Дата и час: 28 Мар 2024 13:13

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 07 Ное 2013 15:23 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
имам нивоматна кола донор :D

сферите са ок, амортисьорите са заминали .. ама цялата система си стои (+помпата и голямото казанче)



И аз съм ги гледал много ... окачването може да се регулира на степени .. колко нагоре или надолу .. ама като е доста долу става меко, заради недостатъчното налягане в сферите. Общо взето позьорската работа я върши като хората .. или да си кат джип и окачването на камък :D

.. и с тия цени ..

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2014 14:05 
Offline

E30: `88, 318i sedan
Регистриран на: 01 Ное 2013 00:03
Пол: Мъж
Мнения: 52
Здравейте,

С окачване на автобус няма как на спортен и повратлив модел като е30. Този тип окачване е подходящ за тежки машини където конвенционалното окачване /пружина, амортисьор, ресор/ не издържат и умората на материалите си казва думата. Това е единствения плюс на пневматиката, че ако е направена качествено / което е много, много скъпо/ издържа огромни товари при плавна возия и дефакто при тежките машини измества ресорното окачване, което също много бързо "кляка" ако се претоварва системно. Плюсове в нашия случай пневматиката няма / освен позьорската/, докато минуси много- скъпо, тегава поддръжка /неясни интервали на евентуални ремонти като спукани възд. възгл., течове или нещо по компресорната система/, заема достатъчно място в багажника и не на последно място разбира се колата с пневматика става много тегава и несигурна за по-спортно управление. Чисто технически погледнато, ако можем да избираме количеството въздух значи можем да си регулираме клиренса и ако искаме да покараме по-спортно изпускаме въздуха от камерите и като поомекнат възд. възгл. ( ВВ ) кое аджеба ще компенсира разпределението на масите при динамично каране? дори и с по-дебели щанги, но с меки ВВ при технично каране примерно с много завои, ако се кара на ръба винаги ще има поне една гума във въздуха и така намалена контактна площ и съответно риск за "изтърване" на пътя. Ако имаме две позиции паркинг и нормална както са повечето такива системи и предположим, че нормалната е спортна и е достатъчно ниска и с подходящата твърдост имитираща едни хубави пружини и амортисьори, то тогава за какво ни е тази сложна система освен само заради едното сваляне по корем. :hihi: Даже и в този случай съм убеден, че характеристиките на е30ката се влошават при по-диманично каране и отново ще има неизвестни с конпенсирането на собствената и сцепна маса на автомобила. За загубата на връзката с пътя няма да говоря, че го знам какво ла*но е рейндж p38a особено като напомпи при повреда ВВ и как подкача като пинг-понг на пътя.. :bang: иначе вози добре и гадния резонанс произтичащ от ВВ може да те изкара от нерви.

Renegade написа:
П.С.2. Между другото, съществува и такова окачване, което се монтира като буфер между пружината и носещата точка на купето, но то има т.нар. "lock" опция. Демек, може да си с перформанс койловери (ама трябва да са доста по-нисички), между тях и купето се монтира балона и при достигане на нужната височина за КАРАНЕ, балона се заключва да не се разпъва повече, а компресора нагнетява още въздух в него, за да го направи твърд, това за спортно каране. Ако искаш комфорт - бичиш по-малко въздух в балона и той остава по-мек и обира вибрациите от койловърите. По този начин се съчетават положителните качества на двете системи. Имаше го някъде в нетя, автора да се разтърси, че мен ме мързи, а и той е пуснал темата все пак. :hihi:


Такива ВВ се монтират също и на джипките с големи ходове на окачването, когато карат на бързи отсечки и е нужен по-ограничен ход тогава буферите в случая ВВ се напомпат на макс и ограничават хода на окачването и лашкането произтичащо от големите ходове.

Интересно е електро-магнитното окачване на BOSE монтирано на онези брутално здравите лексуси на 90те.. ls400 мисля, че беше модела. Тук вече реакцията трябва да е светкавична и да няма това типичното забавяне като при ситроените от секунда две, докато стигне сигнала до датчика и напомпи съответната свера.

http://www.bose.com/controller?url=/aut ... /index.jsp

Ситроенското окачване според мен заслужава доста повече внимание, защото малко или много е много по-надеждно и може да се намери лесно от някоя блъсната Ц5 примерно за малко пари и да се преработи на е30ката. Лошото е че задното им окачване е с някакви кофти рамена и трябва да се търсят 4 предни хидравлични аморт. и цялата система плюс всички датчици. Не съм се захванал още сериозно с 30ката, защото събирам средства, но когато това стане ще разуча подробно дали може да се сложи с преработки ситроенско окачване и ако става няма да се чудя изобщо. Ако не може ще слагам хубави пружини и билстейн амортисьори и приключва драмата. Пневматика категорично НЕ, просто много пари с неясен и с нищо не впечатляващ резултат.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2014 14:23 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Съгласен съм с колегата. :thumbsup:

П.С. Аз ще заложа на твърди пружини и амортесьори и дебели стаб-щанги.
Позьорите да му мислят. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2014 23:08 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Аз си играех с идеята за ситроеновска система, но се отказах поради две причини - първата е, че не се вмества под капака на е30, втората е че имат навика да "изтърват" и да изхвърчат през капака.

Изображение

Изображение

Не знам за вас, но дори при минимален риск това да се случи с моя е30ка, тоя вариант отпада :thumbsdown:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Мар 2014 23:59 
Offline

E30: `88, 318i sedan
Регистриран на: 01 Ное 2013 00:03
Пол: Мъж
Мнения: 52
Гриша, проблема го има само при ксантия и то не всички модели. И мисля беше проблема в ботуша, а не в самия хидравличен амортисьор. Аз лично бих предпочел от ц5 първа или втора генерация хидроактив системата, която поддържа постоянен клиренс и си е супер за лажерно каране каквото на мен ми харесва. Плюсовете при това окачване са няколко, като най-големия според мен /освен возията и избора на клиренс/ е подобрен спирачен път следствие на натиска на предните аморт. при екстремно спиране които се опитват да компенсират разликата във височината и така се постига по-добро разпределение на масите и съответно спирачния път. Минусите са, че забравяш за връзка с пътя /все едно си на летящо килимче :hihi: / и на маняците на тема прецизно окачване и контрол на пътя няма да се хареса. Амортисьорите при ц5цата са доста по юнашки от на ксантията така поне на вид като съм ги гледал, иначе системата от тия години трябва да е еднаква. Кой знае какви проблеми със сферите няма освен през определен интервал пълнене. И на мен ми е мерак, но към момента съм с вързани ръце, но като ми се понаредят нещата мисля сериозно да замеря ситронеското окачване. Искам да ти кажа, че само това заради ксантията ако те отказва не е сериозна причина. Мястото в коша може да се окаже проблем. Сферите не е задължително да са в коша.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Мар 2014 07:33 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Ами аз бях чел за проблема в ботуша на ксантията, но има доста случаи да се отдели и самият хидравличен амортисьор. Например тази снимка дето я постнах проблемът е в него, ботушът се вижда че е здрав.

Ето още една такава от друг ъгъл:

Изображение

В един форум бях чел темата на някакъв човек, който обръща внимание, че трябва периодично да се сменят някакви гумени уплътнения на амортисьора за да се избегне това :dunno: . Не съм притежател на такава кола и не мога да твърдя нищо, само повтарям какво съм чул и чел.

Сега малко въпроси : Сферата наистина ли може да се премести, да не е над амортисьора? Ако може, това е съвсем друга работа! Обаче дали ще пасне другата част, дето е клапана към сферата и маркуча дето излиза нанякъде... На Ц5 хидроактивът на същия принцип на действие ли е?

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Мар 2014 11:39 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ситроенът с хидравлична система ли е? Че като гледам тия сфери, много ми приличат на азотните сфери на БМВ хидравлика.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Мар 2014 14:19 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Хидравлика е, използват се само растителни масла, като помпата за окачването захранва и спирачките. На приложените снимки с изтумбените капаци не хидравликата е виновна. Всеки автомобил, независимо от окачването има гумени тампони на амортисьорите, в случая те са се скъсали.А Е30-ката си е направена както си трябва от завода, като разбира се винаги съм склонен за по-ниско и твърдо окачване :hihi: . Пък за возене си купете ситроени и не си осакатявайте колите :evil: .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Мар 2014 22:31 
Offline

E30: `88, 318i sedan
Регистриран на: 01 Ное 2013 00:03
Пол: Мъж
Мнения: 52
Renegade написа:
Ситроенът с хидравлична система ли е? Че като гледам тия сфери, много ми приличат на азотните сфери на БМВ хидравлика.


Доколкото знам БМВ слагат задното "self leveling suspension" при тюринг моделите Е34 и дългите седмици Е32 по патент на ситроенското разбира се доста преправено от тяхна страна, но принципа е почти същия. Може да не е вярно и не претендирам за достоверност.

Гриша, днес почти цял ден се бях заровил в четене за информация относно различните генерации хидроактив и също по-старото ситроенско окачване, освен това изтормозих по скайпа в почивния му ден едно аверче ситроенаджия, та и той ми обясни някои неща, които не знаех. Хидроактивите 1,2,3 са чудни хидропневматични системи, но вземат информация от 10 места за положението на аморт. и съответно клиренса. Голям брой датчици разположени на безумни места и сложен компютърен блок + много сложна хидравлична система като в някои от версиите с по 8 сфери. За да работи системата коректно трябва да се вземат всички принадлежащи към нея датчици, помпи, клапани, сфери, пътища и т.н. Проблема със сферата над бомбето си е направо детски проблем :hihi: .

Старата ситроенска хидропневматична система преди 90те на моделите bx,ds, 2cv е 90% механична и принципа на действие и надежноста са се доказали във времето. По механичен път чрез лостова система носачите са свързани с разпределителния клапан, който контролира налягането във сферите. Този клапан пък е управляван 100% от датчика за хоризонтална ( доста по малко процентно съотношение) и вертикална позиция на задния мост / не го знам как се казва, но не е жироскоп както сме чували митовете и легенди още от едно време :hihi: :hihi: :hihi: / предницата е на същия принцип.

От тук следва, че за заигравка е най-подходящ ситроен BX , защото са най-срещани от старите в България и може да се изнамери цялата система за нормална цена. Другото хубаво е че предното окачване доколкото виждам от снимки в интернет си е като на Ц5 тип макферсън отред на всички и отзад на някои модели, докато другите два изброени модела са на този принцип :
http://www.schaalbouw.nl/citroen/dshowsus.htm

Ето един интересен проект: http://www.citroen-ds-id.com/ds/Landrov ... nsion.html в случая човека е ползвал окачване от DS, което е механично много по-различно от на BX и за предния мост на е30 е почти немислимо да се приложи освен ако не се преправи сериозно. Всъщност не искам да говоря за неща, които не съм премислил доста по-сериозно и не съм замерил лично едното и другото. Няма начин да няма начин както се вика :hihi: . Тук при мен много ситроенчета има от тия малките 2cv те са с такова окачване и боксерен двуцилиндров двигател, който върти една помпа, а цялата система е адски опростена с 4 хидр. аморт. помпа, един разпределителен кпапан и датчика.

В нашия случай драмата е да се измисли здраво и надеждно без скраперии предното захващане на хидравликата, другото е малко фантазия и песен. :)

Гриша правил ли си някакви замервания? ако да какви би ли споделил?

michev написа:
Хидравлика е, използват се само растителни масла, като помпата за окачването захранва и спирачките. На приложените снимки с изтумбените капаци не хидравликата е виновна. Всеки автомобил, независимо от окачването има гумени тампони на амортисьорите, в случая те са се скъсали.А Е30-ката си е направена както си трябва от завода, като разбира се винаги съм склонен за по-ниско и твърдо окачване :hihi: . Пък за возене си купете ситроени и не си осакатявайте колите :evil: .


Спор няма, че 30ката си е супер за каране, даже и със мекица окачване, но нищо не ни пречи да си персонализираме е30ките както на нас ни допада. Мисля, че идеята е добра и си заслужава да се опита.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Мар 2014 22:56 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Лека корекция ако може - 2CV не е с хидравлично окачване.Интересно е като конструкция с хоризонтални пружини и амортисьори, но си е чиста механика.Автомобила е проектиран да бъде максимално евтин, та поради тази причина тя просто няма работа там.Да не бъркаш модела със Ситроен GS, който също е сравнително малка кола и наистина е с въздушно охлаждан боксер /но вече 4 цилиндров/? Този модел наистина е с хидравлично окачване.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade