Дата и час: 28 Мар 2024 15:14

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2018 09:27 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Renegade написа:
Данчо, пожелавам всичко да се получи, както си го намислил. :thumbsup:
Проекта не е толкова прост, колкото изглежда.
Дължината на така наречените "рънъри", дето аз им казвам фунии, е определяща за работата на мотора, при равни други условия. Самия пленум също много влияе като обем и позиция на фуниите в него, както и формата му.
Индивидуалните дросели не са ташак работа, защото както могат много да помогнат, така може и много да попречат, ако не са проектирани и изпълнени правилно.
При определена дължина на фуниите се дава предимство при определена конфигурация на мотора в определен диапазон на оборотите. Неслучайно при по-модерните мотори има вариаторно газоразпределение или вариатор на дължината на фуниите.
Според мен, индивидуалните дросели имат смисъл само при насъскан, сгъстен, състезателен М20, но ти си знаеш.
Ще следя темата с интерес. :thumbsup:


Мерси за пожеланието.
Всичко което казваш ми е пределно ясно, защото съм прекарал доста време в четене.
По принцип първоначалната идея беше да развия дроселите на база на м20б30 със сс около 12:1 с интересен разпределителен вал, но за съжаление този проект малко се провали поради моя грешка и за сега е в застой поради липсата на читав блок в който да бъде сглобен.
Та относно коментара ти - прав си дължината и формата на рънърите има голямо значение, обаче след доста ровене неможах да намеря калкулатор/литература за да мога да сметна точно каква дължина би била оптимална, за това плана ми е да си направя няколко комплекта тромпети които да мога да сменя на диното когато колата се настройва за да мога да получа желания ефект.

И още нещо което може би не съм уточнил в първия мост - това ми е занимавка между другото, даже незнам дали някога ще успея да стигна до монтаж и запалване с тези дросели, поради простата причина че наистина има доста работа преди да стигна до монтаж.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2018 23:21 
Offline
Аватар

E30: zwei порти
Местоположение: София/Шумен
Регистриран на: 19 Фев 2014 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 153
ZoomeR написа:
обаче след доста ровене неможах да намеря калкулатор/литература за да мога да сметна точно каква дължина би била оптимална,

Успех :thumbsup:


Прикачени файлове:
len.jpg
len.jpg [ 30.99 KiB | Прегледано 5319 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2018 10:39 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
nikito7 написа:
ZoomeR написа:
обаче след доста ровене неможах да намеря калкулатор/литература за да мога да сметна точно каква дължина би била оптимална,

Успех :thumbsup:


Мерси за графиката, но има доста повече параметри освен оборотите (диаметър на порта, кубатура, диаметър и брой клапани, форма на рънърите, точна позиция на дроселите, форма на тромпетите)
Веднъж да стигна до момента със запалването, ще има експерименти, и за съжаление май ще има доста проба и грешка.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2018 17:13 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
ZoomeR написа:
nikito7 написа:
ZoomeR написа:
обаче след доста ровене неможах да намеря калкулатор/литература за да мога да сметна точно каква дължина би била оптимална,

Успех :thumbsup:


Мерси за графиката, но има доста повече параметри освен оборотите (диаметър на порта, кубатура, диаметър и брой клапани, форма на рънърите, точна позиция на дроселите, форма на тромпетите)
Веднъж да стигна до момента със запалването, ще има експерименти, и за съжаление май ще има доста проба и грешка.

Предполагам, че си гледал страницата на RHD, но все пак я пускам, в случай че не си. Прегледай секцията "Designing Performance", има доста информация относно проектирането на дроселите.

http://racehead.com.au/designing-performance/

Какви пари ти излезнаха тия дросели?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 01 Мар 2018 23:50 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Дам, гледал съм им сайта няколко пъти.
Дроселите излизат между 80 и 150лв за 3ка (зависи за колко си намериш точно)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018 00:00 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Щом си им гледал сайта, тогава би трябвало да имаш отговор на много от въпросите си, особено за връзката между двете тройки и синхронизацията им.

Там има обяснено какви са минусите и плюсовете (ако говорим за такива въобще) между двете системи, които се ползват.

Отделно от всичко, което се е изписало в нетя, аз съм на мнение, че има значение каква е позицията на дроселите спрямо порта на главата (респективно горивната дюза). Повечето технически "решения" позиционират дросела прекалено близо (според мен) до горивната дюза и порта на главата. Аз бих избрал по-отдалечено местоположение на дросела, заради турболенциите които се създават непосредстевно след него. Мое мнение.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018 17:51 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Ами след доста четене и ровене установих че няма универсална формула, за това мисля да си поекспериментирам.
Иначе днес дойдоха малко неща от бай стругар, както и взех силиконовите маркучи.
Понаредих нещата и съм доста доволен как седят.

https://photos.app.goo.gl/8fMKKK91biILxFbl2
https://photos.app.goo.gl/mHL6d723GT94pluG2
https://photos.app.goo.gl/KlsMDEDm5pNXu85o2

Сега ми се иска да да поразвия малко линкиджа и закпрепването на жилото за газта.
Както и смятам да почна да чертая някакви примерни тромпети


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 02 Мар 2018 22:49 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Тази конфигурация ще забие дросела на 6-ти цилиндър директно в сервото и няма да можеш да експериментираш с дължина на тромпети и прочие.
Трябва да помислиш за промяна на ъгъла или на дроселите, или на тромпетите.
Другия вариант е да монтираш хидравлично серво и тогава тия проблеми ще отпаднат.
Ако приемаш чуждо мнение, ще препоръчам да започнеш с обща дължина около 30 см. (ако двигателя ще постига максимална мощност на окло 6-6.5К) и на диното да играеш около нея. Не знам на какъв мотор ще ги монтираш, но 44-45 мм. дросел е много дори и за 3л. обем на М20 двигател. Не гледай М-ковите мотори, там ги спасява вануса, както и високодебитните 4-клапанни глави. Тук ако ползваш заводска 885, тия диаметри ще дойдат големи. Та даже и за портната 885.
Ако бях на твое място, щах да изместя дроселите максимално нагоре с много къси тромпети над тях (и заради другото съображение, което съм споменал по-горе в темата), а тръбите надолу щях да ги направя фуниено-образни до размера на портовете на главата. Така ще можеш до голяма степен да запазиш скоростта на потока (макар че всичко зависи и от глава, портове, бутала, изпускателна система и т.н.) и ще избегнеш пулсации на входящия въздух, която забавя потока.
В случая е много важна базата - т.е. на какъв мотор ще се монтират дроселите, с каква глава ще е, с какъв разпределителен вал, с каква изпускателна система, каква мощност се цели и в какви обороти и т.н. За да се проектират и изпълнят дроселите правилно (или поне оптимално), всички тези неща са много важни.
Защото след като настроиш, да кажем, всичко да работи перфектно (доколкото може да се каже), после и един компонент да промениш от гореспоменатите и вече нещата не са същите.
Играл съм си навремето с ITBs, когато повечето потребители във форума са си играли по детските площадки, и съм имал допир до едни от най-добрите механици в българския моторен спорт (а те бяха много добри, на световно ниво).
Тогава бяха двойни Вебери, а не дросели, но принципа е същия. Та тогава разбрах, че едно нещо да не е като хората, това е точно разликата между нещо да работи и да не работи като хората.
Както и да е, много се разпрострях в тази тема (за което се извинявам) и оттук нататък смятам само да чета, освен ако някой изрично не поиска мое мнение, за да не досаждам.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2018 14:19 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
За това дали ще мине покрай сервото незнам, но както гледам дроселите на RHD са прави и минават, разибра се възможно е и аз да бъркам.
Най лесният начин да пробвам е просто да ги сложа на мотора и ще видя как минават.
Относно дължината на рънърите ще видим като стигна до там. В момента в този си вид от началото на колектора до края на дроселите дължината е 17см, трябва да измеря колко е дълъг порта в главата, но по спомен беше нещо около 8см. Та в крайна сметка имам 25см дължина без тромпетите, което ми звучи добре.

Относно размера на дроселите, може би си прав. Хванах се да измеря точно диаметъра на пеперудката и е 43мм. Това ще го разбера когато евентуално запаля в някакъв момент.

Надявам се до около месец да имам някакъв долу горе работещ вариант, с който да пробвам да запаля колата.
Ще разберем скоро.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 18 Мар 2018 11:19 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 78
Железа си пазарувай от http://www.astoilov96.com/ , предлагат голям избор от марки стомани... от там си взимам ламарината за 30ките :hihi:

За лостовете - главния вал от ф8 ст. 40Х , дори без термообработка е корава стомана . ф8 го има и в калибриран вид , тамън за лагерни тела , макар , че може и полиамидни втулки. Късите лостчета - ф6 , няма нужда от повече , но все пак да може да се навие хубава резба за синхронизацията.

Направи си ограничител на завъртането на вала , непосредствено до ролката (която може да е ексцентрично изработена , за чувствителност в малките натоварвания и след 60-70% бързо да се отваря дросела и без това там разликата в потока ще е малка) , така ще предпазваш целия механизъм от претоварване.

Предлагам и стругаро-фрезистки (по прости фрезови операции и ограничения в габарита) услуги :hihi: .


П.П. Аз бих заложил на мнооого дълги рънъри , така ще получиш чувствително увеличаване на въртящия момент. В университета докторския проект на доц.Евгени Димитров беше "Изследване на характеристиките на пълнителния тръбопровод" иии бяха получили най-добри резултати при ~600мм , много момент и по-висока мощност респективно... за ВАЗ 1500 става въпрос. Късите рънъри по 100мм - 90тина коня , с дългите 105 , с Кжетроник горивна уредба . Инерционно пълнене му е майката , барабар с резонансните явления при затваряне на клапана , така че си трябва пленум , да отразява вълните :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade