e30reload
http://e30reload.com/forum/

DIY Конверсия на Темпомат от м50 на м40
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=701
Страница 1 от 1

Автор:  Емилио [ 06 Май 2014 21:34 ]
Заглавие:  DIY Конверсия на Темпомат от м50 на м40

1. Темпомат от е34 м50б2+ включващ задължително актуатор и компютър. Ръчката не ни трябва, но може да я ползвате за замерване и да вземете буксата от нея. Ключето при педалите също не ни трябва от е34.
Изображение

2. Ръчка от е30 бензин.
Изображение

3. Ключе за съединителя и стойката му за е30
Изображение

4. Къстъм стойка за актуатора - снимка по долу

5. Зелена букса за спийд сигнал
Изображение

4. Кабеляци - по-дълги

5. Текстилна лента за увиване.

Най-напред, ако се снабдим с бензинова ръчка от е30 за темпомат, ще е чудно.
Изображение
Изображение

След като направите ръчката трябва да подготвите стойката на актуатора. Аз ползвах ъглова планка 20х20см, на която придадох съответната форма и захванах за двата болта на кутията на въздушния филтър. Монтиран така актуатора не опира в капака и жилото се движи нормално.
Изображение
Изображение

Жилото на актуатора при м50 се оказа по-късо от това на м40 с точно 10мм. Затова варианта е да се приближи стойката на жилата към рамото дросела и да се постави 10мм дълга тръбичка, която да обере луфта в е30-сковото жило. Занапред ще направя къстъм стойка и за жилата, която да бъде като заводската, отвора за жилото актуатора да бъде по напред, а жилото на м40 да си запази оригиналното място, но към сегашния момент исках да навържа системата за да видя дали ще заработи.
Изображение

Следващата стъпка е изрязване на кората за ръчката. Има си заготовка, която е пресована там, където трябва да се изреже и става много лесно. леко поизтърквате ако е нужно със ситна шкурчица за да загладите и сте готови за монтаж на ръчката.
Изображение

Следващата стъпка е да вържете зелената букса за спийд сигнала заа таблото. На снимката по горе е написано от кои три пинчета може да си вземете сигнал. Монтирате отзад и прибирате всичко обратно.

Следващата стъпка е най-важната и тя е връзване на окабеляването на компа с актуатора, ръчката и суича на педалите.
Ето побробна схема кой кабел закъде отива и за какво е.


Тук ще добавя, че на суича на съединителя е двойна букса - единия сигнал идва от компа, другия сигнал идва от буксата на стоп светлините от Червено-зелен кабел. Самия монтаж е много куц и e по-лесно за двама души, които трябва да един над друг. Един натиска съединителя, втория законтря сиуча и стяга болта.
Ето рисунка къде се монтира и къде е и буксата за спирачките:
Изображение

След като навържете всичко е ред за проби преди да се сте омотали всичко в лента.
Темпомата от м50 тръгва от 35-40км и става с избутване на лостчето към таблото в позиция за ускорение.
Ако сте взели пилота от кола автомат - не трябва да връзвате никъде Кафяв с черна ивица кабел излизащ от компа, защото той е за автоматичната кутия и няма да ви тръгне пилота.

Идва ред на омотоването на кабелите с текстилна лента.
Изображение
Изображение

След като всичко е омотано трябва да приберете компа над левия панел жабката. Прокарвате кабелите над волана и зад кастофона и връзвате към компа. Събирате панелите по жабката, кастофона и кората под волана. И вече сте готови да круизвате. :drive:

Автор:  Мармот [ 06 Май 2014 22:07 ]
Заглавие:  Re: DIY Конверсия на Темпомат от м50 на м40

:chug:
Много се радвам как се получиха нещата с целия проект.
Сега ако има инфлация в цените на Е34 темпоматите заради тази тема мисли му :hihi:

Автор:  MMotorsport [ 30 Окт 2017 20:58 ]
Заглавие:  Re: DIY Конверсия на Темпомат от м50 на м40

Колега тъй като не успях да ти пиша лично съобщение, били ми писал на лично за схемата за преправянето на платката на ръчката от ТД?
Благодаря ти предварително! :)

Страница 1 от 1 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/