e30reload
http://e30reload.com/forum/

Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=393
Страница 12 от 12

Автор:  michev [ 25 Ное 2017 20:09 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Ако не ти е спешно, мога да ида в понеделник до магазина и да меря. При мен и и 30-ката, и двете 36-ци са с плътни, ама с централен отвор.

Автор:  Renegade [ 25 Ное 2017 20:18 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Не ми е спешно, Ники, благодаря ти предварително!

Автор:  Renegade [ 26 Ное 2017 02:08 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Тийзър, на чист български... :hihi:

Прикачени файлове:
offset.jpg
offset.jpg [ 128.18 KiB | Прегледано 6547 пъти ]

Автор:  VALTERA [ 26 Ное 2017 11:56 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Бързаш, ще свършат бързо :hihi:
Иначе и Аз ще следя с интерес :smokin:

Автор:  Renegade [ 27 Ное 2017 01:37 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Примерни изчисления в см.:

Прикачени файлове:
Offset LCA eccentric example.jpg
Offset LCA eccentric example.jpg [ 105.99 KiB | Прегледано 6514 пъти ]

Автор:  Renegade [ 28 Ное 2017 20:13 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Благодарение на измерванията на Вальо вече имаме геометрията на Е30 носач.
Прикачени файлове:
E30 LCA measured.jpg
E30 LCA measured.jpg [ 98.18 KiB | Прегледано 6492 пъти ]

Автор:  Renegade [ 29 Ное 2017 20:26 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

По данни, предоставени от Вальо (VALTERA), ексцентричния тампон измества около 10 мм.

По данни също предоставени от него относно геометрията на Е30 носача:

Прикачени файлове:
eccentric bushing offset.jpg
eccentric bushing offset.jpg [ 117.1 KiB | Прегледано 6455 пъти ]


Виждаме, че изместването напред на колелото е почти същото - 10.6 мм. Закръгляваме го на 11 мм.

Този чертеж е ключов:

Прикачени файлове:
offset plate 32 mm.jpg
offset plate 32 mm.jpg [ 146.61 KiB | Прегледано 6455 пъти ]


Тук е дадено изместването на ухото на шарнира спрямо Е46 шенкел с 32 мм. Откъде идва това изместване?
1. От разликата между разстоянието на оста и ухото на шарнира при Е30 в сравнение с Е46 - 20 мм.;
2. От тампона на носача с изместен център - 11 мм.;
3. Един милиметър по технически причини, но той не оказва влияние.

Прави се преходна планка (за по-кратко "адаптер"), която се захваща към оригиналните уши на Е46 шенкела (на захвата ще се спра по-късно) и която има изместено ухо назад за носача с 32 мм. (виж чертежа по-горе). Единствено трябва да се отнеме малко от ухото на Е46 шенкела в най-долната му част (41 мм. диаметър), за да може да влезе вложка, която да завие гайка 19 мм. (резба 12 мм.). При ухото за накрайника на рейката няма никаква драма, защото новото ухо на рейката е вдълбано в планката и гайката за шарнира на накрайника се намира под нивото на рамото на оригиналното ухо за накрайника на рейката.

Адаптера е висок 35 мм. Прочетете тази статия, за да разберете защо:

https://balancemotorsport.co.uk/suspension-geometry

И вземете предвид, че повечето коли са свалени с едни 20+ мм.

Новата позиция на ухото за накрайника за рейката е с 52 мм. по-назад (ефективно 20 мм. по-назад от оригиналната позиция), което отговаря на 16% по-бърза рейка, а има възможност и за 2-ро ухо, което да е ефективно с 40 мм. по-назад, което отговаря на 32% по-бърза рейка. Съответно и максималните ъгли на завиване ще се променят с тези проценти. Ако сте с Е30 рейка, 1-ва позиция (20 мм.) ще отговаря на малко по-бърза рейка от тази на Е36 (3.4), а 2-ра позиция ще отговаря на малко по-бърза рейка от тази на Z4M (2.8), която е 2.8 оборота на волана от край до край. Ако вече сте с Е36 рейка, делите тези стойности по 1.18, за да получите оборотите на волана от крайно ляво до крайно дясно положение. И двете "нови" уши са разположени в една и съща ос като оригиналните на шарнира, както и "новото" ухо за носача. Височината на всички уши е 20 мм., каквато е и оригиналната височина на ушите.

Захващането на адаптера към ушите на шенкела може да се извърши посредством два начина:
1. Чрез проходни имбусни болтове отдолу нагоре, с гайки отгоре, резба 12 мм.;
2. Чрез разбробиване на ушите на шенкела до размер за навиване на резба 16 мм. и само с имбусни болтове отдолу.
И в двата случая болтовете трябва да са вкопани в долната част на планката. И двата начина са достатъчно надеждни, втория е за параноици.

П.С. Тази система трябва да се ползва само с концентрични тампони на носачите (плътните са от Е36 М3), би трябвало да е ясно, но все пак да го спомена. В противен случай, ако се ползват ексцентрични тампони, колелото ще отиде с още 10.6 мм. напред.

Автор:  Renegade [ 07 Ное 2019 16:22 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Темата ще има продължение скоро, само да дойдат едни пластмасови Е46 М3 шенкели от Швабско.

Автор:  Renegade [ 01 Дек 2019 01:02 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

И двата шенкела пристигнаха, започва мъката... :hihi:
Той и Валтера има за какво да се похвали, ама нещо се спотайва. :thumbsdown:

Автор:  Renegade [ 02 Дек 2019 00:01 ]
Заглавие:  Re: Предно пластмасово окачване от Е46 в Е30

Прикачени файлове:
20191201_122106.jpg
20191201_122106.jpg [ 3.01 MiB | Прегледано 5179 пъти ]
Прикачени файлове:
20191201_122148.jpg
20191201_122148.jpg [ 2.85 MiB | Прегледано 5179 пъти ]

Страница 12 от 12 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/