Нека открия подраздела с тема отразяваща проекта ми, а именно цялостната реставрация на едно скромно купенце, правено с много любов, желание и добри приятели. И целящ да покаже на младите и не само фенове на модела, че има ли желание, дори при скромни финансови възможности може да бъде постигнат резултат близък до идеалния.
Нека Ви се представя - Казвам се Александър, на 19 години съм и това ми е втората е30-ка и третото BMW, любовта ми към модела се зароди през далечната 1997-8г. когато за първи път се качих в такъв автомобил, а именно бащиният ми - 323i coupe alpinweiss с пълен Mtech1, рекаро салон, м-техник волан, ел.стъкла, чек-контрол и т.н. През 2009-10г. си закупих 318i двоен стоп с цел да си направя ///M3 реплика (с ламарина), но поради окаяното състояние на купето което беше констатирано по-късно, бях принуден да я продам - просто не беше подходяща за моите цели. След нея си купих е34 с всички екстри за модела от Италия, но на автовоза и загубили документ и регистрирането и стана невъзможно, както и да е... мина се време, карах си Пежото - 306 с насаден мотор - доста успешен проект, докато един ден...отвратителен ден 29.10.2011 баща ми напусна внезапно този свят
намразих всичко около мен, продадох си проекта за смешна цена, по-малка от стойността дори на самия двигател. На следващия ден купих Is-a беше в насипно състояние...подготвящ се за "дрифтачка", тогава реших че ще посветя колата на Баща ми - поклон пред паметта му, който беше изключителен BMW фен и бивш притежател на 2002 tii; e30 323i Sport i e23 745i M88...
Малко за колата:е30 318iS
произведена през далечната 1990г., имаща като фабрични екстри: черен таван, тонирани стъкла, борд компютър, хидравлика на волана, амортисьори - дебел кол, задни дискови спирачки, Shadow line, платнени кори на вратите, дебелите стаб. щанги и др.
Work in progress:Автомобилът бе разглобен до последното болтче, двигателят беше продаден поради това, че съм фен на 6 цилиндровите мотори, и така реших да ползвам не-ваносовата пластмаса от е34ката ми, като двигателят беше преработен доста, но за това ще пиша в друг раздел - Двигатели, последва кърпене, подмяна на подови панели, престилки и т.н. обработване с предпазни покрития на Car system i Novol, грундове и т.н. Поръчка на боя в оригиналния цвят - брилянтрот, подбиране на екстериорни части като лайстни калници и т.н. Колата бе подложена на леки корекции в геометрията - до постигане на фабрични размери, задния мост бе оборудван с поли- тампони пауър флекс, както и дифф-а, който за момента е абсолютно скраперския вариант със заварката (не го препоръчвам), до намирането на подходящ шпер. За сега автомобила се подготвя за боя и не е сглобено нищо по него, боядисан е коша и пода вътре, тези дни ще кача снимки на процеса... Тези дни пазарувах малко части : тампони за предните носачи от е36 М3 лемфьордер, тампони за стаб щангите билщайн и комплекти прахобрани и буфери за амортисьорите, които за момента ще са оригинални БМВ-БОГЕ, окомплектовани с пружини H&R 60/40, тампони макферсони, биелети и тампони задни амортисьори. Междувременно си купих и едно комби- ТД за части от което ще ползвам плюшения мокет, престилка(предна) евентуални масленото охлаждане, чек контрол модулите, крепежи, пластмаски и др. Джантите с които се сдобих са реплики на BBS RS 16''.
Ще продължавам с темата, ще качвам снимки и се надявам да будя интересът ви, готов съм да дам всякакъв вид консултация, да отговоря на въпрос или да помогна с каквото и да е!
Поздрави и до утре