След няколкомесечно отсъствие от форума, започвам описание на развитието с моя Е30 проект. Както някои може би си спомнят през изминалото лято на БМВ събора прегрях пластмасовия мотор и реших, че е крайно време да заложа на нещо по-издръжливо.
Сега няколко думи за мотора, който е на операционната маса - става въпрос за един малко известен състезателен агрегат, използван в състезателни Е36-ци в средата на 90-те в европейския STW-шампионат и BTCC (британския шампионат за туристически автомобили). Обозначението е S42B20, а за база се ползва M42 след като обемът на мотора бива увеличен до 1,999 куб. см. Двигателят е снабден с 8 инжектора вместо с 4, както и система със сух картер. Цилиндровата глава е допълнително олекотена, а степента на сгъстяване е увеличена. Мощността възлиза на 300 конски сили. Други интересни елементи са карбонов еърбокс, индивидуални дросели и т.н.
За да хомологира тези автомобили BMW прави 2500 броя от E36 318is Class II през 1994 и 1995 година. 1000 от тези коли са предназначени за немския пазар. Отличават се със заводски М-пакет, който включва двусекционно крило, преден М3 сплитер и карбонови елементи в интериора. Всички коли са във версия седан, тъй като БМВ участва в шампионатите именно със седани, тъй като е всеизвестно, че те са най-леки (също както и при Е30).
През 1993 година BMW печели BTCC, а през 1994 и 1995 е шампион в STW-сериите.
Тъй като моята цел е да направя балансиран автомобил, който да е подходящ както за ежедневието, така и за писта, реших да заложа на 4-цилиндров мотор. Защо 4 цилиндъра вместо 6, 8 или повече? Неслучайно Е30 М3 разполага именно с 4, а не със 6-цилиндров мотор. Нещо повече - всички бързи състезателни Е36-ци и Е46-ци са 4-цилиндрови. Липсата на въртящ момент ще бъде компенсирана с къс диференциал. В същото време освен на двигателя по колата ще бъде наблегнато на окачването и въздушния поток - охлаждане на мотор, спирачки.
Какво ви е необходимо, за да си "сготвите" S42 - списък с продукти:
Блок М40 и глава М42 с прилежащите към тях карантии:
Бутала и биели Honda K20A, разпределителни валове Piper 284/280 11 mm lift:
Колянов вал от M47D20:
Ще ползваме заводски сегменти, лагери и гарнитури.
ARP шпилки, дюзи 310 кубика, електроника, индивидуални дросели, пружинки на клапаните Schrick (само на тях имам снимка):
Скоростната кутия е 6-степенна ръчна от M54B30 със стоков съединител, а дифа - 4,45 Type 188:
Следва продължение
Последна промяна
TheDevilTwin на 05 Сеп 2018 12:44, променена общо 1 път