Дата и час: 23 Сеп 2020 07:04

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 15:03 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
steffgang написа:
...

Стефчо, аз на твое място, преди да правя каквото и да е, ще сложа колата на един кантар, който мери и четирите гуми, за да видя какво е изходното положение и какво ще се налага да се прави. Дотогава "стреляш в тъмното", така да се каже. Колата трябва да си е оборудвана напълно, с резервна гума и всичко, дето си е в багажника и с пълен резервоар.

Относно другите неща - ако мислиш, че с картера на М42 ще е играчка за 5 см. трябва да видиш какво е да местиш V12 с 10 см. назад. :hihi:
Дифузьора при 5см местене задължително трябва да се коригира, защото перката излиза извън идеалната зона за засмукване на въздуха. За тампоните - има и такива с изместен център и при ползване на готови лапи може да свършат работа, в зависимост от конкретния случай.

Ще нахвърлям грубо какво се трябва да се коригира при местене на двигателя назад:
1. Рейката минава на задния захват на моста. Трябва да се види какво е положението с алуминивия привод за карето;
2. Картер;
3. Дифузьор;
4. Водни, маслени и бензинови маркучи;
5. Изпускателна система;
6. Лапи;
7. Кардан;
8. Привод на скоростната кутия;
9. Изработва се стойка за скоростната кутия;
8. Различни стойки (например за дебитомера);
9. Жило за газта;
10. Място на бобината;
И други дребни неща.
Не е кой знае какво, но за да стане читаво си иска желание и внимание към детайла.

Но пак казвам - първото нещо е колата да се сложи на кантар и да се види какво е положението, за да може да се помисли и да се вземе адекватно решение, защото едно е да местиш мотора 3 см. назад, второ е 5 см. назад, а трето и четвърто е 10 см. назад. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 15:13 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1475
Дифузерите, който са за Е36 с М4 са дооста по-дълги. Беше качена снимка в темата на Иван.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2017 15:50 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Kroki написа:
Дифузерите, който са за Е36 с М4 са дооста по-дълги. Беше качена снимка в темата на Иван.

:thumbsup:

Има и още нещо, за което изчаквах да се появи като въпрос, но засега никой не попита... А то е ако преместим с 1 см. двигателя назад, колко килограма реално местим от предницата към задницата?

Нямам готов отговор, защото изчисленията ми са базирани не за заводска кола, а за Е30 Touring с V12 с общо тегло 1500 кг и грубо разпределение на масите 53%:47%.

Едно е да местиш М42, друго е М20 и т.н.

И между другото трудно се изчислява, защото освен двигателя, се мести и скоростна кутия, генерация и един куп други дреболии.

Тук изключително значение има изходната позиция за тегло и разпределение на масите (затова казвам, че колата трябва да се качи предварително на кантар, преди да се прави каквото и да е било), положението на мотора спрямо предния мост (ос), грубо масата на оборудван мотор заедно със скоростната кутия и междуосието! След тези изходни данни може да се сметне с колко точно да се мести мотора за постигане на оптималния баланс, без да се правят сериозни интервенции по ламарини и други системи в автомобила. Това важи за шосеен автомобил. За пистов автомобил бирата е съвсем друга.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017 19:54 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2114
Нещо, което ми хрумва е дали би имало смисъл при местене на мотора назад вместо да се преправят дифузьор и водни съединения да се премести и радиатора назад. Хем още кила ще отидат назад хем преправянето ще е по-лесно може би.
В някакъв много маняшки проект сигурно може да се помисли и за монтаж на радиатора под някакъв ъгъл. Мислил ли си по този въпрос?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017 20:20 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
intruder написа:
Нещо, което ми хрумва е дали би имало смисъл при местене на мотора назад вместо да се преправят дифузьор и водни съединения да се премести и радиатора назад. Хем още кила ще отидат назад хем преправянето ще е по-лесно може би.
В някакъв много маняшки проект сигурно може да се помисли и за монтаж на радиатора под някакъв ъгъл. Мислил ли си по този въпрос?

Хм, това и аз съм си го мислил и съм доста раздвоен по този въпрос. От една страна си напълно прав, че местим още кила назад, но от друга ако оставим радиатора в оригиналната му позиция, отваряме място между него и мотора, а това помага много на охлаждането. Може би съм "изкривен" от V12-ката, където охлаждането ми беше проблем. Т.е. при заводски мотор, това си е абсолютно адекватно решение - местим и радиатор с дифузьор назад. :thumbsup:

Монтаж на радиатора под ъгъл не бих препоръчал, защото съм сигурен, че много по-умни глави от нашите са мислили за термодинамиката на флуидите в коша на Е30. Знам къде се прави и защо, но там освен, че моторите са дръпнати с по 20+ см. назад, има и много други модификации.

По-интересната дискусия в случая е къде да се направят вентилационни отвори в предния капак и защо да са точно там?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017 23:12 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2114
Струва ми се най-логично отворите да са в края на капака към стъклото. Нещо като задигане на капака, а не процеп отгоре. Не знам дали е ясно какво имам предвид. От една страна в движение не мисля, че може да се изведат горещите питоци с отвор над радиатора, а и така ще се запази аеродинамиката на капака и неговата защитна функция от вода. Нямам идея колко негативен ефект би имал горещия поток покрай мотора обаче.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017 23:18 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Виж тази тема:

viewtopic.php?f=39&t=1084

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017 23:26 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 170
Renegade написа:
Стефчо, аз на твое място, преди да правя каквото и да е, ще сложа колата на един кантар, който мери и четирите гуми, за да видя какво е изходното положение и какво ще се налага да се прави. Дотогава "стреляш в тъмното", така да се каже. Колата трябва да си е оборудвана напълно, с резервна гума и всичко, дето си е в багажника и с пълен резервоар.


Определено идеята е добра. Ще го направя това още с м40-ката, за да мога да направя местенето назад заедно с пускането на новия мотор. ИС-а е по-тежък с около 20кг (според http://www.bimmerforums.com/2009/08/engine-faq/). Може да се компенсира с поставяне на такава тежест върху мотора и да се види разпределението така.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017 23:32 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2114
Renegade написа:
Виж тази тема:

viewtopic.php?f=39&t=1084

Супер е тоя капак ама е само за рацинг :) трябва да има друг капак за евентуален дъжд човек :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Сеп 2017 23:36 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Темата по принцип е за рацинг.
Ама да ти кажа, ако една Е30-ка е оставена на дъжд, не си е работа. :D :thumbsup:

Сериозно, ако правим дори перформанс Е30, трябва да се съобразим със зоните с ниско и високо налягане и доста други неща. Темичката е супер в това отношение. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade