Мапера не е диагностик.
Много малко вероятно е да му се занимава да търси какви точно сигнали и от какви датчици се искат.
Повечето мапери имат изискване всичко да е наред относно механиката и електрониката на двигателя преди да започнат да се занимават с горивни и авансови таблици. Отделно, софтуера, с който разполагат, в повечето случаи не е диагностичен, а специализиран за работа с гореспоменатите таблици. Не казвам, че един мапер няма да свърши и тази работа, ама ще му излезне бая солено на Митето, ако трябва да му вади грешки и да му обяснява какво, къде и как.
Мапера взима пара да оптимизира работата на двигателя, а не да намира грешки и причините за тях. Поне моя опит е такъв. Това е работа за диагностик и/или читав механик, който разбира и от диагностика. Затова и наблегнах в предишното си мнение за читава диагностика.
Не са космически технологии, едно GT1 ще свърши перфектна работа, за да може да се върже всичко, което компа на двигателя търси. Дет се вика, работата е проста, ама не е за прости хора.