Switch to full style
Електрически стъкла, комфорт модули, осветление интериор, ксенонови фарове и др.
Добави отговор

DIY Конверсия на Темпомат от м50 на м40

06 Май 2014 21:34

1. Темпомат от е34 м50б2+ включващ задължително актуатор и компютър. Ръчката не ни трябва, но може да я ползвате за замерване и да вземете буксата от нея. Ключето при педалите също не ни трябва от е34.
Изображение

2. Ръчка от е30 бензин.
Изображение

3. Ключе за съединителя и стойката му за е30
Изображение

4. Къстъм стойка за актуатора - снимка по долу

5. Зелена букса за спийд сигнал
Изображение

4. Кабеляци - по-дълги

5. Текстилна лента за увиване.

Най-напред, ако се снабдим с бензинова ръчка от е30 за темпомат, ще е чудно.
Изображение
Изображение

След като направите ръчката трябва да подготвите стойката на актуатора. Аз ползвах ъглова планка 20х20см, на която придадох съответната форма и захванах за двата болта на кутията на въздушния филтър. Монтиран така актуатора не опира в капака и жилото се движи нормално.
Изображение
Изображение

Жилото на актуатора при м50 се оказа по-късо от това на м40 с точно 10мм. Затова варианта е да се приближи стойката на жилата към рамото дросела и да се постави 10мм дълга тръбичка, която да обере луфта в е30-сковото жило. Занапред ще направя къстъм стойка и за жилата, която да бъде като заводската, отвора за жилото актуатора да бъде по напред, а жилото на м40 да си запази оригиналното място, но към сегашния момент исках да навържа системата за да видя дали ще заработи.
Изображение

Следващата стъпка е изрязване на кората за ръчката. Има си заготовка, която е пресована там, където трябва да се изреже и става много лесно. леко поизтърквате ако е нужно със ситна шкурчица за да загладите и сте готови за монтаж на ръчката.
Изображение

Следващата стъпка е да вържете зелената букса за спийд сигнала заа таблото. На снимката по горе е написано от кои три пинчета може да си вземете сигнал. Монтирате отзад и прибирате всичко обратно.

Следващата стъпка е най-важната и тя е връзване на окабеляването на компа с актуатора, ръчката и суича на педалите.
Ето побробна схема кой кабел закъде отива и за какво е.


Тук ще добавя, че на суича на съединителя е двойна букса - единия сигнал идва от компа, другия сигнал идва от буксата на стоп светлините от Червено-зелен кабел. Самия монтаж е много куц и e по-лесно за двама души, които трябва да един над друг. Един натиска съединителя, втория законтря сиуча и стяга болта.
Ето рисунка къде се монтира и къде е и буксата за спирачките:
Изображение

След като навържете всичко е ред за проби преди да се сте омотали всичко в лента.
Темпомата от м50 тръгва от 35-40км и става с избутване на лостчето към таблото в позиция за ускорение.
Ако сте взели пилота от кола автомат - не трябва да връзвате никъде Кафяв с черна ивица кабел излизащ от компа, защото той е за автоматичната кутия и няма да ви тръгне пилота.

Идва ред на омотоването на кабелите с текстилна лента.
Изображение
Изображение

След като всичко е омотано трябва да приберете компа над левия панел жабката. Прокарвате кабелите над волана и зад кастофона и връзвате към компа. Събирате панелите по жабката, кастофона и кората под волана. И вече сте готови да круизвате. :drive:
Последна промяна Емилио на 29 Окт 2017 09:32, променена общо 3 пъти

Re: DIY Конверсия на Темпомат от м50 на м40

06 Май 2014 22:07

:chug:
Много се радвам как се получиха нещата с целия проект.
Сега ако има инфлация в цените на Е34 темпоматите заради тази тема мисли му :hihi:

Re: DIY Конверсия на Темпомат от м50 на м40

30 Окт 2017 20:58

Колега тъй като не успях да ти пиша лично съобщение, били ми писал на лично за схемата за преправянето на платката на ръчката от ТД?
Благодаря ти предварително! :)
Добави отговор