Дата и час: 29 Мар 2024 01:11

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2017 21:47 
Offline

Регистриран на: 27 Яну 2015 21:50
Мнения: 25
Тъй,като има много теми и мнения относно преминаване от М40 към М42 запазвайки номера на мотора,ще Ви обясня накратко аз какво направих и получих доста добър резултат.
Едната ми Е30-ка е купе с най-слабия мотор,а именно М40 В16.Доста ме дразнеше невървенето и големия разход на гориво,трудното и опасно изпреварване и отвратителния и дразнещ шум на шевна машина.
За донор използвах двигател от Е36 купе 96 набор.Като цяло ми трябваше цилиндровата глава,целия ангренаж, и нищо друго.
За да стане мотора 1950 кубика използвах кол.вал от Е46 136 к.с. биели от м52 В28,стават и от М54 В30,тъй като са по-леки от другите,като ги олекотих с още по 40гр. и бутала от М52 В25 170 к.с. По този начин не се налага мотора да става Стърганяк и си остава доста надежден.
За да се получи оригиналния вид за Е30 използвах капак за клапани,инсталация,всмукателни колектори и ЕКУ оригинални за модела.
Съществените разлики при сглобяването са следните:
-сменя се шайбата на водната помпа с такава от Е30 ИС или от Е36 М40-еднакви са.
-шайбата на генератора също се сменя с такава като горе посочените модели.
-ако автомобила е с хидравлика, трябва да се премахне най-предния канал на шайбата,защото започва да опира в дифузьора-ремъка идва на задния канал.
-хидравличната помпа се захваща без преправяне.
-пръчката за маслото оставих от стария мотор,като след наливане на 5 литра масло показва по-нагоре до първото изкривяване на същата.
-конзола за маслен филтър,алтернатор,стартер,маховик и съединител остават тези от М40-ката и всичко,което не съм упоменал остава от стария мотор.
-датчиците на кол.вал и на разпределителния са от Е30 М42.
-лапите за мотора-лявата е същата като на М40,но дясна се ползва от Е30 М42.
-тампони за двигателя ползвах плътни такива от Е34 М20 В20 В25 еднакви са.Ексцентрични са и позволяват да си поставиш двигателя в желаната позиция.
-ако се ползват и двете лапи от М40-ката ще се наложи да се слагат и неговите тампони,които идват прекалено меки.
Със сигурност пропускам нещо,но който го интересува нека пита.Ще получи адекватен и коректен отговор.
При сглобяването на двигателя съм ползвал доста жокери,които ще пропусна да упомена.Който го интересува-на л.с.
ТРАНСМИСИЯ:
-предавателна кутия-тази от донора Е36 М42
-кардан също от донора,като премахнах онази тежест,която е до гуменото каре и тежи повече от предната част на кардана.Висящия лагер се ползва от Е30.ката.
-диф-3.64 тип 188 съответно със шпер касета.
-задни носачи с полуоски,стабилизираща щанга и всичко друго необходимо - от Е30 325и
ОКАЧВАНЕ:
Вайтек 40/40 пружини и амортисьори комплект.
СПИРАЧНА СИСТЕМА:
.отпред 302 мм дискове със алуминиеви апарати от Е39
-отзад за сега стандартните дискове Брембо с накладки АТЕ
-серво усилвател и спирачна помпа от Е34 ТДС фейслифт.
С тези спирачки спира прекалено добре-педала е много чувствителен и реагира мигновено.
Охлаждане:
-охладителен радиатор е желателно да се ползва по-голям,най-добре от Е36 с климатик
-термостат от Е36 325 ТДС-на 80 градуса.
-охладителна перка електрическа от Е36 с все дифузьора.
-управляващ датчик за перката на 80/88 градуса,като се ползват само по-голямата температура,с управление на двете степени.Свързване-кой както си пожелае.Моето е с двойка релета за двете степени.Перката се задейства точно когато стрелката на таблото се изправи на 12.00 часа.
Запалване:
-бубина-лула-свещ с подходящата планка за закрепване на бубините.
След настройката.резултата е налице.
Ще Ви демонстрирам на 2.09.2017 година.
Това е втория двигател,който правя по тази схема и вече втора година единия се дъни до дупка по пистите и за сега държи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2017 23:55 
Offline
Аватар

E30: zwei порти
Местоположение: София/Шумен
Регистриран на: 19 Фев 2014 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 153
Евала за изчерпателната информация .. и мен ме чака тази операция :chug:
Каква степен на сгъстяване получи с този сетъп и съответно, какви коне/нютони изкара от мотора?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2017 00:15 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Дидо, евала за темата и информацията в нея! :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2017 07:17 
Offline

Регистриран на: 27 Яну 2015 21:50
Мнения: 25
Степента на сгъстяване е 11.4. Колата е настройвана в движение при всички режими на работа на мотора.Не е качвана на дино,но е факт че върви наравно с М50-КИ 2.5 ЧЕ И С НЯКОИ УМОРЕНИ 2.8-ЦИ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2017 07:50 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Дидо, радвам се, че написа за твоя двигател. Доказа се на пистата като успешен строук. :thumbsup:

Коляновия вал от кой мотор на е46 е? От N42?

П.П И да пишеш по-често! :chug:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2017 09:13 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
M47 .. 2.0 джизел 136 коня ..

Хубав сетъп е станал :)

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2017 20:29 
Offline

Регистриран на: 27 Яну 2015 21:50
Мнения: 25
Следващата седмица отивам до Бургас.Обадил съм се на приятели да уредят диното само за замерване.Ако стане ще получите и представа за реалната мощност на двигателя.На мене също ми е интересно какво в крайна сметка съм изкарал.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2017 21:02 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Дидо, реалното дино се нарича "402 м".
Дай да се разходим до Сепарева баня тия дни и ще ти кажа колко коне имаш на колелата. :mrgreen:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2017 23:29 
Offline

Регистриран на: 31 Авг 2014 00:05
Мнения: 77
За да припада м50б25 (ако е в е36) ... минимум 165-170кс и нагоре ще да е ... на мотора , този сетъп.

Чакаме замервания с интерес. :drive:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Юни 2017 07:02 
Offline

Регистриран на: 27 Яну 2015 21:50
Мнения: 25
На правата на писта Дракон на Калояново със зор но съм отвявал Е46 330И купе,а на последния Къп и едно 130И 265 к.с. Тези автомобили в завоите нямат никакъв шанс.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade