Switch to full style
Двигател, окачаване, трансмисия, спирачки, кормилна система.
Добави отговор

От М40 В16 към М42 В20

21 Юни 2017 21:47

Тъй,като има много теми и мнения относно преминаване от М40 към М42 запазвайки номера на мотора,ще Ви обясня накратко аз какво направих и получих доста добър резултат.
Едната ми Е30-ка е купе с най-слабия мотор,а именно М40 В16.Доста ме дразнеше невървенето и големия разход на гориво,трудното и опасно изпреварване и отвратителния и дразнещ шум на шевна машина.
За донор използвах двигател от Е36 купе 96 набор.Като цяло ми трябваше цилиндровата глава,целия ангренаж, и нищо друго.
За да стане мотора 1950 кубика използвах кол.вал от Е46 136 к.с. биели от м52 В28,стават и от М54 В30,тъй като са по-леки от другите,като ги олекотих с още по 40гр. и бутала от М52 В25 170 к.с. По този начин не се налага мотора да става Стърганяк и си остава доста надежден.
За да се получи оригиналния вид за Е30 използвах капак за клапани,инсталация,всмукателни колектори и ЕКУ оригинални за модела.
Съществените разлики при сглобяването са следните:
-сменя се шайбата на водната помпа с такава от Е30 ИС или от Е36 М40-еднакви са.
-шайбата на генератора също се сменя с такава като горе посочените модели.
-ако автомобила е с хидравлика, трябва да се премахне най-предния канал на шайбата,защото започва да опира в дифузьора-ремъка идва на задния канал.
-хидравличната помпа се захваща без преправяне.
-пръчката за маслото оставих от стария мотор,като след наливане на 5 литра масло показва по-нагоре до първото изкривяване на същата.
-конзола за маслен филтър,алтернатор,стартер,маховик и съединител остават тези от М40-ката и всичко,което не съм упоменал остава от стария мотор.
-датчиците на кол.вал и на разпределителния са от Е30 М42.
-лапите за мотора-лявата е същата като на М40,но дясна се ползва от Е30 М42.
-тампони за двигателя ползвах плътни такива от Е34 М20 В20 В25 еднакви са.Ексцентрични са и позволяват да си поставиш двигателя в желаната позиция.
-ако се ползват и двете лапи от М40-ката ще се наложи да се слагат и неговите тампони,които идват прекалено меки.
Със сигурност пропускам нещо,но който го интересува нека пита.Ще получи адекватен и коректен отговор.
При сглобяването на двигателя съм ползвал доста жокери,които ще пропусна да упомена.Който го интересува-на л.с.
ТРАНСМИСИЯ:
-предавателна кутия-тази от донора Е36 М42
-кардан също от донора,като премахнах онази тежест,която е до гуменото каре и тежи повече от предната част на кардана.Висящия лагер се ползва от Е30.ката.
-диф-3.64 тип 188 съответно със шпер касета.
-задни носачи с полуоски,стабилизираща щанга и всичко друго необходимо - от Е30 325и
ОКАЧВАНЕ:
Вайтек 40/40 пружини и амортисьори комплект.
СПИРАЧНА СИСТЕМА:
.отпред 302 мм дискове със алуминиеви апарати от Е39
-отзад за сега стандартните дискове Брембо с накладки АТЕ
-серво усилвател и спирачна помпа от Е34 ТДС фейслифт.
С тези спирачки спира прекалено добре-педала е много чувствителен и реагира мигновено.
Охлаждане:
-охладителен радиатор е желателно да се ползва по-голям,най-добре от Е36 с климатик
-термостат от Е36 325 ТДС-на 80 градуса.
-охладителна перка електрическа от Е36 с все дифузьора.
-управляващ датчик за перката на 80/88 градуса,като се ползват само по-голямата температура,с управление на двете степени.Свързване-кой както си пожелае.Моето е с двойка релета за двете степени.Перката се задейства точно когато стрелката на таблото се изправи на 12.00 часа.
Запалване:
-бубина-лула-свещ с подходящата планка за закрепване на бубините.
След настройката.резултата е налице.
Ще Ви демонстрирам на 2.09.2017 година.
Това е втория двигател,който правя по тази схема и вече втора година единия се дъни до дупка по пистите и за сега държи.

Re: От М40 В16 към М42 В20

21 Юни 2017 23:55

Евала за изчерпателната информация .. и мен ме чака тази операция :chug:
Каква степен на сгъстяване получи с този сетъп и съответно, какви коне/нютони изкара от мотора?

Re: От М40 В16 към М42 В20

22 Юни 2017 00:15

Дидо, евала за темата и информацията в нея! :thumbsup:

Re: От М40 В16 към М42 В20

22 Юни 2017 07:17

Степента на сгъстяване е 11.4. Колата е настройвана в движение при всички режими на работа на мотора.Не е качвана на дино,но е факт че върви наравно с М50-КИ 2.5 ЧЕ И С НЯКОИ УМОРЕНИ 2.8-ЦИ.

Re: От М40 В16 към М42 В20

22 Юни 2017 07:50

Дидо, радвам се, че написа за твоя двигател. Доказа се на пистата като успешен строук. :thumbsup:

Коляновия вал от кой мотор на е46 е? От N42?

П.П И да пишеш по-често! :chug:

Re: От М40 В16 към М42 В20

22 Юни 2017 09:13

M47 .. 2.0 джизел 136 коня ..

Хубав сетъп е станал :)

Re: От М40 В16 към М42 В20

22 Юни 2017 20:29

Следващата седмица отивам до Бургас.Обадил съм се на приятели да уредят диното само за замерване.Ако стане ще получите и представа за реалната мощност на двигателя.На мене също ми е интересно какво в крайна сметка съм изкарал.

Re: От М40 В16 към М42 В20

22 Юни 2017 21:02

Дидо, реалното дино се нарича "402 м".
Дай да се разходим до Сепарева баня тия дни и ще ти кажа колко коне имаш на колелата. :mrgreen:

Re: От М40 В16 към М42 В20

22 Юни 2017 23:29

За да припада м50б25 (ако е в е36) ... минимум 165-170кс и нагоре ще да е ... на мотора , този сетъп.

Чакаме замервания с интерес. :drive:

Re: От М40 В16 към М42 В20

23 Юни 2017 07:02

На правата на писта Дракон на Калояново със зор но съм отвявал Е46 330И купе,а на последния Къп и едно 130И 265 к.с. Тези автомобили в завоите нямат никакъв шанс.
Добави отговор