Дата и час: 28 Мар 2024 22:42

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 24 от 25
 [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2021 16:38 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30 Сеп 2012 16:31
Пол: Мъж
Мнения: 491
Пред колегата Стефан настъпи време разделно, дано намери време да сподели с аудиторията творческите си планове.

_________________
ц ч ш щ ю я


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2021 18:19 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
lowrider написа:
Пред колегата Стефан настъпи време разделно, дано намери време да сподели с аудиторията творческите си планове.


Ами не ми стигнаха средства за е92 турбо като на колегата и се спрях на е90 асматик
Изображение

Няма как времената се сменят и не може вечно да караме тия стари технологии.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2021 00:07 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Тя арна, бре Стефчо, а и с правилната дирекция.
Какви са творческите планове за нея, които Иван спомена?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2021 07:48 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Плана в една снимка изглежда така:
Изображение

Обещавам да пиша малко по-късно днес подробно :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2021 22:08 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Стефчо, ще даваш ли подробностите, че вече не се издържа ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2021 00:47 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 176
Да двигателя е "невероятно здравия" N45B20.

Давам историята от към последните събития, тъй като не съм писал от доста време:
Камене както добре помниш планирах засилено м42 и бяха големи разсъждения и подготовки на темата. Колкото повече го гледах обаче това м42 толкова повече първоначалния му чар на м40 дериват (и най-вече факта че оригиналния блок на колата може да се използва) започна да избледнява. Големите причини са общо взето в този ред:
1. Сериозна маса спрямо м40 - трябваше да измерим точната разлика между два такива мотора, но е далеч отвъд пренебрежимото и дори е спорно до колко м42то е по лек мотор от алуминуиев шестак.
2. Ужасните вечно течащи капаци на веригата и позицията на маслената помпа. Това е разбира се цената на преизползването на м40 блока. Със сигурност не е задължително да текат и да има някакъв реален проблем, но този блок не е правен за верига и цялото това напасване не е идеално.
3. За съжаление на блока на моята кола липсват местата за нок сензорите. Ясно, че не е фатално и могат да се залепят и т.н. но в комбинация с горните неща може би това беше преливането на чашата.
Като бонус към горните ще добавя и че ценово М42 далеч не излиза евтино за ребилд предвид всичките гарнитури банани и т.н. Дори може да превишава м5х моторите.
Плюсовете му са не малко. Супер е м42то - няма спор.

Та същевременно все повече започна да ме грабва абсурдната идея за N45b20. Абсурдна е най-вече заради небезизвестния проблем с ризите на блока, които в доста ранен пробег масово се пукат и често това води до спукване и на алуминиевите стени между цилиндрите. В страната на мечтите, обаче, това наистина е мотора който търся: глава с максимални портове и клапани подобно на с54, твърди повдигачи и въртене до 7к3 сток с потенциал нагоре, лек алуминиев блок. На всичкото отгоре се появи ей този ентусиаст https://www.youtube.com/watch?v=NGaYA8JQ6Bw и миналата година подкара успешно н45цата. За мен този двигател седи страхотно в коша на е30. Сякаш за там е правен. Тук е вероятно момента да отбележа че 30ката ми към момента вече е със 6 скорости от е90 (ще опиша и това) - същата кутия като в 320си и така да се кажа си чака и мотора.. За да съм напълно честен ще кажа, че кутията далеч не превишава здравината на н45цата - вероятно е най-проблемната кутия на БМВ - мързелива първа, хъркащи предавки са честите болежки, но пък е супер компактна и застана като правена за е30 със 99.9% сток части. Връщам се на мотора. Голямо точене на лиги над 2г по тва н45 беше и в същото време все отлагах м42 проекта с едно наум. Преди коледа реших, че е крайно време да се сбогувам с иначе безпроблемното м40 и да реша какво правя. Съответно надух главите на Иван на Илков и други знайни е30 ренегати с това н45 като лансирах още по абсурдната идея, че най-смисления вариант би бил да се вземе цяла кола от Англия (от Германия са скъпи, а и би било твърде голям грях да убия ляво СИ) на малко километри поради простата причина, че здраво н45 на обява реално няма, а реставрацията на проблемен мотор ще надхвърли цената на цялата барака. Иван ми бутна фитилите допълнително казвайки, че блъфирам и ги занимавам с глупости на което аз отговорих че ако намери кола до хикс пари с мотор на нормални км и здрав ще я играя. Той пък направи най-логичното и погледна ФБ обявите и намери таз чудна колица. Продавача се оказа отзивчив и показа убедителни факти за здравето на мотора, свали цена и на мен не ми остана друго освен да капарирам. Последва 40+ дена чакане и разправии покрай брекзит и новия щам на короната, допълнителни непредвидени разходи за мито и т.н., но миналия четвъртък 90ката пристигна.

Колата дойде със супер подробна сервизна история доказваща скромните и 65к мили. Движеше се съвсем прилично и безпроблемно, но очаквано този мотор в това купе в сток вид не впечатлява грам. Миналия уикенд отидох да и дръпнат фреона, след това закарах и 30ката за същото (подкарах и климатика лятото и м40ката тръгна назад съвсем) и снощи докарах нещата до ето тук:
Изображение
Изображение

Планирам да бръкна с ендоскопа през свещите и ако не се вижда паднала мазилка ще обслужа каквото трябва (за сега верига и банан ще иска със сигурност) и наривам в коша на 30ката. Чака ме пасване на картер към мост и лапи. За моя огромна радост успях да издиря маняка с единствения такъв суап в зоната, а той пък се оказза супер точен и дава всякакво инфо:
https://www.e30zone.net/forum/viewtopic.php?f=88&t=262963&p=2980107#p2980107

Камене след като ми сипеш стабилно за грешния избор ще съм супер благодарен да изкажеш мнение какво е разумното решение за картера, моста и балансиращия вал. Отбелязвам само, че колата трябва да мине узаконяване 100% и в таз връзка съм леко притеснен да барам моста, но не ми се иска да правя компромиси с мазането на мотора в никой случай.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2021 01:42 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Стефчо, ще ме извиниш за късния час и затова, че съм изморен :hihi: , но какъв е тоя балансиращ вал?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 13 Фев 2021 17:35 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Между другото, Стефчо, докато чакам отговор на последния си въпрос, ще преместя темата в правилния раздел.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2021 19:03 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Е как пластмаса? Малкото s54, наследника на s14 ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Фев 2021 19:27 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Е, водят го за наследник на М44, не на S14. S14 и в най-слабия си шосеен вариант е с повече мощност от N45, затова съм склонен да се съглася с общото схващане.

Иначе темата вече не е за "Проекти за реставрация на заводския вид", защото само отварянето на предния капак ще влиза в неизменен конфликт с понятието "заводски вид".

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 24 от 25
 [ 250 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade