Дата и час: 28 Мар 2024 19:22

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2018 19:36 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Понеже през зимния период няма много каране, а и не прекалено студено да се работи по колата ми доскуча и започнах да развивам нещо което от много време имам желание да направя.
Именно индивидуални дросели за М20.

Тъй като доста се рових за правилния размер дросе, и така и не получих еднозначен отговор реших да взема нещо с което се работи лесно и да започна работа с нег.
Спрях се (всъщност го видях като идея и от друга тема из чуждестранните форуми) на дросели от Triumph Daytona 675. Причината е че мотора е 3 цилиндров и порадо това дроселите са 3 и са единични. Също така диаметъра на пеперудката е около 44-45мм (немога да го измеря точно без да го разглобя) което по мои скромни изчисления и проучвания трябва да е добре за 2.8/3.0 мотор (имайки предвид че s50b30 е с 49мм а s50b32 е с 50мм).

Дроселите представляват ето това:
https://photos.app.goo.gl/6bHh1qQZhgAhe9nF3
https://photos.app.goo.gl/lQeAKhGzJnGRyWpx1
https://photos.app.goo.gl/7WJnkqqgbdfmPKDg2

Та реално първоначално се сблъсках с 4 проблема.
1. Как да оправя междуцилиндровото разстояние?
2. От проблем N1 идва и следващия - как да удължа лостчетата между дроселите?
3. Как да закрепя двете тройки една за друга?
4. Как да направя 6те дросела да се контролират с едно жило?

Проблем номер 1 е лесен за решение - направих спейсъри 8мм за между дроселите така че разстоянието застава както трябва.
https://photos.app.goo.gl/eiwUHCA6CljTwdGe2
Проблем номер 3 реших по същия начин, като направя дълги втулки които да закрепят двете тройки.
https://photos.app.goo.gl/4PY0oC9j6YbogKgR2
Проблем номер 2 реших (или поне така си мисля към този момент) като направих едни преходници които да удължават лостчето.
Изглеждат ето така:
https://photos.app.goo.gl/XSek6rOFxFEMWVTM2

И остава 4тия проблем. Към момента идеята ми за него е да има обща ос с 2 линкиджа към 2те тройки които да се управляват.
Започнах с 4мм шпилка за ос, но установих че не е достатъчно дебела, и трябва да мина на по дебела (още не съм си купил лагери и не съм тествал)
Другият проблем който не съм измислил още е как да закрепя оригиналното жило към остта.
Първоначалната ми идея беше да направя голяма ролка с дупка за жилото, но май нещо не ме кефи, та това е под въпрос.
В крайна сметка ето положението до къде съм я докарал:
https://photos.app.goo.gl/yDVRfWY8yCdKegur1

И видео как работят:
https://photos.app.goo.gl/TeWNHyBE4PkLPF8U2

И малко тестово налагане на един мотор:
https://photos.app.goo.gl/N0eLXTbvqrJ4Fo082
https://photos.app.goo.gl/3bcnIsr7t65ytWOl1
https://photos.app.goo.gl/MF5h8HwJRHUqE7XJ3

Тук съм ползвал 25цов колектор който е изрязан малко след стойките за горивната рейка (смятам да ползвам оригиналната м20кова горивна рейка и да запуша дупките за дюзите на дроселите.
Плана е да ползвам силиконови снадки за да закрепя дроселите за основата от колектора а и за да мога лесно да маниполирам дължината на рънъра докато намеря оптималната.
След това ще бъде изработена и стойка надолу която ще държи самите дросели.

Искам да уточня, че това е проект който да ми запълва свободното време, не притендирам че всичко е изпипано, така че съм отворен към градивна критика и нови идеи.
Дори не съм сигурен дали ще стигна някога до монтаж, но все пак - знае ли човек.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2018 20:12 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Хубаво е, че си започнал този проект с нестандартни части. :thumbsup:
Според мен обаче дотук си срещнал лесно решими проблеми.
По-трудното тепърва предстои - изработка на пленум, проблеми относно опирането му в сервото, вакуум за сервото и т.н.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2018 20:16 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Самите дросели си имат по 2 щуцера за вакуум. Така че мисля това ще е лесно.
Относно пленума ще го мисля като запаля колата. Първоначално мисля да е само с тромпети


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2018 20:38 
Offline

E30: Touring М20В27 Touring M20B25
Местоположение: Софето
Регистриран на: 24 Апр 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 87
Само поздравления за мерака.. :thumbsup: първо за това че го прави някой за мотор М20В25,ясно че той няма общо с S моторите на BMW но всеки знае какво дава този начин на пълнене.. :mrgreen: второ защо да не го подкараш...направи механизма за синхронизация по сериозен ако мога така се изразя,при пълнене на двигател с отделен дросел или карбуратор за всеки цилиндър и минимално разместване променя работата ...от мен успех.. :chug:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 26 Фев 2018 22:17 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
ZoomeR написа:
Самите дросели си имат по 2 щуцера за вакуум. Така че мисля това ще е лесно.
Относно пленума ще го мисля като запаля колата. Първоначално мисля да е само с тромпети

Няма да е толкова лесно, защото ще трябва да изработиш обща рейка за вакуум за всички дросели и да вържеш сервото към нея (и да намериш къде да я наместиш). И дори тогава, сервото ще изгуби острота.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018 10:13 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
А какво ще кажете да се използва вакум помпа от дизелов мотор. С подходяща къстъм стойка и ремъчна шайба ще се реши генерално проблема с вакума. Ако колата няма да има хидравлична рейка може на мястото на хидравличната помпа да се монтира вакумна.

Относно синхронизацията на дроселите - не мисля, че има нужда от промяна. Идентичен е с този при мотоциклетните карбуратори. Просто си трябва по-честа синхронизация с вакум метри.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018 11:09 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
Вакумната рейка е лесна. В Ташев продават т образни тройници и вакумни тръбички, които мога да ползвам.
Относно остротата на сервото, може би си прав, ще видим. Карал съм е30 с м50 с дросели от с50 и не усетих да е по-твърд педала.
По принцип ако сервото ми опира смятам да мина на спирачна помпа и двойно серво от е34.

Иначе за вакуумната помпа, колата има всички възможни добавки по мотора така че няма къде да я сложа.

Тези удължения на лостчетата които съм направил имат за цел да запазят оригиналния начин на синхронизация на дроселите.
Въпроса е в това колко дебела да е остта между двете тройки, че 6мм май ще е тънко и ще има усукване.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018 17:48 
Offline
Другаря
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2012 20:51
Мнения: 264
6mm какво е въпроса?Подбери си материала правилно и няма да ти е тънко.

_________________
I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 27 Фев 2018 20:22 
Offline

E30: M20B28Ti седанче.
Регистриран на: 23 Яну 2013 17:24
Пол: Мъж
Мнения: 37
В момента ползвам шпилка якост 8.8 че ми е по-удобно да закрепвам отделните детайли, но по принцип плана ми е накрая да дам да ми изработят остта от някаква по-твърда стомана.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ITB за М20
МнениеПубликувано на: 28 Фев 2018 00:24 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Данчо, пожелавам всичко да се получи, както си го намислил. :thumbsup:
Проекта не е толкова прост, колкото изглежда.
Дължината на така наречените "рънъри", дето аз им казвам фунии, е определяща за работата на мотора, при равни други условия. Самия пленум също много влияе като обем и позиция на фуниите в него, както и формата му.
Индивидуалните дросели не са ташак работа, защото както могат много да помогнат, така може и много да попречат, ако не са проектирани и изпълнени правилно.
При определена дължина на фуниите се дава предимство при определена конфигурация на мотора в определен диапазон на оборотите. Неслучайно при по-модерните мотори има вариаторно газоразпределение или вариатор на дължината на фуниите.
Според мен, индивидуалните дросели имат смисъл само при насъскан, сгъстен, състезателен М20, но ти си знаеш.
Ще следя темата с интерес. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade