към поръчкови бутални болтове.
Евала на братята. :censored:

Re: Ход 89.6 мм.

15 Дек 2017 11:12

Къде смяташ да правиш бутални болтове? Навремето възстановявах един М10В20, и понеже и на мен не ми допадна хлабината в буталата, правих нови болтове, при това за всяко бутало индивидуално, а вече по тях и нови втулки в биелите. Болтовете тогава ми ги правиха в Дружба Разград, ама бе някъде 1995-96, и не знам дали завода въобще работи. Между другото по официален път не стана, та намерих началник цеха, и с малко кеш на ръка нещата се наредиха.

Re: Ход 89.6 мм.

15 Дек 2017 11:30

За буталните болтове - нямам вяра, че вече някой може да ги направи в България. Не и с точност до микрони. Нито пък от необходимия материал, който е специална високоякостна стомана. Ако беше нещо друго, иди-доди, но бутални болтове - не.

Мисля да поръчам Riken, те изработват болтове по спецификации на клиента и ползват някакви изродски стомани.

http://www.riken.co.jp/english/products/engine/

Буталата нямат разлика, всичките са с еднакви отвори, но ще ги премеря отново, за да хвана максимално точен размер при 20 градуса температура.

При всички положения втулките на биелите ще се райбероват, мисля че знам кой може да я свърши тази работа.

Най-важното е да се премерят прецизно буталата, защото те ще зададат размера на новите бутални болтове и с колко да се райбероват втулките.

Има оправия, ама пак разправии и пара.
Да им го :censored: на братята...

Re: Ход 89.6 мм.

16 Дек 2017 22:56

Преди малко измерих буталата и втулките на биелите. Нямат разлика. Под 1 стотна са и двете (на око около 6-7 микрона).
Микрометърът ми още не е калибриран (чакам калибър за вътрешен микрометър), но разликите (ако ги има) се хващат, независимо от това.

Re: Ход 89.6 мм.

17 Дек 2017 15:28

Едно от нещата, на които малко хора обръщат внимание (включително и моя милост в недалечното минало), е че когато се сменя колянов вал и/или бутала и биели, не само че буталата и биелите трябва да се изравнят като тегла, но и самия колянов вал трябва да се балансира. Съществуват два типа колянови валове:
1. Външно балансирани - при тях маховика влияе като балансно тегло;
2. Вътрешно балансирани - балансът се постига само с противотежестите на самия вал. БМВ валовете са такива.
Ето едно образователно клипче, което показва нагледно за какво иде реч. За съжаление, тези, които не са англо-говорящи ще гледат само картинки.

https://www.youtube.com/watch?v=XjuGkXpha8Q

Re: Ход 89.6 мм.

21 Дек 2017 21:40

Днес си калибрирах вътрешния микрометър...
Нещата сават все по-интересни...
Втулките на биелите са точно 22.005 (допускът по БМВ е 3 до 8 микрона, така че биелите са идеални).
Буталата обаче са 22.020.

Това при темперирани бутала и биели на стайна температура. Преди бяха мерени в студа и затова разликите бяха минимални.

Утре ще ги дам за контролно премерване на един приятел, който разполага със същия Mitutoyo, но разлика едва ли ще има, при положение, че микрометрите са калибририрани.

Краси, какво разправяше за каръка? :hihi:

Братята хАмериканци днес отнесоха много честитки относно родата им.

Положението към момента е, че със сигурност се отива към поръчкови бутални болтове и райбероване на втулките на биелите.

:censored: :censored: :censored:

Re: Ход 89.6 мм.

09 Юли 2019 14:03

Още една главица 885. Ако се окаже читава, ще приберем и дъното.

885_1.jpg
885_1.jpg (806.1 KiB) Прегледано 12417 пъти

885_2.jpg
885_2.jpg (838.47 KiB) Прегледано 12417 пъти

885_3.jpg
885_3.jpg (844.6 KiB) Прегледано 12417 пъти

Re: Ход 89.6 мм.

22 Фев 2021 17:18

Интересно ми е какво се случи с проекта?

Re: Ход 89.6 мм.

14 Авг 2023 15:39

Ех Камене, какви хубави дискусии сме си имали.
Добави отговор