e30reload http://e30reload.com/forum/ |
|
Разпределение на масите и инерционни сили http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=1591 |
Страница 3 от 3 |
Автор: | Renegade [ 06 Ное 2017 01:47 ] |
Заглавие: | Re: Разпределение на масите и инерционни сили |
Днес с колегата boskomancera разгледахме неговата 318is купе. По моя преценка няма проблем двигателя да се измести 5 см. назад. Това, което ще трябва да се преправи/модифицира е следното: 1. Лапи за мотора (custom); 2. Картер (евентуално и то с малко); 3. Предно парче на кардана + баланс 4. Дифузьор (лесно); 5. Стойка за дебитомера; 6. Стойка за скоростната кутия; (5 и 6 са фасулска работа) 7. Привод на ск. кутия; 8. Изпускателна система (след саксовете се скъсява), нищо особено; Водните маркучи си остават същите, както и всичко по електрическата система. Това е за 318is. По оценка балансът от 53:47 ще се стане 50:50. |
Автор: | Renegade [ 19 Фев 2020 21:44 ] |
Заглавие: | Re: Разпределение на масите и инерционни сили |
За да не отварям нова тема, ще използвам тази за още един важен аспект относно разпределението на масите, а именно - балансиране на теглото на шасито посредством регулируемо окачване (койловъри). За краткост ще използвам фразата "баланс на окачването". Това е един доста подценяван аспект от любителите-състезатели, но изгледайте това клипче и ще осъзнате важността на този аспект. Пистата в Австралия Wakefield Park Track (2200 м.) е доста подобна на Дракон (2048 м) като дължина. Една и съща кола, едни и същи гуми, в един и същи ден. Преди балансирането обиколката е 1.09.02, а след балансирането е 1.07.58, което е малко повече от секунда, само от баланс на окачването! И тази една секунда е спечелена само от завои, които на Wakefield Park Track са по-малко и по-плавни, отколкото на Дракон! https://www.youtube.com/watch?v=4WtPyLgAcoM&fbclid=IwAR1DKXGvDm6y0LweQqNtDj1hDEi2T0YvLMPGjDqESQ4HGMwLsR-c8s_zwNI За да не навлизам в досадни подробности ще пусна още едно клипче, в което човекът обяснява на доста достъпен език какво представлява и как влияе балансирането на теглото на колата посредством регулируемо окачване (абстрахирайте се от това, че колата е голфче ): https://www.youtube.com/watch?v=0uCUk30lP0s&fbclid=IwAR3Fkaeyb0Y_5hH9iXQAr7oPi1SdZEP3TDgx2ZbcVq7pk3-M-tWNEJGr7E8 |
Страница 3 от 3 | Time zone: Europe/Sofia |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |