Дата и час: 28 Мар 2024 21:00

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 14
 [ 131 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 03 Дек 2013 22:47 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
За лудите като мен, дето искат палава м20-ка едно инфо, дето съм го пускал преди време.

2.8, 2.9, 3.0 and 3.15

All of these options will require custom pistons except for the 2.8 which uses regular 325i pistons with eta rods. Mild build may be able to run factory fuel injection system with larger injectors, but for high power builds some sort of computer upgrade is required. With the exception of the 2.8, all should use 135 mm (5.3 in) rods sourced from a 325i. A much better option is to use the lighter weight rods from M52B28, S52B32 or M54B30 (these are the same part number) without any additional modification. Aftermarket rods are also available but not necessary for naturally aspirated builds. The stock rods have been proven over 7500 rpms and hundreds of horsepower.

Non-Eta-based strokers use the forged crankshafts from an M52, S50US, S52US, or M54 engines. These cranks all fit neatly into the M20 block with little modification. Block clearance should be checked and adjusted accordingly especially if using E30 325i rods. The installation of a spacer on the front of the crankshaft is needed to accommodate the front crank seal on the M20 and a different front crank bolt must be used. Sometimes a modified intermediate shaft is used where block clearance issues arise. All of these extra parts should come with any stroker kit sold by a reputable vendor.

Performance will vary depending on what other mods, if any, are made (cams, porting, exhausts etc.)and the quality of tuning.

2.8

Option 1: Eta-based (81mm stroke). Same as 2.7 options above except that the block gets bored out to 86 mm (3.4 in) and custom pistons are used

Option 2: m52 84mm crank (casting number 1748751 or part numbers [not found on crankshaft]11211433026 or 11211709059) with 325i pistons and ETA rods. This is the only stroker other than the 2.7 to use all stock parts. Using the m52 crank, 130 mm (5.1 in) ETA rods and 325i pistons results in the same compression height as a stock 325i, plus the increased displacement results in 9.7:1 compression ratio. Some have commented that this is a less than ideal rod stroke ratio of 1.54, but in fact the s52 is even worse at 1.51.

am e block or extensive modification to the bottom of the cylinder in order to clear the counterweights/connecting rods during a rotation though the pistons will require modification in order to clear the counterweights of the crank, or the crank needs to be lightened by removing surface from the outer radius of the crank in order to clear the pistons. Тhis nets about a 50 horsepower and 65 torque gain over stock do to the massive increase in stroke.

2.9

Same as 2.8 Option 2 but block bored to 86 mm (3.4 in) for 2.9 liters of displacement.

3.0

Option 1: Block bored to 86mm, 85.8 mm (3.4 in) S50B30US crank used for 3.0 liters of displacement.

Option 2: Bore unchanged (84mm), Install 89.6 mm (3.5 in) crank from S52US or M54B30 for 3.0 liters.

3.15/3.2

In this option, the block is bored to 86 mm (3.4 in) and the 89.6 mm (3.5 in) crank is used for 3.15 liters. It has been reported that engine-builders have bored out as far as 86.4 for an even 3.2 liters but this is beyond the generally accepted design limitations of the M20 block.


Разни проекти - http://forums.eurocca.net/showthread.ph ... -E30-331is
http://www.metricmechanic.com/product-p ... ngine-kit/

_________________
Изображение


Последна промяна Kroki на 04 Дек 2013 20:47, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: M20
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 11:00 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Екстра!

Аз да се включа към облизващите се около м20б++ ...

в е30 раздела се разисква вариант с м57д30 колянов вал 130 мм биели и м42 бутала.
Човека за турбо ще го ползва доколкото разбирам, та сигурно се получава разреден така
ама дали няма да изкочи и някаква атмосферна опция ...

дизеловия вал сигурно ще е по-тежък, но пък различния ход може да позволи
някакви ОЕМ бутала да се ползват за м20б30 да се направи?

m57d30 stroke 88 mm
m54b30 stroke 89.6 mm

Някой мислил ли е по такъв вариант?

пп. на тва нещо дали мястото не му е в силов тунинг,
то там си има и тема за м20б28
едит: някой е много бърз :thumbsup:
сЯ и Кроки ако си оправи заглавието да е малко по-разказвателно и ше стане муци :hihi:


Последна промяна intruder на 03 Яну 2014 15:34, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 11:50 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
nayden във форума прави M20-то по следния начин.
nayden написа:
щях да строквам на 2.8 , но колкот повече - толкова повече ! Казал мечо пух :mhihi: Сложих вал от M57D30 88мм , кубатурата стана 2926 куб. :bang:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


nayden написа:
:D не , но с М42В18 бутала и 130мм биелки заспива . Могат да се направят доста комбинации с бутала с ниска компресионна височина .

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 12:01 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18

Хубав варианте е .. той вала попринцип си има тия дупки и тия торксове... та само един дистанционен фланец се слага и заспива :)


и това колело
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=20

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 15:09 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
M57D30 crank, 130mm max lightened rods, rebuilt and lightened 2.5i pistons (12:1), lightened schrick 288 cam, lightened valves, 885 ported&polished head, 11 lbs flywheel, oil squirter taped 2.5 block, lightened water pump, lightened itermediate shaft, gogleg box, 3.91LSD.

M57D30 uses all the same mounting diameters as M20/M50, just the crank nose is shorter and has 4 screw holes instead of 1 big - needs additional fabrication. Bottom end results in 2996.2 cc. It made 244Hp on wheels and 306nm!


само не разбрах кви са точно буталата - тва 2.5и е доста неясно явно за м20 иде реч ама ...
и изглежда са "чоплени" за да стане
другото, което се е получило ако правилно разбирам е 12:1 степен, което май е бая

към края са тези мнения:
http://e21.tricord.be/forum/view.php?view=20121


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 15:23 
Offline
Аватар

E30: мечта
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 11:11
Пол: Мъж
Мнения: 248
офф:// вдигнем се пише

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 15:38 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
VladoB написа:
офф:// вдигнем се пише

ако ще прецезираме е редно да се напише: увеличим или повишим ...
аз имам и друг въпрос ептем дребнав :hihi: , защо има 3 (три) +

все пак ако някой, който е на ти със сметките на подобни интервенциИ - busted :hihi:
измисли подходящи бутала може да преглътнем тия проблеми :hihi:
аз съм много бос по темата за съжаление :oops:

https://onlineshop.ms-motor-service.com ... E&vko=0001


Последна промяна intruder на 04 Дек 2013 16:13, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 16:49 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Малко сметки:

Разлика в хода на коляновите валове:
88 - 75 = 13 мм.

В едната посока само:
13 / 2 = 6.5 мм.

Бутала М20Б25:

Прикачени файлове:
m20 piston.jpg
m20 piston.jpg [ 282.03 KiB | Прегледано 8934 пъти ]


KH = 34.23

Бутала М42Б18:

Прикачени файлове:
m42 piston.jpg
m42 piston.jpg [ 269.17 KiB | Прегледано 8934 пъти ]


KH = 31.65

Разлика във височините на буталата:

34.23 - 31.65 = 2.58 мм.

6.5 - 2.58 = 3.92 мм. (свръхход), това ако се ползват 135 мм. биели.

Ако ползваме 130 мм. биели се получава следния недоход:

5 - 3.92 = 1.08 мм.

Може и да става за скраперска турбо-коверсия, но за атмосферка - не. Вижте и разликите в челата на буталата и си правете сметка какво се случва със сгъстяването.

;)

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 17:12 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
добре ... в темата за М42 съм показал как си смятам степен и всичко. Показал съм горе в екселската таблица формулата която ползвам и всички неща които се вземат под внимание.

Сега... горивната камера в главата съм я извел по обрания начин .. вземам мерките на заводския двигател и от известната степен 10:1 си смятам по обратния ред вместимоста в главата.

Иначе хващате си каталога на Маале :
http://catalog.mahle-aftermarket.com/pr ... ndex.xhtml

и си вземате каквото ви трябва.

Ако някой го мързи да си напише тия 20 клетки в ексел - атачвам таблицата тука .. ама съм си правил проби та не знам колко ще я разберете :D


Прикачени файлове:
Book1 -last.xlsx [286.79 KiB]
395 пъти

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Дек 2013 17:30 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Ами ако не бъркам някъде май бутала от м52б25 са подходящи ...
Или пропускам нещо друго?
едит: Като например ква СС ще се получи :hihi:

Прикачени файлове:
m52b25.jpg
m52b25.jpg [ 77.61 KiB | Прегледано 8923 пъти ]


TheStorm написа:
...

ще разгледам табличката белким ми се изЯсни положението :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 14
 [ 131 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade