Мармот написа:Renegade написа:Неслучайно челата на буталата на М20В25 имат такава "крива" форма. Направено е, за да се напаснат към горивната камера на глава 885. Няма да се впускам в дълги обяснения, защото ще ви отегча.
Аз бих желал да се "впуснеш в дълги обяснения"
Бъди сигурен, че ще е интересно не само на мен
doctoragsxr написа:Тези с М20 няма как да ги отегчиш, да мислят другите...
Радвам се, че има интерес.
Получих и няколко ЛС-та по темата и това също е индикация, че има будни души в света на М20.
Да допълня "лиричното отклонение" от темата:
- Много е важно като правите М20 "строукър" да знаете всички параметри на разпределителния вал и какви точно са те. Забелязвам, че много хора ползват "регриндове" и не знаят реално какви са параметрите им. Това е
абсурдно при изграждането на "строукър" и няма как очакванията да доведат до резултати, които да са близки с реалността.
- За глава 885 и буталата мисля, че споменах нещичко...
- За сгъстяванто (това е важно) - никога не "докарвайте" сгъстяване посредством шлайф на главата - това ще промени драстично всичко описано в по-горното ми мнение. Неслучайно от БМВ дават ремонтни гарнитури на главата, стремейки се да ви предпазят от тази грешка - "свалена" глава. Ако изберете скраперски вариант (което не препоръчвам), е по-добре да "стържете" блока, но не и главата! Но това също е много компромисен вариант, защото буталото и формата на челото му са проектирани да работят най-добре при определено отстояние от горивната камера.
Най-добрия вариант е да подберете подходящите бутала, които да докарат необходимото сгъстяване. Знам че е скъпо и не е по джоба на всеки и затова написах горните редове.
Ако ползвате поръчкови бутала, много внимателно гледайте профила на буталото за глава 885. Има много реплики и копия, които не са идеалните, но все пак са много по-добри от плоско чело на буталото. Внимавайте да няма остри ръбове около фрезенките или "хълмовете" и "падините" във формата на челото. Ако има - отнемете ги ръчно, с подходящите инструменти. Неслучайно съм избрал опцията "Brushed / Smooth Dome Crowns" при JE буталата.
Заради неволите с глава 885 и свързаните с нея бутала, ще спомена за един по-бюджетен вариант - глава 731. 731 може да се докара да "диша" до ниво на заводска 885 (даже и малко по-добро) и може да се ползва с "плоски" бутала. Това, естествено е компромис, но сваля драстично разходите по един М20 "строукър". Не е лош вариант за по-бюджетни проекти, но ограничението е 2.8 л. Над този обем, дори екстремно портната 731 няма да върши работа, а и става вече ненадеждна, по много причини.
Спирам да спамя в собствената си тема, дано съм помогнал на някого да вземе правилното решение какво да прави с М20 "строукър".