e30reload
http://e30reload.com/forum/

Разпределение на масите и инерционни сили
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=1591
Страница 3 от 3

Автор:  Renegade [ 06 Ное 2017 01:47 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

Днес с колегата boskomancera разгледахме неговата 318is купе.
По моя преценка няма проблем двигателя да се измести 5 см. назад.
Това, което ще трябва да се преправи/модифицира е следното:
1. Лапи за мотора (custom);
2. Картер (евентуално и то с малко);
3. Предно парче на кардана + баланс
4. Дифузьор (лесно);
5. Стойка за дебитомера;
6. Стойка за скоростната кутия;
(5 и 6 са фасулска работа)
7. Привод на ск. кутия;
8. Изпускателна система (след саксовете се скъсява), нищо особено;
Водните маркучи си остават същите, както и всичко по електрическата система.
Това е за 318is.
По оценка балансът от 53:47 ще се стане 50:50.

Автор:  Renegade [ 19 Фев 2020 21:44 ]
Заглавие:  Re: Разпределение на масите и инерционни сили

За да не отварям нова тема, ще използвам тази за още един важен аспект относно разпределението на масите, а именно - балансиране на теглото на шасито посредством регулируемо окачване (койловъри). За краткост ще използвам фразата "баланс на окачването".

Това е един доста подценяван аспект от любителите-състезатели, но изгледайте това клипче и ще осъзнате важността на този аспект. Пистата в Австралия Wakefield Park Track (2200 м.) е доста подобна на Дракон (2048 м) като дължина. Една и съща кола, едни и същи гуми, в един и същи ден. Преди балансирането обиколката е 1.09.02, а след балансирането е 1.07.58, което е малко повече от секунда, само от баланс на окачването! И тази една секунда е спечелена само от завои, които на Wakefield Park Track са по-малко и по-плавни, отколкото на Дракон!

https://www.youtube.com/watch?v=4WtPyLgAcoM&fbclid=IwAR1DKXGvDm6y0LweQqNtDj1hDEi2T0YvLMPGjDqESQ4HGMwLsR-c8s_zwNI

За да не навлизам в досадни подробности ще пусна още едно клипче, в което човекът обяснява на доста достъпен език какво представлява и как влияе балансирането на теглото на колата посредством регулируемо окачване (абстрахирайте се от това, че колата е голфче :hihi: ):

https://www.youtube.com/watch?v=0uCUk30lP0s&fbclid=IwAR3Fkaeyb0Y_5hH9iXQAr7oPi1SdZEP3TDgx2ZbcVq7pk3-M-tWNEJGr7E8

Страница 3 от 3 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/