Тъй,като има много теми и мнения относно преминаване от М40 към М42 запазвайки номера на мотора,ще Ви обясня накратко аз какво направих и получих доста добър резултат. Едната ми Е30-ка е купе с най-слабия мотор,а именно М40 В16.Доста ме дразнеше невървенето и големия разход на гориво,трудното и опасно изпреварване и отвратителния и дразнещ шум на шевна машина. За донор използвах двигател от Е36 купе 96 набор.Като цяло ми трябваше цилиндровата глава,целия ангренаж, и нищо друго. За да стане мотора 1950 кубика използвах кол.вал от Е46 136 к.с. биели от м52 В28,стават и от М54 В30,тъй като са по-леки от другите,като ги олекотих с още по 40гр. и бутала от М52 В25 170 к.с. По този начин не се налага мотора да става Стърганяк и си остава доста надежден. За да се получи оригиналния вид за Е30 използвах капак за клапани,инсталация,всмукателни колектори и ЕКУ оригинални за модела. Съществените разлики при сглобяването са следните: -сменя се шайбата на водната помпа с такава от Е30 ИС или от Е36 М40-еднакви са. -шайбата на генератора също се сменя с такава като горе посочените модели. -ако автомобила е с хидравлика, трябва да се премахне най-предния канал на шайбата,защото започва да опира в дифузьора-ремъка идва на задния канал. -хидравличната помпа се захваща без преправяне. -пръчката за маслото оставих от стария мотор,като след наливане на 5 литра масло показва по-нагоре до първото изкривяване на същата. -конзола за маслен филтър,алтернатор,стартер,маховик и съединител остават тези от М40-ката и всичко,което не съм упоменал остава от стария мотор. -датчиците на кол.вал и на разпределителния са от Е30 М42. -лапите за мотора-лявата е същата като на М40,но дясна се ползва от Е30 М42. -тампони за двигателя ползвах плътни такива от Е34 М20 В20 В25 еднакви са.Ексцентрични са и позволяват да си поставиш двигателя в желаната позиция. -ако се ползват и двете лапи от М40-ката ще се наложи да се слагат и неговите тампони,които идват прекалено меки. Със сигурност пропускам нещо,но който го интересува нека пита.Ще получи адекватен и коректен отговор. При сглобяването на двигателя съм ползвал доста жокери,които ще пропусна да упомена.Който го интересува-на л.с. ТРАНСМИСИЯ: -предавателна кутия-тази от донора Е36 М42 -кардан също от донора,като премахнах онази тежест,която е до гуменото каре и тежи повече от предната част на кардана.Висящия лагер се ползва от Е30.ката. -диф-3.64 тип 188 съответно със шпер касета. -задни носачи с полуоски,стабилизираща щанга и всичко друго необходимо - от Е30 325и ОКАЧВАНЕ: Вайтек 40/40 пружини и амортисьори комплект. СПИРАЧНА СИСТЕМА: .отпред 302 мм дискове със алуминиеви апарати от Е39 -отзад за сега стандартните дискове Брембо с накладки АТЕ -серво усилвател и спирачна помпа от Е34 ТДС фейслифт. С тези спирачки спира прекалено добре-педала е много чувствителен и реагира мигновено. Охлаждане: -охладителен радиатор е желателно да се ползва по-голям,най-добре от Е36 с климатик -термостат от Е36 325 ТДС-на 80 градуса. -охладителна перка електрическа от Е36 с все дифузьора. -управляващ датчик за перката на 80/88 градуса,като се ползват само по-голямата температура,с управление на двете степени.Свързване-кой както си пожелае.Моето е с двойка релета за двете степени.Перката се задейства точно когато стрелката на таблото се изправи на 12.00 часа. Запалване: -бубина-лула-свещ с подходящата планка за закрепване на бубините. След настройката.резултата е налице. Ще Ви демонстрирам на 2.09.2017 година. Това е втория двигател,който правя по тази схема и вече втора година единия се дъни до дупка по пистите и за сега държи.
|