Дата и час: 28 Мар 2024 14:43

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 2
 [ 20 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Май 2017 13:40 
Offline

Регистриран на: 07 Май 2017 14:39
Мнения: 4
Да, и аз съм доволен от стандартните дискови спирачки, но с м50 в коша нямам мястото или трябва да подлагам 15мм(+ -) под лапата на мотора. Другото е,че ще слагам по-големи дискове и апарати в бъдеще след като сложа м20кята.Пък с по-голяма помпа се получава по-лек и чувствителен педал.

Та ако няма друг БМВ вариант ще разпробия дупките и ще сложа това от Е32.

АБС?! Само веднъж съм карал е30 с адекватно работещ АБС и беше доста добре на спиране, но в повечето случаи съм разочарован. Не зная какво е проблемното и как се обслужва?!
Иначе имам в гаража с частите някъде АБС модул и компютър, но не мисля че си заслужава главоболието...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2017 14:56 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не знам защо ще слагаш по-големи спирачки на заводско М20 пък било то дори Б25? Неговите си спирачки са си напълно адекватни.
По-големите спирачки, ако не са оразмерени прецизно (хеле пък и при липсата на ABS) в повечето случаи влошават спирането, в сравнение със заводските спирачки. Другия отрицателен момент е, че ако се оставят заводските носачи, се почват едни гимнастики с планки, фланци и т.н. И третия отрицателен момент, е че се увеличава подресорната маса, което товари окачването, а също и неокаченото ротационно тегло, което влошава и ускорение, и спиране. Та ако не се увеличава драстично мощността на мотора, това е безсмислено и рисково начинание, защото както казах, може да се влоши спирането в крайна сметка.

Относно ABS-a, колкото и да е "дръвце" в Е30 в сравнение с по-новите поколения ABS системи на БМВ, аз лично се съмнявам, че някой ще спре по-добре без ABS, особено на мокро или сняг. Така че, според мен си е хубаво колата да го има.

И накрая, не спирачната помпа определя по-големите спирачки, а точно обратното.
Ако все пак си решил да слагаш по-големи спирачки, вземи цялата систена от колата донор, включително и спирачната помпа. Повечето спирачни помпи от други модели БМВ-та се заболтват директно в Е30, без да се дупчи.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2017 16:53 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Аз съм със заводската помпа и четирибутални апарати отпред и отзад. Педала има повече ход от модерен автомобил, но дава много добра обратна връзка и честно казано не съм решил искам ли да мина на по голяма помпа. Спирачното усилие на колата 4 пъти над спецификацията според последния технически тест от тази година, така че проблеми с това няма. Въпрос относно помпата от е32 - защо да трябва разпробиване? Аз знам, че помпата на 32ките с АТЕ система пасва директно на е30 сервото и е 25мм спрямо 22мм при 30ката.

Според мен АБС-а е, най-смислената електронна екстра в историята на автомобила и лично за мен липсата му ме кара да съм на тръни през цялото време. Карал съм тъп автомобил без АБС - случвало ми се е да натисна спирчакта с 80 и колата да загасне а спиране да не се усети; удариха ми 30ката отзад с рено 19 на което му свиреха гумите по асфалта в продължение на 3 изключително мъчителни секунди преди удара.. така, че за мен АБС е задължителен особено щом колата заводски има възможност. От много 30каджии чух, че АБС в е30 само влошавал нещата - разказват истории как педала им ритал крака и не можели да спрат без да има загуба на сцепление и как като разкарали АБС-а се родили.. Ами всяка една система особено такава с четири датчика на доволно натоварени места в кола на 30 години и идва момента да се прецака. Проблеми с АБС-и имат и далеч по съвременни автомобили, но това не означава, че решението е да караш без АБС. Като допълнителен стимул за АБС проект за е30 ще кажа, че поради лошата му репутация и желанието на повечето колеги да го изхвърлят можеш да се сдобиеш с всичко необходимо на доста ниска цена.. Не казвам, че слагането на АБС в е30 без фабричен такъв е лесно, но определено си струва.

Относно големите спирачни апарати ще се съглася с Камен, че е30-ката има много добра спирачна система, която е повече от идеална за теглото на автомобила и няма някаква крещяща нужда да се пипа. Не говоря за плътния диск и барабана който е при теб.. те трябва да си ходят - това е ясно, но спокойно можеш да си сложиш заводската система от вентилиран диск отпред и плътен диск отзад + пълна ревизия и хубави дискове и накладки. Това е икономически най-смисленото. Въпреки това многобуталните апарати са супер и доставят удовоствие без значение колко е мощна колата. Подресорната маса (unsprung weight нямах идея как се казва по нашенски) е изключително важна за поведението на автомобила и точно затова да сложиш ненормално големи дискове и апарати не е добра идея. Многобуталните апарати са алуминиеви почти винаги и съответно са по-леки от стоковите тупузи, ноо имаш планки които да речем пак могат да са алуминий (аз лично не посмях да сложа алуминий точно там) и по-основния фактор е размера на диска както на диаметър така и на дебелина и от там тегло. Отделно баланса на спирачното усилие на двата моста - със стоковата система някой е помислил и можеш да разчиташ, че е такова кавото трябва да е, но като сложиш нещо друго общо взето не е ясно какво се случва (аз все още не съм минал измерване на спирачното усилие предни задни, а мисля, че е задължително макар и колата да се държи добре). Така, че е важно да имаш добре оразмерена спирачна система а не просто голяма такава.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2017 21:06 
Offline

Регистриран на: 07 Май 2017 14:39
Мнения: 4
Двигателя ще е над 3литра, но това ще го доуточним и дискусираме в друга тема.Пък и в момента е м50 2.5

Основно ме блазни и самата наличност на серво от е32.Помпите пасват, балона на двойно серво от какво беемве става без разпробиване на дупките на купето, е39? Вече го приех до някъде да разпробия, но бих и го спестил...

Ако имаш предвид преходния съпорт за към евентуален апарат, не виждам основание за притеснение, като именно заради подпружинната маса търся дву и или четири бутални алуминиеви апарати(от друга марка автомобил) и дискове около 290мм за да мога да карам с 15ките. Именно поради сбирщайна които се очертава от предни задни/апарати как бих могъл да преценя каква да е помпата? Тази мисля, че би задоволила апарати за такива дискове. Първоначалната ми концепция беше за спирачки от е36 м3 с шенкели, но са супер тежки, и в последствие взех джантите които искам да си карам за сега.

ABS ако ще си играя да слагам, оригиналния заслужава ли си усилията? Не съм се решил да слагам, та само питам...

Какво имаш предвид прецизно оразмеряване, размера на самите дискове или нещо свързано с апаратите?
Да, за задните носачи не ми е много ясно какви дискове могат да се ползват на фабрична главина запазвайки ръчната.Идеи?

Иначе в момента със серво от голф колата спира когато педала стигне предния мост, и ще го махна. Ама не виждам логика да е от сервото?!Също и съединителя не отделя добре, може да не са ги обезвъздушили добре(а тоя идиот ме вози с 200)

Мисля, че двойно серво с по-голяма помпа няма да навреди на спирачките, нали?

Какво ви е мнението за спирачна течност Ferodo DOT 5.1?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Май 2017 23:42 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
SpeedKing написа:
Да, за задните носачи не ми е много ясно какви дискове могат да се ползват на фабрична главина запазвайки ръчната.Идеи?

Е46 :thumbsup:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 00:14 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
NaKi4 написа:
SpeedKing написа:
Да, за задните носачи не ми е много ясно какви дискове могат да се ползват на фабрична главина запазвайки ръчната.Идеи?

Е46 :thumbsup:

Дисковете стават, разпробити на 5х120, но трябват и планки за апаратите. :thumbsup:
Тук идва въпроса какви ще са предните дискове, там ще е филма.
Ако ще са 290 мм. работата става тегава и то много.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 00:36 
Offline

Регистриран на: 07 Май 2017 14:39
Мнения: 4
Ако ще са от е46 те са си на 5х120, аз искам да си запазя 4те болта и ще трябва да се разпробият на 4х100.
Какви размери са дисковете от е46? Предполагам има няколко.

290мм е за ориентация, в 15ка това мисля е капацитетът +-.Разбира се апарата също играе голяма, че даже основна роля, но тук има избор голям.

Надявам се съм разбрал погрешно, но като цяло мнението за двойно серво и голяма помпа за сток дискова спирачна с-ма е негативно/излишно, дори и на фона на перспективата за ъпгрейд на дискове и апарати?!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 00:57 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
SpeedKing написа:
Ако ще са от е46 те са си на 5х120, аз искам да си запазя 4те болта и ще трябва да се разпробият на 4х100.
Какви размери са дисковете от е46? Предполагам има няколко.

290мм е за ориентация, в 15ка това мисля е капацитетът +-.Разбира се апарата също играе голяма, че даже основна роля, но тук има избор голям.

Надявам се съм разбрал погрешно, но като цяло мнението за двойно серво и голяма помпа за сток дискова спирачна с-ма е негативно/излишно, дори и на фона на перспективата за ъпгрейд на дискове и апарати?!

Да, от 5х120 се разпробиват на 4х100.
Слушай, тръгваш в грешната посока да подбираш спирачки по джантите.
Това е втора грешна посока, първата е да правиш спирачки извън заводските за М20Б25.
Ако все пак държиш на това, пусни си една отделна тема, там изложи цялата концепция ясно и точно, какво искаш да правиш, защото тая тема я разводнихме прекалено много.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 21:33 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
Освен разбробиване, ще трябват и преходни втулки между главината и диска, защото централния отвор е по-голям. Отпред за 290мм диск не знам, но за 300/302мм съм минал през два различни варианта

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Май 2017 23:49 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Май не си ми видял темата. Аз съм с възможно най-големите много-бутални с дискове на 300мм които влизат в стоковата 15ка ббс: http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=85&t=792&start=60

Според мен първо нареди апарати и дискове, виж как ще е с оригиналното серво и помпа и тогава слагай по-големи. Сервото не знам защо пък да ти е малко..

Ако искаш вентилиран диск отзад и работеща ръчна - е46. Друга опция няма и съответно ако оставаш на 4 по 100 ще трябва да разпробиваш и да си направиш и втулка за централния отвор или да минеш на 5 по 120 и да не дупчиш нищо отзад. На 5 по 120 пък филма е отпред..


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 2
 [ 20 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade