e30reload http://e30reload.com/forum/ |
|
Съвет за строук на м20б20 http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=1607 |
Страница 5 от 6 |
Автор: | Reloader [ 04 Апр 2018 19:48 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
Здравей колега, темата ми е интересна има ли развитие? |
Автор: | christian_qbalkovo [ 09 Апр 2018 11:46 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
Привет, Христов воскресе на всички ! За момента проекта е в застой поради малко лични и финансови причини. Хубавото е че съм запълнил проблемните дупки и скоро пак започвам работа по проекта, на мен също много ми е мерак да го довърша . Иначе нещата са подготвени и чакат да купя останалите части (две семеринги за коляновия вал и оста на маслената помпа, гумички за клапаните, гарнитура за капака на главата и сегменти) наскоро се свързах с Анатоли и той ме посъветва да сложа дюзи от м50б20 заедно с регулатор за налягане на горивото от м20б25 който за момента още не намирам и спортни изпускателни колектори. Живот и здраве края на този месец започвам да разглобявам двигателя. |
Автор: | Renegade [ 09 Апр 2018 16:24 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
Дюзите от M50B20 не би трябвало да са толкова проблемни за намиране. По принцип работа ще свършат и дюзи от M20B25, но те със сигурност са по-трудни за намиране. Регулаторът за налягане 2.5 бара е еднакъв за всички М20 без изключение, както и за М10 с инжекция, така че можеш да си останеш с твоя. Спортни колектори има и китайци по-качествени (от по-дебела неръждавейка), могат да се намерят нови за около 300 лв., което по принцип е евтино. Но си трябва и работа по останалата част от генерацията, като е добре да се премине на два резонатора в средата и двойно проходно крайно гърне, всичко на двоен 45 мм. диаметър. Не е лошо да се направи и Х-образна връзка 750 мм. след саксовете на колекторите или на 1500 мм., в зависимост къде е по-удобно. Последното не е абсолютно задължително, но ще помогне, а и ще е доста полезно за в бъдеще, ако решиш да слагаш някакъв по-интересен разпределителен вал и ако решиш да се направи главата до ефективност на 885 и да се сложат всмукателен колектор, дебитомер и дросел от M20B25. Един K&N филтър също би помогнал. Може да изглеждат дребни и незначителни малки подобрения, но всяко като помогне с малко и накрая кумулативния ефект се усеща. |
Автор: | christian_qbalkovo [ 09 Апр 2018 16:42 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
Да вида и размера на регулатора за гориво е еднакъв но на м20б20 работи на 2.5 бара а м20б25 е на 3.0. Това което ми обясни Анатоли беше че и дюзите работят на 3.0 бара и с по-малко налягане правят по-малка фуния когато впръскват горивото. Гледах ги колекторите за м20 и комплекта върви с въпросната X-образна връзка, добър съвет са и другите неща който спомена ще се постарая да направя генерацията заедно със спортен филтър за начало, след това ми се ще и друг разпределителен вал. Но нека първо направя предвиденото по двигателя след това ще се доработва. |
Автор: | Renegade [ 09 Апр 2018 18:58 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
christian_qbalkovo написа: Да вида и размера на регулатора за гориво е еднакъв но на м20б20 работи на 2.5 бара а м20б25 е на 3.0. Това което ми обясни Анатоли беше че и дюзите работят на 3.0 бара и с по-малко налягане правят по-малка фуния когато впръскват горивото. ... Това по принцип е така, но имай предвид, че портовете на главата на М50 са много по-големи от тези на М20 731, отделно дюзите на М50 захранват два смукателни клапана с много по-голямо проходно сечение от единия клапан на М20 731 глава и т.н. 2.5 бара бензинов регулатор си е напълно достатъчен за М50Б20 дюзи на глава 731 с работен обем на мотора 2.4 литра. То M20B25 с глава 885 и по-големи клапани ползва 2.5 бара регулатор, пък да не говорим за 731 на обем 2.4л. Отделно, "разпрашаването" на самото гориво е важно при самите дюзи, но е също толкова важно как го завихря входящия въздух в портовете на главата (което зависи от диаметъра и дължината на портовете, от клапаните и прочие други фактори). 3 бара регулатор за М20 няма намиране (освен ако не се предлага от дилър на БМВ). Единственото друго решение е да "стиснеш" обратния бензин със щуцер с намален диаметър, ако е чак толкова важно да се докарат тия 3 бара. Но според мен, при 3 бара ще стане тегаво да докарате времената на дюзите (съответно смесите) при празен ход и при ниски обороти, там ще е богата колата. Защото ако ти беднее сместа, винаги можеш да увеличиш времената на отваряне на дюзите, но ако е много богата, има праг на честотата на отваряне, под който не можеш да паднеш. Както и да е, просто решение има - намален диаметър на линията на обратния бензин. За справка просто ще кажа, че на 25-чката (реално с обем 2.8) и Шрик 288, съм с дюзи от М50В25 и с регулатор на налягането на бензина 2.5 бара. И колата е настройвана от Анатоли, пък не обеднява никъде в диапазона на оборотите. |
Автор: | Мармот [ 10 Апр 2018 08:13 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
М20б25 си е оригинално на 3 бара. Колко е важно и колко не да е на 3 бара - не знам. Вероятно ако се разчита на оригиналната електроника ще е от значение. Ако се прави ремап - не, защото ремапа ще се направи по изходящите параметри. Дюзите за м20б25 не са проблем за намиране. Еднакви са с тези на М40 и M70/M73. |
Автор: | Renegade [ 10 Апр 2018 11:37 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
При мен и на 25-цата, и на 20-ката е 2.5 бара бензиновия регулатор. |
Автор: | christian_qbalkovo [ 11 Апр 2018 00:28 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
Дюзи съм сложил от м50б20 и в момента работи с тях. Регулатора ще го оставя този, ако намеря някой в добро състояние от м20б25 на 3.0 бара ще го сменя, но за момента не е наложителен. |
Автор: | christian_qbalkovo [ 29 Юни 2018 23:29 ] |
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 |
Дойде и момента в който разглобих двигателя и го събрах. Ще напиша всички части който съм сменил и променил. Колянов вал от м21д24 с ход 81мм. биели от м54б30 135мм. по-тесни от м50 биели както писахме в темата по-рано, бутала от м52б20 31.7мм. Шлайфани с 12 десети за подходяща височина и степен на сгъстяване и на тях е направен фрезенк за двата клапана, маслена помпа от м21д24 с по-голям дебит от м20б20, нови основни и биелни лагери, нови сегменти, нови гумички на клапани и всички семеринги, гарнитурата на главата е 1.85 ремонтна по-висока от оригиналната, главата е 731 по даннните които намерих оптималните размери във височина на главата са 24.5 моята е 24.6мм. и дюзи от м50б20. Сметките на двигателя са 2443 кубика и 9.4 степен на сгъстяване. Запалих го и сега е в разработка, добре работи и върви повече от преди, крайния резултат ще се разбере след ремапа. Тези дни се чух с Анатоли и ме посъветва да сложа ламбда сонда и компютър от кола със сонда защото горивната смес в момента и е богата а със сондата ще си коригира сместа целта е да работи по-коректно в разработката, днес и нея сложих заедно с компютър, след това ще се премахне сондата. |
Автор: | christian_qbalkovo [ 30 Юни 2018 00:03 ] | |||||||||||
Заглавие: | Re: Съвет за строук на м20б20 | |||||||||||
Сега остава да се промени генерацията със спортни изпускателни колектори и две тръби по 45мм до отзад, след това настройка и ще знаем и крайния резултат в цифри. Пускам малко снимки на проекта.
|
Страница 5 от 6 | Time zone: Europe/Sofia [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |