Switch to full style
Тук ще е интересно.
Добави отговор

S42 Frankenstein

16 Дек 2015 15:32

След няколкомесечно отсъствие от форума, започвам описание на развитието с моя Е30 проект. Както някои може би си спомнят през изминалото лято на БМВ събора прегрях пластмасовия мотор и реших, че е крайно време да заложа на нещо по-издръжливо.

Сега няколко думи за мотора, който е на операционната маса - става въпрос за един малко известен състезателен агрегат, използван в състезателни Е36-ци в средата на 90-те в европейския STW-шампионат и BTCC (британския шампионат за туристически автомобили). Обозначението е S42B20, а за база се ползва M42 след като обемът на мотора бива увеличен до 1,999 куб. см. Двигателят е снабден с 8 инжектора вместо с 4, както и система със сух картер. Цилиндровата глава е допълнително олекотена, а степента на сгъстяване е увеличена. Мощността възлиза на 300 конски сили. Други интересни елементи са карбонов еърбокс, индивидуални дросели и т.н.

Изображение

За да хомологира тези автомобили BMW прави 2500 броя от E36 318is Class II през 1994 и 1995 година. 1000 от тези коли са предназначени за немския пазар. Отличават се със заводски М-пакет, който включва двусекционно крило, преден М3 сплитер и карбонови елементи в интериора. Всички коли са във версия седан, тъй като БМВ участва в шампионатите именно със седани, тъй като е всеизвестно, че те са най-леки (също както и при Е30).

Изображение

През 1993 година BMW печели BTCC, а през 1994 и 1995 е шампион в STW-сериите.

Изображение

Тъй като моята цел е да направя балансиран автомобил, който да е подходящ както за ежедневието, така и за писта, реших да заложа на 4-цилиндров мотор. Защо 4 цилиндъра вместо 6, 8 или повече? Неслучайно Е30 М3 разполага именно с 4, а не със 6-цилиндров мотор. Нещо повече - всички бързи състезателни Е36-ци и Е46-ци са 4-цилиндрови. Липсата на въртящ момент ще бъде компенсирана с къс диференциал. В същото време освен на двигателя по колата ще бъде наблегнато на окачването и въздушния поток - охлаждане на мотор, спирачки.

Какво ви е необходимо, за да си "сготвите" S42 - списък с продукти:

Блок М40 и глава М42 с прилежащите към тях карантии:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Бутала и биели Honda K20A, разпределителни валове Piper 284/280 11 mm lift:

Изображение
Изображение
Изображение

Колянов вал от M47D20:

Изображение
Изображение

Ще ползваме заводски сегменти, лагери и гарнитури.
ARP шпилки, дюзи 310 кубика, електроника, индивидуални дросели, пружинки на клапаните Schrick (само на тях имам снимка):

Изображение

Скоростната кутия е 6-степенна ръчна от M54B30 със стоков съединител, а дифа - 4,45 Type 188:

Изображение

Следва продължение :drive:
Последна промяна TheDevilTwin на 05 Сеп 2018 12:44, променена общо 1 път

Re: S42 Frankenstein

16 Дек 2015 16:24

Успех с проекта !

Няколко въпроса :
- Ще минаваш ли на единична верига от М44? т.е. олекотяване?
- Колко мм дросели?
- Ще олекотяваш ли коляновия вал?
- Не искам да съм черноглед ама вала ми се струва със странен цвят....
- Каква степен си сметнал че се получава?

Re: S42 Frankenstein

16 Дек 2015 16:44

Ще следя с интерес :thumbsup:

Re: S42 Frankenstein

16 Дек 2015 17:13

TheStorm написа:Няколко въпроса :
- Ще минаваш ли на единична верига от М44? т.е. олекотяване?
- Колко мм дросели?
- Ще олекотяваш ли коляновия вал?
- Не искам да съм черноглед ама вала ми се струва със странен цвят....
- Каква степен си сметнал че се получава?


- Веригата ще остане от М42, няма да се олекотява.
- 54 мм.
- Валът няма да се олекотява. Син е на цвят, защото стоманен и е нитриран.
- 13,5:1

Забравил съм да спомена, че биелите са H-Beam на Pure Performance Motorsport Australia за M50B25 с болтове ARP 2000 ;)

Re: S42 Frankenstein

16 Дек 2015 18:05

Те и моите валове бяха сини, знам ги .. ама този малко белее .. или по не на снимките. Явно визуална измама.

54мм ми се струва прекалено за дроселите освен ако не въртиш до небесата ...

Специално за веригата .. според мен там можеш да олекотиш.. айде вала е малко повече риск, ама ролките и веригата са сток вариант.

Предполагам ще си със стендалоун електроника. Избра ли я вече?

Re: S42 Frankenstein

16 Дек 2015 18:20

Дроселите ще бъдат нещо коренно различно от всичко, което е ползвано до момента. Като станат готови, ще покажа снимки, защото на този етап имам единствено скица, от която не може да се добие ясна представа. Моторът ще върти до около 7500 об/мин.

А относно веригата - придържам се максимално към оригиналния дизайн, който ползва същата конфигурация като М42.

Електрониката първоначално мислехме да е MC2, но тъй като при друг автомобил показа слабости, сега сме се спряли на EMU.

Re: S42 Frankenstein

16 Дек 2015 19:53

MS2 Extra поне ... и нагоре, за такъв проект с такива параметри. И да се сглоби от проверен човек който знае какво прави :)

а за ЕМУ си е още нагоре стъпка :thumbsup:

Иначе с тия карантии може и още обороти :hihi:

И ще чакам да видя какво си замислил с тия "извънземни" дросели :thumbsup:


П.С. - сложи и нок сензори на блока от нещо .. и ги вържи към електрониката

Re: S42 Frankenstein

16 Дек 2015 20:24

"Балансиран автомобил подходящ за ежедневието" и 13.5:1 степен ще е нещо интересно.С какво гориво очакваш да я караш тая кола после?

Re: S42 Frankenstein

17 Дек 2015 08:21

Интересно начинание, ще следя с интерес. Успех колега :thumbsup:

Re: S42 Frankenstein

24 Дек 2015 11:08

slatanic написа:"Балансиран автомобил подходящ за ежедневието" и 13.5:1 степен ще е нещо интересно.С какво гориво очакваш да я караш тая кола после?


Със 100 октана и нагоре ;)
Високата степен по никакъв начин няма да пречи в ежедневието. Даже напротив, благодарение на нея ще има повече въртящ момент в ниските обороти.
Добави отговор