Диаметърът на буталото няма общо с междуцентровите разстояния на цилиндрите, които са еднакви при всички блокове на М20 и М5х.
Относно опирането на биелите в долната част на цилиндрите, положението ще е даже по-зле от това на М20Б25 блока, но не е нещо, което да не може да се коригира.
stoil.k написа:
Съгласен съм и за вал от м54б30, ама оригиналните бутала имат фаски 0.7мм мисля за клапаните, а тези са си за м52б20 и различен релеф. Няма ли опасност от среща клапан бутало или затова се ползва шрика? Правил съм строкър, но разреден за турбо и там не съобразявах тези неща.
Всичко трябва да се мери и ако се налага - да се изработят фаски за клапаните. Шрика даже "влошава" положението, защото при него хода на клапаните при ГМТ е по-голям от този на нормалния вал. Можеш да ползваш ремонтна гарнитура и тогава буталото ше има недоход от 2 десети, а не свръхход от 1 десета.
Но както писах, буталата ще трябва да се пипат при всяко положение заради високата СС, ако решиш да останеш с нормален разпределителен вал и тогава едва ли ще се наложи да правиш фаски. Ако решиш да ползваш Шрика, фаски най-вероятно ще се наложи да се правят, но пък няма да копаеш бутала и да смяташ нова СС.
Ремонтната гарнитура е препоръчителна и в двата случая, за да имаш по-малко работа и в двата случая.
Просто всичко трябва да се измери и сметне точно.