Switch to full style
Двигател, окачаване, трансмисия, спирачки, кормилна система.
Добави отговор

Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 00:51

Здравейте на всички. Нов съм във форума и малко невеж със строукването. Въпроса ми е следния. Имам м20б20 с бутала 80 мм биели 130 мм и ход на буталото 66мм в перфектно здраве, но както всеки знае това е слаб мотор и аз съм решил да го надуя но не с турбо, а да си остане атмосферен двигател. Колата се кара всеки ден и желателно е да си остане и надежден. Какво бихте ме посъветвали да го направя ( прочетох темата на колегата за м20б28 която много ми допадна обаче ме притеснява шлайфа на цилиндрите дали няма да доведе до лош край на двигателя) ?
Последна промяна christian_qbalkovo на 24 Ное 2017 01:03, променена общо 1 път

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 01:01

Нищо съществено няма да стане на база М20Б20.
Дъвкано е много пъти, съжалявам, че ще те разочаровам.

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 01:11

Renegade написа:Нищо съществено няма да стане на база М20Б20.
Дъвкано е много пъти, съжелявам, че ще те разочаровам.

Знам че е най-лошата основа, четох че става на 2.3 с бутала и колянов вал от м20б23. До тук ок качва се на около 150 коня. Бутала съм намерил даже са с биели но до колкото съм запознат биелите са еднакви с тези на б20 само в буталата и коляновия вал има разлика. Вал не мога да намеря от б23 намирам от дизел 2.4. но пък той има голям ход 81 мм ако не бъркам. Идеята ми е следната не гоня много коне около 160 к.с. но да си остане с оригиналния двигател. Или всичко това е малко невъзнможно.

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 01:17

Невъзможно не, но изключително трудно и незаслужаващо усилията.
Бутала и да си намерил, трябва да се мерят, а и да се види какво е състоянието на сегментите.
Също така, не е ясно какво е състоянието на сегашния ти блок, той също трябва да се мери и да се види какво е положението.
150 к.с. са химера с части втора ръка.
А нови части за Б23 аз поне не знам да се продават някъде.

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 07:08

Аз бих разстъргал блока до 84мм и после 84мм кол. вал.
В Плевен имаше едно м20 което изкара предоволно време в този вариант атмосферно. След това и го надуха. Накрая колата отиде на части, но блока до последно беше здрав.

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 08:43

Сегменти и лагери ще сложа нови, преди време сменявах пукната глава 731 сложих друга в момента съм решил и нея да ревизирам с нови клапани и гумички. Двигателя е навремил за ремък та с него и водна помпа ще сменя заедно с всичко друго ново, втора употреба ще са вала и буталата.
И тази идея с разтъргването ми харесва. А знаеш ли какви части са използвани в този двигател?

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 17:38

м20б20 блок стърган до 84мм, м52б28 колянов вал с м20б25 бутала и 130мм биели от м20б20, Главата беше 731 портната, преправена с клапани и горивни камери като на 885. Реално не съм виждал главата на живо, това е по думи на собственика.

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 18:05

То това ми се върти като идея на мен отдавна за Девойката (защото нито мога да намеря читав блок с документи, нито читава 885 глава), но няма да е евтин вариант.
В допълнение съм приготвил и един всмукателен колектор и дросел от Б25.
Тук ключовите моменти са:
1. Кой ще стърже блока;
2. Кой ще портва главата;
3. Буталата вече трябва да са 84 мм. и там трябват нови сегменти върху читави бутала;
Демек, с подобна конфигурация се отива на доста сериозен тунинг за не малко пари.

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 19:30

Много ви благодаря момчета. Точно това ме интересуваше, че всичко трябва да се смени и преправи. А парите не са никак малко. Ще се насочя към друг двигател можеби м50туб20 или б25.

Re: Съвет за строук на м20б20

24 Ное 2017 23:07

За м20 сте обсъдили.
м50б20 е същата база, пак няма много мегдан за развитие.
М50б25 тегава работа за намиране.и
За мен най-доброто решение е м52б25туб след 99г. тъй като е с ризи. Тва на хартия поне :) нямам досег до тоя мотор.
Добави отговор