Да двигателя е "невероятно здравия" N45B20.
Давам историята от към последните събития, тъй като не съм писал от доста време:
Камене както добре помниш планирах засилено м42 и бяха големи разсъждения и подготовки на темата. Колкото повече го гледах обаче това м42 толкова повече първоначалния му чар на м40 дериват (и най-вече факта че оригиналния блок на колата може да се използва) започна да избледнява. Големите причини са общо взето в този ред:
1. Сериозна маса спрямо м40 - трябваше да измерим точната разлика между два такива мотора, но е далеч отвъд пренебрежимото и дори е спорно до колко м42то е по лек мотор от алуминуиев шестак.
2. Ужасните вечно течащи капаци на веригата и позицията на маслената помпа. Това е разбира се цената на преизползването на м40 блока. Със сигурност не е задължително да текат и да има някакъв реален проблем, но този блок не е правен за верига и цялото това напасване не е идеално.
3. За съжаление на блока на моята кола липсват местата за нок сензорите. Ясно, че не е фатално и могат да се залепят и т.н. но в комбинация с горните неща може би това беше преливането на чашата.
Като бонус към горните ще добавя и че ценово М42 далеч не излиза евтино за ребилд предвид всичките гарнитури банани и т.н. Дори може да превишава м5х моторите.
Плюсовете му са не малко. Супер е м42то - няма спор.
Та същевременно все повече започна да ме грабва абсурдната идея за N45b20. Абсурдна е най-вече заради небезизвестния проблем с ризите на блока, които в доста ранен пробег масово се пукат и често това води до спукване и на алуминиевите стени между цилиндрите. В страната на мечтите, обаче, това наистина е мотора който търся: глава с максимални портове и клапани подобно на с54, твърди повдигачи и въртене до 7к3 сток с потенциал нагоре, лек алуминиев блок. На всичкото отгоре се появи ей този ентусиаст
https://www.youtube.com/watch?v=NGaYA8JQ6Bw и миналата година подкара успешно н45цата. За мен този двигател седи страхотно в коша на е30. Сякаш за там е правен. Тук е вероятно момента да отбележа че 30ката ми към момента вече е със 6 скорости от е90 (ще опиша и това) - същата кутия като в 320си и така да се кажа си чака и мотора.. За да съм напълно честен ще кажа, че кутията далеч не превишава здравината на н45цата - вероятно е най-проблемната кутия на БМВ - мързелива първа, хъркащи предавки са честите болежки, но пък е супер компактна и застана като правена за е30 със 99.9% сток части. Връщам се на мотора. Голямо точене на лиги над 2г по тва н45 беше и в същото време все отлагах м42 проекта с едно наум. Преди коледа реших, че е крайно време да се сбогувам с иначе безпроблемното м40 и да реша какво правя. Съответно надух главите на Иван на Илков и други знайни е30 ренегати с това н45 като лансирах още по абсурдната идея, че най-смисления вариант би бил да се вземе цяла кола от Англия (от Германия са скъпи, а и би било твърде голям грях да убия ляво СИ) на малко километри поради простата причина, че здраво н45 на обява реално няма, а реставрацията на проблемен мотор ще надхвърли цената на цялата барака. Иван ми бутна фитилите допълнително казвайки, че блъфирам и ги занимавам с глупости на което аз отговорих че ако намери кола до хикс пари с мотор на нормални км и здрав ще я играя. Той пък направи най-логичното и погледна ФБ обявите и намери таз чудна колица. Продавача се оказа отзивчив и показа убедителни факти за здравето на мотора, свали цена и на мен не ми остана друго освен да капарирам. Последва 40+ дена чакане и разправии покрай брекзит и новия щам на короната, допълнителни непредвидени разходи за мито и т.н., но миналия четвъртък 90ката пристигна.
Колата дойде със супер подробна сервизна история доказваща скромните и 65к мили. Движеше се съвсем прилично и безпроблемно, но очаквано този мотор в това купе в сток вид не впечатлява грам. Миналия уикенд отидох да и дръпнат фреона, след това закарах и 30ката за същото (подкарах и климатика лятото и м40ката тръгна назад съвсем) и снощи докарах нещата до ето тук:
Планирам да бръкна с ендоскопа през свещите и ако не се вижда паднала мазилка ще обслужа каквото трябва (за сега верига и банан ще иска със сигурност) и наривам в коша на 30ката. Чака ме пасване на картер към мост и лапи. За моя огромна радост успях да издиря маняка с единствения такъв суап в зоната, а той пък се оказза супер точен и дава всякакво инфо:
https://www.e30zone.net/forum/viewtopic.php?f=88&t=262963&p=2980107#p2980107Камене след като ми сипеш стабилно за грешния избор ще съм супер благодарен да изкажеш мнение какво е разумното решение за картера, моста и балансиращия вал. Отбелязвам само, че колата трябва да мине узаконяване 100% и в таз връзка съм леко притеснен да барам моста, но не ми се иска да правя компромиси с мазането на мотора в никой случай.