За да не отварям нова тема, ще използвам тази за още един важен аспект относно разпределението на масите, а именно - балансиране на теглото на шасито посредством регулируемо окачване (койловъри). За краткост ще използвам фразата "баланс на окачването".
Това е един доста подценяван аспект от любителите-състезатели, но изгледайте това клипче и ще осъзнате важността на този аспект. Пистата в Австралия Wakefield Park Track (2200 м.) е доста подобна на Дракон (2048 м) като дължина. Една и съща кола, едни и същи гуми, в един и същи ден. Преди балансирането обиколката е 1.09.02, а след балансирането е 1.07.58, което е малко повече от секунда, само от баланс на окачването! И тази една секунда е спечелена само от завои, които на Wakefield Park Track са по-малко и по-плавни, отколкото на Дракон!
https://www.youtube.com/watch?v=4WtPyLgAcoM&fbclid=IwAR1DKXGvDm6y0LweQqNtDj1hDEi2T0YvLMPGjDqESQ4HGMwLsR-c8s_zwNIЗа да не навлизам в досадни подробности ще пусна още едно клипче, в което човекът обяснява на доста достъпен език какво представлява и как влияе балансирането на теглото на колата посредством регулируемо окачване (абстрахирайте се от това, че колата е голфче
):
https://www.youtube.com/watch?v=0uCUk30lP0s&fbclid=IwAR3Fkaeyb0Y_5hH9iXQAr7oPi1SdZEP3TDgx2ZbcVq7pk3-M-tWNEJGr7E8