Дата и час: 28 Мар 2024 18:15

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 5 от 6
 [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 19:09 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
В предишното ми мнение линкът, който съм пуснал е точно елемент на Пелтие, но направен йато радиаторчре, със студените плочки отвътре, където минава тръбичката, а горещите плочки навън.

А дали е глупост не знам... факт е, че във формула 1 едно са забранили охлаждането на горивото, след като са хванали отбора на Ферари да охлаждат повече, отколкото е било разрешено, т.е. регулацията е била до 10 градуса по Целзий под температурата на околния въздух. ;)

В много съвременни автомобили горивото се охлажда.

При мен така се е нагрявало горивото, че чак кавитираха помпите. Кавитацията я туширах с радиатор на обратното гориво, но съм сигурен, че ефект от охладеното гориво ще има, защото имаше осезаема разлика във вървежа, след като напълня резервоара на бензиностанция с хладен бензин и преди това, когато съм бил с малко и горещо гориво в резервоара.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 19:22 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
За тия 100тина лв колкото му е цената на елемента даже китайски радиатор малък не можеш да вземеш :thumbsup:

бих си поръчал и аз

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 21:06 
Offline

Регистриран на: 26 Окт 2014 00:09
Мнения: 21
има твърдения ,че по-студеното гориво по трудно атомизира и така се получава леко понижаване на мощността ... аз и затова споменах измервателни уреди 8-) не вестигуларен апарат .

Не е ли по-логично радиатора да се монтира на линията с високо налягане където е температурата е по-висока ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 21:19 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
nayden написа:
има твърдения ,че по-студеното гориво по трудно атомизира и така се получава леко понижаване на мощността ... аз и затова споменах измервателни уреди 8-) не вестигуларен апарат .

Не е ли по-логично радиатора да се монтира на линията с високо налягане където е температурата е по-висока ?

Да, но в крайна сметка трябва да се видят плюсовете и минусите, защото пък има твърдения, че охладеното гориво (а) охлажда входящия въздух и (б) охлажда директно челото на буталото. Също така, за краткия си път от дюзата до горивната камера, се загрява достатъчно за да се атомизира.

Относно радиаторът, не съм сигурен на високото налягане или на ниското трябва да се монтира, но според мен съществува делта Т и ефекта не е много различен. Само дето при ниското налягане, не се тревожиш дали ще избие някъде бензин под налягане в коша. ;)

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 21:32 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Да допълня горното мнение, идеята е да си охлаждам обратния бензин с радиатор зад престилката, и после отзад преди резервоара да монтирам няколко Пелтие охладителя, от линка, който съм пуснал по-назад. Като гледам, мощността, която консумира един такъв елемент е около 150 вата макс. при 2 литра в минута поток през тях.

Това, което трябва да сметна, е колко литра в минута ми е обратния бензин при 7000 rpm на мотора и другото е термичното съпротивление, което са дали за тия 2 л/мин, 0.016 C/W at 2 LPM, или какво делта T дава на изхода.

Ако някой е по-вещ в термо-динамиката, моля да помага. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 21:33 
Offline
Другаря
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2012 20:51
Мнения: 264
И преди казах от къде може да се черпят идеи.Мерцедес са го измислили просто виж как го прилагат и какво можеш да откраднеш ти като идея. :roll:

_________________
I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 21:35 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Както казах по-назад в темата. 30+ кила отпред в коша е абсурд!

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 21:49 
Offline
Другаря
Аватар

Регистриран на: 01 Окт 2012 20:51
Мнения: 264
Ей тук попаднах на едно линкче http://www.vaeth.com/en/fuel-cooling-system/models.html докато се мъчех да намеря снимка на бенца отдолу ма нормално няма за сега.После ще добавя това което искам да ти покажа стига да го намеря.

Ей го и там:
http://www.partsbase.org/mercedes/car-s ... -vehicles/
Разцъкай линка и ще ти се изяснят работите.Цъкни на самият охладител.

_________________
I hurt myself today
To see if I still feel
I focus on the pain
The only thing that's real
The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
But I remember everything


Последна промяна slatanic на 26 Юли 2015 21:58, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Юли 2015 21:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
slatanic написа:
Ей тук попаднах на едно линкче http://www.vaeth.com/en/fuel-cooling-system/models.html докато се мъчех да намеря снимка на бенца отдолу ма нормално няма за сега.После ще добавя това което искам да ти покажа стига да го намеря.

:thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 26 Авг 2015 10:23 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Сигурно си го виждал, но все пак ...

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=16_0296


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 5 от 6
 [ 57 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade