e30reload
http://e30reload.com/forum/

Разпределение на масите и инерционни сили
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=1591
Страница 2 от 3

Автор:  Renegade [ 28 Сеп 2017 15:03 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

steffgang написа:
...

Стефчо, аз на твое място, преди да правя каквото и да е, ще сложа колата на един кантар, който мери и четирите гуми, за да видя какво е изходното положение и какво ще се налага да се прави. Дотогава "стреляш в тъмното", така да се каже. Колата трябва да си е оборудвана напълно, с резервна гума и всичко, дето си е в багажника и с пълен резервоар.

Относно другите неща - ако мислиш, че с картера на М42 ще е играчка за 5 см. трябва да видиш какво е да местиш V12 с 10 см. назад. :hihi:
Дифузьора при 5см местене задължително трябва да се коригира, защото перката излиза извън идеалната зона за засмукване на въздуха. За тампоните - има и такива с изместен център и при ползване на готови лапи може да свършат работа, в зависимост от конкретния случай.

Ще нахвърлям грубо какво се трябва да се коригира при местене на двигателя назад:
1. Рейката минава на задния захват на моста. Трябва да се види какво е положението с алуминивия привод за карето;
2. Картер;
3. Дифузьор;
4. Водни, маслени и бензинови маркучи;
5. Изпускателна система;
6. Лапи;
7. Кардан;
8. Привод на скоростната кутия;
9. Изработва се стойка за скоростната кутия;
8. Различни стойки (например за дебитомера);
9. Жило за газта;
10. Място на бобината;
И други дребни неща.
Не е кой знае какво, но за да стане читаво си иска желание и внимание към детайла.

Но пак казвам - първото нещо е колата да се сложи на кантар и да се види какво е положението, за да може да се помисли и да се вземе адекватно решение, защото едно е да местиш мотора 3 см. назад, второ е 5 см. назад, а трето и четвърто е 10 см. назад. :hihi:

Автор:  Kroki [ 28 Сеп 2017 15:13 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Дифузерите, който са за Е36 с М4 са дооста по-дълги. Беше качена снимка в темата на Иван.

Автор:  Renegade [ 28 Сеп 2017 15:50 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Kroki написа:
Дифузерите, който са за Е36 с М4 са дооста по-дълги. Беше качена снимка в темата на Иван.

:thumbsup:

Има и още нещо, за което изчаквах да се появи като въпрос, но засега никой не попита... А то е ако преместим с 1 см. двигателя назад, колко килограма реално местим от предницата към задницата?

Нямам готов отговор, защото изчисленията ми са базирани не за заводска кола, а за Е30 Touring с V12 с общо тегло 1500 кг и грубо разпределение на масите 53%:47%.

Едно е да местиш М42, друго е М20 и т.н.

И между другото трудно се изчислява, защото освен двигателя, се мести и скоростна кутия, генерация и един куп други дреболии.

Тук изключително значение има изходната позиция за тегло и разпределение на масите (затова казвам, че колата трябва да се качи предварително на кантар, преди да се прави каквото и да е било), положението на мотора спрямо предния мост (ос), грубо масата на оборудван мотор заедно със скоростната кутия и междуосието! След тези изходни данни може да се сметне с колко точно да се мести мотора за постигане на оптималния баланс, без да се правят сериозни интервенции по ламарини и други системи в автомобила. Това важи за шосеен автомобил. За пистов автомобил бирата е съвсем друга.

Автор:  intruder [ 29 Сеп 2017 19:54 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Нещо, което ми хрумва е дали би имало смисъл при местене на мотора назад вместо да се преправят дифузьор и водни съединения да се премести и радиатора назад. Хем още кила ще отидат назад хем преправянето ще е по-лесно може би.
В някакъв много маняшки проект сигурно може да се помисли и за монтаж на радиатора под някакъв ъгъл. Мислил ли си по този въпрос?

Автор:  Renegade [ 29 Сеп 2017 20:20 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

intruder написа:
Нещо, което ми хрумва е дали би имало смисъл при местене на мотора назад вместо да се преправят дифузьор и водни съединения да се премести и радиатора назад. Хем още кила ще отидат назад хем преправянето ще е по-лесно може би.
В някакъв много маняшки проект сигурно може да се помисли и за монтаж на радиатора под някакъв ъгъл. Мислил ли си по този въпрос?

Хм, това и аз съм си го мислил и съм доста раздвоен по този въпрос. От една страна си напълно прав, че местим още кила назад, но от друга ако оставим радиатора в оригиналната му позиция, отваряме място между него и мотора, а това помага много на охлаждането. Може би съм "изкривен" от V12-ката, където охлаждането ми беше проблем. Т.е. при заводски мотор, това си е абсолютно адекватно решение - местим и радиатор с дифузьор назад. :thumbsup:

Монтаж на радиатора под ъгъл не бих препоръчал, защото съм сигурен, че много по-умни глави от нашите са мислили за термодинамиката на флуидите в коша на Е30. Знам къде се прави и защо, но там освен, че моторите са дръпнати с по 20+ см. назад, има и много други модификации.

По-интересната дискусия в случая е къде да се направят вентилационни отвори в предния капак и защо да са точно там?

Автор:  intruder [ 29 Сеп 2017 23:12 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Струва ми се най-логично отворите да са в края на капака към стъклото. Нещо като задигане на капака, а не процеп отгоре. Не знам дали е ясно какво имам предвид. От една страна в движение не мисля, че може да се изведат горещите питоци с отвор над радиатора, а и така ще се запази аеродинамиката на капака и неговата защитна функция от вода. Нямам идея колко негативен ефект би имал горещия поток покрай мотора обаче.

Автор:  Renegade [ 29 Сеп 2017 23:18 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Виж тази тема:

viewtopic.php?f=39&t=1084

Автор:  steffgang [ 29 Сеп 2017 23:26 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Renegade написа:
Стефчо, аз на твое място, преди да правя каквото и да е, ще сложа колата на един кантар, който мери и четирите гуми, за да видя какво е изходното положение и какво ще се налага да се прави. Дотогава "стреляш в тъмното", така да се каже. Колата трябва да си е оборудвана напълно, с резервна гума и всичко, дето си е в багажника и с пълен резервоар.


Определено идеята е добра. Ще го направя това още с м40-ката, за да мога да направя местенето назад заедно с пускането на новия мотор. ИС-а е по-тежък с около 20кг (според http://www.bimmerforums.com/2009/08/engine-faq/). Може да се компенсира с поставяне на такава тежест върху мотора и да се види разпределението така.

Автор:  intruder [ 29 Сеп 2017 23:32 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Renegade написа:
Виж тази тема:

viewtopic.php?f=39&t=1084

Супер е тоя капак ама е само за рацинг :) трябва да има друг капак за евентуален дъжд човек :)

Автор:  Renegade [ 29 Сеп 2017 23:36 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Темата по принцип е за рацинг.
Ама да ти кажа, ако една Е30-ка е оставена на дъжд, не си е работа. :D :thumbsup:

Сериозно, ако правим дори перформанс Е30, трябва да се съобразим със зоните с ниско и високо налягане и доста други неща. Темичката е супер в това отношение. :thumbsup:

Страница 2 от 3 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/