Здравейте,
Колата е 316i 90' в много добро здраве и почти никакви БГ интервенции по нея. За мен е първо BMW (и първи пост) след сериозна подготовка, четене във форума и разговори с доста е30 заразени (категорично заявявам, че заразата се разпространява и по телефона
). Шегата на страна - покрай търсенето на е30-ка установих, че хората занимаващи се с тези коли са супер коректни и отзивчиви!
Ето малко повече снимки тук:
https://plus.google.com/u/0/photos/1040 ... 6401648657
Доста е оскъдна от към екстри, но приоритет бяха здравите ламарини. Определено е била гаражна кола случила на собственици. Минах 2к километра с нея за две седмици още преди да я регистрирам и я прибрах в гаража(и добре, че така направих и я размина градушката :paranoid: ). Очудващо добре върви най-слабия мотор от тези години и в този си вид колата има много характер и е удоволствие за каране.
По същество: Крайната цел е 6 цилиндъра, изправни документи и кола за возене с добро поведение на пътя - без снижаване и поносимо твърдо окачване. Мотора който планирам е M54B30, но не съм сигурен на този етап като се чудя дори и за M20 и максимално оригинален вид.
Това с което реших, че трябва да започна е спирачен ъпгрейд. В момента не ми харесва как спира, което е разбираемо с плътния диск отпред и барабаните отзад. При спиране от високи скорости определено вижда зор.
На този етап клоня към 5x120 конверсия най-вече поради липсата на достъпно решение на 4 болта за отзад което да запази и ръчната. Има решения като това
http://300mm.de/294mm/294mm4k.html но се ползват разпробивани дискове и уплътняващи пръстени за централния отвор.
До колкото разбирам за да се премине успешно в Декра (или Технотест, които явно от скоро отново работят) ще искат да видят спирачки (и окачване :conf: ) от колата донор. За M54B30 (е46 330CI) това означава 325мм предни дискове и 320мм задни. Проблема с тези размери е, че отивам на поне 17" джанти. За мен по-доброто би било да съм с дискове от е46 328CI (300мм предни/ 294мм задни) и по ефективни апарати с подходящи размери които да позволят 15" джанта подобно на това тук
http://300mm.de/299mm/299mm.htm но не знам дали ще одобрят в Декра. Този размер дискове трябва да е достатъчен за е30-ка с алуминиев мотор тъй като е доста по-лека от е46-ца.
Ето какво мисля, че ми трябва за да премина на 5x120 успешно:
Отзад:Носачи с главини от е36 318ti compact. Това би трябвало да става директно като мога да ползвам полуоските си (това ако някой може да го потвърди?). Ще са нужни планки за захващане на спирачните апарати. Не съм сигурен ще има ли разлика в следата. Ако да колко и нужно ли е корекция чрез фланци или ЕТ на джантите?
Нужни части: 1. Носачи с главини от е36 318ti compact
2. Задни спирачни дискове е46 330CI/328CI
3. Апарати - ще се раздвам на предложения
4. Планки за апарати
Отпред:Тук предпочитам да запазя E30-ковия кол но да премина на дебел. Преминаването към е36 кол ме плаши с неизбежното разместване на camber/caster/toe in и какво ли още не. За е30 м3 колове (които за мен изглеждат най-добро решение) е ясно, че е скъпо и не се намира..
За да се монтира е36/е46 главината на е30 шенкела е необходима специална втулка. Ето едно такова решение което може да се закупи
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=306268. Това за мен е и най-притеснителната част от 5x120 конверсята:
1. До колко е сигурно да се използва такава втулка?
2. В състояние ли е остта на е30 шенкела да издържи допълнителното натоварване?
3. Губи се възможността да се подсигури гайката на главината срещу саморазвиване чрез набиване на специална част от периферията и в специален процеп на оста. Това до колко е безопасно?
4. Какво ли мислят Декра/Технотест за тази втулка и има ли опасност с такава конверсия да не може да се мине прегледа при тях?
Нужни части: 1. е30 дебел кол + пълнители
2. е36/е46 главини
3. Втулка е30 шенкел към e36/e46 главина
4. Предни спирачни дискове е46 330CI/328CI
5. Апарати - ще се раздвам на предложения
6. Планки за апарати
Ще се радвам на всякакви конструктивни съвети. За момента нещата които ме спират да започна с 5x120 конверсията са неяснотите относно безопасността на втулката и съмнението ми, че е възможно нещо да пропускам. Точно за това реших да споделя с хора които имат опит преди да натворя някакви небивалици.