Дата и час: 28 Мар 2024 23:16

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017 15:50 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
Здравейте колеги, бях тръгнал да строуквам едно м20б20 на м20б25 с бутала от м52б20, биели 130мм и вал от 28ца, нооо ми дойде идеята да напъхам вал от м57д30, който има строук 88мм. Сметката е следната 44+130+31.7=205.7 при оригинална височина на блока 206,4. Демек има 0,7мм недоход и степента става някъде към 10,1:1 по сметки с гарнитура 1,75мм. А мотора става някъде 2650cc. Недостатък е, че трябва да се направи втулка за семеринга, както и на 28цовия вал, а по-кофтито е, че отпред не е с голям централен болт а с 4 малки и трябва да се прави някакъв фланец за да се стегне колелото за ремъците. Мнение? :drive:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Юни 2017 20:35 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ако KH-то на буталото е коректно и си сигурен във височината на блока на M20B20, тогава е по-добре да сложиш вал 89.6 мм. (чист обем 2.7л.) и тогава общата височина на ход на вал, биела и бутало ще е 206.5, т.е. ще надстърча с 1 десета, което няма да е никакъв проблем. А валът от M54 си става в блок М20 с добавяне на една втулка за семеринга и шлайфане на една шайба. Аз така бих направил.

Проблемът е другаде - не знам как си я смятал степента на сгъстяване (СС), но независимо кой вал решиш да ползваш, СС идва твърде висока за заводски разпределителен вал. В случая на 88 мм. колянов вал вал тя е 11.23:1, а в случая на 89.6 мм. колянов вал тя е 11.41:1. Това е степен, която е подходяща за минимум Шрик 288, но не и за по-малък, а пък за нормален вал - абсурд. Можеш да свалиш СС до около 10.9 - 11.1 с ремонтна гарнитура, но пак е търде висока за заводски разпределителен вал.

Имаш два варианта:
1. Купуваш Шрик 288 (но трябва и настройка на електрониката, има кой да я направи);
2. Според конструкцията на буталата ги дълбаеш доколкото позволяват, докато стигнеш СС максимум 10:1.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юни 2017 09:31 
Offline

Регистриран на: 20 Яну 2016 15:23
Мнения: 32
Съгласен съм и за вал от м54б30, ама оригиналните бутала имат фаски 0.7мм мисля за клапаните, а тези са си за м52б20 и различен релеф. Няма ли опасност от среща клапан бутало или затова се ползва шрика? Правил съм строкър, но разреден за турбо и там не съобразявах тези неща.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юни 2017 09:36 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
тия валове .. разминават ли се с цилиндрите ... при 80мм ширина

и още повече .. разминават ли се биелите с цилиндрите :hihi: :hihi:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Юни 2017 11:22 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Диаметърът на буталото няма общо с междуцентровите разстояния на цилиндрите, които са еднакви при всички блокове на М20 и М5х.

Относно опирането на биелите в долната част на цилиндрите, положението ще е даже по-зле от това на М20Б25 блока, но не е нещо, което да не може да се коригира.

stoil.k написа:
Съгласен съм и за вал от м54б30, ама оригиналните бутала имат фаски 0.7мм мисля за клапаните, а тези са си за м52б20 и различен релеф. Няма ли опасност от среща клапан бутало или затова се ползва шрика? Правил съм строкър, но разреден за турбо и там не съобразявах тези неща.

Всичко трябва да се мери и ако се налага - да се изработят фаски за клапаните. Шрика даже "влошава" положението, защото при него хода на клапаните при ГМТ е по-голям от този на нормалния вал. Можеш да ползваш ремонтна гарнитура и тогава буталото ше има недоход от 2 десети, а не свръхход от 1 десета.

Но както писах, буталата ще трябва да се пипат при всяко положение заради високата СС, ако решиш да останеш с нормален разпределителен вал и тогава едва ли ще се наложи да правиш фаски. Ако решиш да ползваш Шрика, фаски най-вероятно ще се наложи да се правят, но пък няма да копаеш бутала и да смяташ нова СС.

Ремонтната гарнитура е препоръчителна и в двата случая, за да имаш по-малко работа и в двата случая.

Просто всичко трябва да се измери и сметне точно.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 5 мнения ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade