Дата и час: 28 Мар 2024 12:26

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2014 21:30 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Пускам темата с цел да се продължи дискусията, която започна странно,
но прерасна в нещо, което определено носи смисъл и знание ...

Ще се опитам да цитирам само важното, без останалите откровения.
Ако някой има претенции относно цитати, заглавие или друго нека ми пише ЛС за да не цапаме тук :thumbsup:

Renegade написа:
In_Memoriam написа:
След 500+ км. определено мога да кажа, че съм доволен. Със заводските спирачки и окачване имаше нещо, което беше доста неприятно, а именно при намаляване в завой голяма част от масата на колата се пренасяше твърде осезаемо напред, което прерастваше в недозавиване. Голяма част от това отдавам и на амортизираните задни дискове и накладки. С новите като че ли балансът леко се промени в полза на задните и нещата си дойдоха на мястото.

Изображение Изображение

Много мъка има по тоя свят. :hihi:


TheStorm написа:
аз виждам логиката в обяснението .. сподели какво според теб не е наред ?

Като претовариш предните гуми точно в недозавиване се изразява тази тежест ... а като ти работят задните по-добре и колата повече "кляка" и спира по-добре ... това на всичките ми коли съм го усещал като сменя спирачките отзад


Renegade написа:
Балансът на една кола не се влияе от спирачки или окачване. Точка.
Когато при спиране масата се пренесе напред, няма как да има недозавиване, освен ако си без АБС и си блокирал предните гуми в апекса на завоя. По-силни задни спирачки (които се явяват неоразмерени), ще доведат до блокиране на задните колела и презавиване (много често явление при коли с предно предаване), точно заради олекване на задницата и по-голямо спирачно усилие върху задните колела. Т.нар. "кантари" не са сложени по БМВ-тата за красота.


Renegade написа:
... замислете се защо всички комбита (независимо от мотора) са със задни дискови спирачки, а има М20-ки в оглозгани откъм екстри купета с барабани отзад. :idea:


TheStorm написа:
Разбира се, че статичния баланс на колата не играе роля. Динамичния .. по-лесно казано пренасянето на масите при положително или отрицателно ускорение играе роля. Никой не говори за блокиране на гуми, но е факт, че при коли без сууупер твърдо окачване ако задните спирачки не работят като хората се получава едно огромно накланяне на предницата при което спирачките и гумите не смогват и се претоварват.

Когато изведнъж смениш спирачките отзад с действащи (или повече действащи) не се накланя колата напред ами "потъва" цялата, тежестите са си на местата където са сметнати да са и колата реално спира и завива повече.

Подобна е ситуацията като усетиш колко завива БМВ при отнета и при подадена газ ... пак има претоварване на предницата !!понякога!! и реално когато "оправиш" баланса и нещата си идват на място.


Renegade написа:
Динамичния баланс зависи от окачването, а не от спирачките. И в много отношения, по-твърдото окачване пречи на спирането, отколкото да помага, но неговите цели са други - да предотвратява накланянето в завой. Макар че и там нещата са на кантар. Например, всички професионални състезатели на Нюрбургринг избират по-меко окачване.
Да се върнем към динамичния баланс и твърдостта на окачването. Когато имаш много твърдо окачване, при спиране задните гуми губят повече сцепление с асфалта, отколкото при мекото окачване, когато задните гуми имат повече контакт с асфалта.
При всички положения, оразмеряването на предни/задни спирачки зависи от статичния баланс на колата. Фактор е и динамичния баланс, но той е функция и обикновено при снижена кола (заради спортно окачване) кантарът си върши своята работа, както и по-новите поколения интелегентни АБС ситеми.
Във всички случаи, обаче, е неземна глупост да се твърди, че натоварването на предницата при спиране води до незавиване. И че по-големи задни спирачки ще оправят този "проблем".
Ако колата се управлява некадърно и се спира и след апекса на завоя - тогава съм склонен да се съглася, че има недозавиване, в сравнение със спирачки до апекса и тогава газ. Но това е друга тема. Аз в нетя видях други интелектуални умозаключения.


TheStorm написа:
Съгласен съм с част от обяснението ти!

И разбира се ... кадърен шофьор, който да си познава колата и слабостите би се справил с "проблемите". Но това не значи че колата ги няма..


convertible написа:
Renegade написа:
Когато имаш много твърдо окачване, при спиране задните гуми губят повече сцепление с асфалта, отколкото при мекото окачване, когато задните гуми имат повече контакт с асфалта.
При всички положения, оразмеряването на предни/задни спирачки зависи от статичния баланс на колата. Фактор е и динамичния баланс, но той е функция и обикновено при снижена кола (заради спортно окачване) кантарът си върши своята работа, както и по-новите поколения интелегентни АБС ситеми.

защо е така?
и другото при кола доста близо до 50/50 какво трябва да е съотношението предни/задни спирачки?


Renegade написа:
convertible написа:
Renegade написа:
Когато имаш много твърдо окачване, при спиране задните гуми губят повече сцепление с асфалта, отколкото при мекото окачване, когато задните гуми имат повече контакт с асфалта.
При всички положения, оразмеряването на предни/задни спирачки зависи от статичния баланс на колата. Фактор е и динамичния баланс, но той е функция и обикновено при снижена кола (заради спортно окачване) кантарът си върши своята работа, както и по-новите поколения интелегентни АБС ситеми.

защо е така?
и другото при кола доста близо до 50/50 какво трябва да е съотношението предни/задни спирачки?
а да и кой е кралят слънце?

Това е така, защото твърдото окачване изисква и "твърди" амортИсьори.
При спиране, колкото и да са твърди предните пружини, динамичния баланс "хвърля" тежестта напред и ако в този момент отзад имаш твърди амортисьори, задните гуми почват лесно да губят сцепление.
При обратния случай (меко окчаване), предницата "потъва", поемайки пренесената тежест, задницата се "вдига", амортисьорите се разпъват, но задните гуми остават в контакт с асфалта.
Неслучайно споменах Зеления ад, там настройките са далеч от "твърди" за моторен спорт.
При кола 50/50 предимство пак имат предните спирачки, защото динамиката на процеса спиране пренася теглото напред. Тук вече започват да влияят много фактори, като маса на автомобила, изисквания към отрицателното ускорение (респективно големина на спирачките), размери на предни и задни гуми (и тяхната способност да поемат спирачното усилие, в зависимост от масата на автомобила и особено за предните гуми!!!), център на тежестта, инерционни моменти извън габаритите на автомобила и др.


Renegade написа:
Имайте предвид и защо недозавиват повечето Поршета?
Може ли някой да каже защо?


Renegade написа:
А ако искате, можем да навлезем в дълбочина, с коментар относно неокаченото тегло, което влияе много повече отколкото статичен или динамичен баланс.


Renegade написа:
Явно не ви се дискутира, но аз уважавам липсата ви на заинтересованост. :thumbsup:

Но за да завърша така или иначе подетата тематика, бих желал да кажа следното:

При непроменена маса и/или мощност на автомобила, е глупост да се прави "ъпггрейд" на спирачките. Защо?

Защото масата на увеличеното неокачено тегло ще заличи ефектите от "ъпгрейда" при непроменена мощност и/или маса на автомобила.

Отделно, увеличването на масата на въртящите се компоненти от МПС-то водят и до други отрицателни ефекти - загуба на реална мощност към задвижващите колела. Неслучайно магнезиеви и карбонови джанти струват една шапка с пари - те трябва да компенсират огромните спирачни дискове и да намалят загубите от трансмсията.


lowrider написа:
Разкажи за Поршетата, освен леките предници и отрицателния камбър?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2014 22:19 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Поршетата са пословични с това, че имат известно недозавиване. Това се дължи на фактът, че разпределението на теглото е повече към задните гуми и при спирачки в завой, натискът върху предните гуми не е достатъчен, за да осигури оптималното сцепление.

Има и доста други фактори, които влияят върху поведението на даден автомобил в завой, като (ако оставим настрана масата ма автомобила) център на тежестта, инерционни моменти на предница/задница (ефктът на махалото), площ на гумите, твърдост на окачването, тип и вид на настилката, наклон на настилката, температура и пр. и пр.

Идеалният баланс за един автомобил по принцип би трябвало да е 50/50. Да, но не и в реалния свят. Винаги, като печелиш едно, губиш друго. Един автомонил ще се държи по един начин при дадени условия, настилка и т.н., а по друг - само при промяна на една от тези характеристики.

Едно от недооценените неща, обаче, е неокаченото тегло.
Въпреки, че не променя баланса на колата, неокаченото тегло влияе твърде съществено върху положителното и отрицателното ускорение на автомобила, а оттук - и върху цялостното му поведение. Неокаченото тегло се характеризира в две категории:

1. Статично;
2. Динамичано.

По-голям интерес представлява динамичното неокачено тегло, или по друг начин казано - въртящите се части от трансмисия и ходова част.

Когато става дума за олекотяване на въртящи се части от трансмисия и ходова част, в повечето случаи не се обръща внимание на един основен момент, който е, че най-ефективното олекотяване се извършва от периферията на въртящата се част. В повечето случаи се отнема "мат'рял", но не се обръща внимание откъде е отнет този мат'рял.

Ще се радвам, ако се включат и други колеги в тази тема. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2014 22:23 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Извинявам се за опредлена неточност.
Частите на трансмисията са окачено тегло в по-голямата си част.
Ходовата част е в по-голяма степен неокачено тегло.
Ето още един аспект за размисъл. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2014 23:48 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Аз, тъй като не се чувствам достатъчно компетентен да коментирам голяма част от нещата
само ще споделя нещо, на което ме наведе тази дискусия докато я препрочетох и препостнах ...

Самият спирачен ъпгрейд - рядко се прави върху напълно изправна, работеща и обслужена спирачна система.
От там базата за сравнение е доста неадекватна както и оценката за успех. Говоря съвсем общо и не визирам ничии такъв ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 29 Дек 2014 23:54 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
А аз ще заявя съвсем отговорно, че ако заводска М5-чка добара "ъпгрейдната" откъм спирачки и джанти М5-чка на маняка In memorium, просто ще я разцепи от бой на каквото и да е трасе.

Оставям на вас да се замислите защо. Мат'рял за размисъл има достатъчно в темата.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2014 00:41 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
понеже кво що става ти все си говориш за ротационно тегло ...

Цитат:
Малко информация за теглото на всичките джунджурии:

Преден заводски диск 345х32 - 10.3 кг
Преден нов диск 362х32 - 10.2 кг заедно със сърцевината
Заден заводски диск 328х20 - 6.8 кг.
Заден нов диск 343х28 - 8.3 кг заедно със сърцевината

Заводски преден апарат с останали 7 мм накладки - 7.15 кг.
Нов преден апарат с нови накладки - 5 кг.
Заводски заден апарат с останали 5 мм накладки - 3.8 кг.
Нов заден апарат с нови накладки - 3.7 кг.

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2014 00:56 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
По твоята информация, ротационното тегло (както го наричаш) се е повишило с 1.5 кг. на всяко задно колело, или с 3 кг. общо.
Отделно, не знаем какво е повишението на "ротационното" тегло от джанти и гуми.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2014 01:01 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
Като сметнеш всичко виждаш как отзад е в +1,5 кила на страна .. а отпред е -2,25 кила на страна .. и като ОБЩО е олекнало.
Джантите до колкото знам са йем-ковите .. т.е. са същите със стандартна кола

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2014 01:07 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Олекнало го смятай от ротационно тегло (както обичаш да се изразяваш). Иначе не е коректно.
Аз продължавам да твърдя, че Е39, излязла от ///М на БМВ, ще разкрачи Е39, "излязла" от тунинг раздела на Павара. ;)

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Дек 2014 01:49 
Offline

Регистриран на: 31 Авг 2014 00:05
Мнения: 77
Не е лошо да се помисли колко са ти бързи/бавни амовете отпред/отзад. Пример... щок амове(маслени) ... набиваш спирачките, задницата литва , предницата потъва (недопустимо брутално за мен)... слагаме някакви маслени амове, натегнати на макс твърдо (по принцип бавни) отзад, и О ЧУДО, колата почва да има смислено поведение при по резки спирания, т.е. сме успели да направим що годе плавен трансфер при контролирани спирания.
При набиване на зверски спирачки за аварийно спиране пак носа потъва осезаемо ама тва нас не ни интересува, щото не става дума за спиране до 0км/ч (предполагам) в темата. Споделям само разни впечатления.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade